Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201225062012 | Bilişsel Psikolojide Çağdaş Gelişmeler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders insan bilişi ve güncel çalışmalarda yer alan biliş konularının değerlendirilmesi niteliğindedir. Algı, dikkat, bellek, duygu, dil, karar verme ve problem çözme gibi bilişsel psikolojinin temel konuları güncel araştırmalar çerçevesinde derste tartışılmaktadır. Dersin tamamlanmasından sonra öğrencilerin bilişsel psikolojideki kuramsal yaklaşımlara ve araştırma yöntemlerine ilişkin bir kavrayış kazanması beklenmektedir.
Prof. Dr. Sonia AMADO
1 | Bilişsel psikolojide bilimsel yöntemlerin nasıl kullanıldığının anlaşılması |
2 | Algı, dikkat, bellek, duygu, problem çözme, karar verme ve dil ile ilgili temel bilişsel teorileri anlama. |
3 | Biliş ile ilgili güncel görgül araştırmaları tartışabilme. |
4 | Araştırma desenlerini anlayabilme ve sonuçları belirli bir bilişsel teori çerçevesinde yorumlayabilme |
5 | Belirli popülasyonlarda (örn. bellek kaybı, bunama, yaşlılık gibi nedenlerle) görülen bilişsel bozuklukların incelenmesi ile normal bilişsel süreçlerin nasıl anlaşılabileceğini kavramak. |
6 | Bilişsel psikolojideki kuramsal yaklaşımların ve araştırma sonuçlarının günlük yaşamda nasıl uygulama alanları bulabileceğini tartışabilme. |
7 | Bilişsel psikoloji ile ilgili deneysel bir çalışmayı planlama, tasarlama, yürütme ve rapor edebilme becerisini kazanma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilişsel psikoloji nedir, algı, dikkat, bellek, duygu, karar verme, problem çözme ve dil
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Beyin ve Zihin | ||
2 | Algı | ||
3 | Dikkat | ||
4 | Dikkat (devam) | ||
5 | Uzun Süreli Bellekte Bilginin Temsili | ||
6 | Uzun Süreli Bellekte Kodlama ve Geri Çağırma | ||
7 | Çalışma Belleği | ||
8 | Yürütücü Süreçler | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Duygu ve Biliş | ||
11 | Karar Verme | ||
12 | Problem Çözme ve Muhakeme | ||
13 | Motor Biliş ve Zihinsel Simülasyon | ||
14 | Dil | ||
15 | Öğrenci deneylerinin sunumu | ||
16 | Final sınavı |
Ders kitabı: Smith, E. E. & Kosslyn S. M. (2007). Cognitive Psychology: Mind and Body. Pearson. Diğer kitap ve dergiler Ashcraft, M.H. Cognition: International Edition, 4/E ,2006, Pearson Emotion and Cognition Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory and Cognition Memory and Cognition Journal of Experimental Psychology: General Sacks, O. (2000) Karısını Şapka Sanan Adam. Yapı Kredi Yayınları Schacter, D. (1999) The Seven Sins of Memory: Insights from psychology and cognitive neuroscience. American Psychologist.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 1 | 50 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Okuma | 12 | 3 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 167 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |