GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201225062012 Bilişsel Psikolojide Çağdaş Gelişmeler Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders insan bilişi ve güncel çalışmalarda yer alan biliş konularının değerlendirilmesi niteliğindedir. Algı, dikkat, bellek, duygu, dil, karar verme ve problem çözme gibi bilişsel psikolojinin temel konuları güncel araştırmalar çerçevesinde derste tartışılmaktadır. Dersin tamamlanmasından sonra öğrencilerin bilişsel psikolojideki kuramsal yaklaşımlara ve araştırma yöntemlerine ilişkin bir kavrayış kazanması beklenmektedir.


Prof. Dr. Sonia AMADO


1 Bilişsel psikolojide bilimsel yöntemlerin nasıl kullanıldığının anlaşılması
2 Algı, dikkat, bellek, duygu, problem çözme, karar verme ve dil ile ilgili temel bilişsel teorileri anlama.
3 Biliş ile ilgili güncel görgül araştırmaları tartışabilme.
4 Araştırma desenlerini anlayabilme ve sonuçları belirli bir bilişsel teori çerçevesinde yorumlayabilme
5 Belirli popülasyonlarda (örn. bellek kaybı, bunama, yaşlılık gibi nedenlerle) görülen bilişsel bozuklukların incelenmesi ile normal bilişsel süreçlerin nasıl anlaşılabileceğini kavramak.
6 Bilişsel psikolojideki kuramsal yaklaşımların ve araştırma sonuçlarının günlük yaşamda nasıl uygulama alanları bulabileceğini tartışabilme.
7 Bilişsel psikoloji ile ilgili deneysel bir çalışmayı planlama, tasarlama, yürütme ve rapor edebilme becerisini kazanma

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bilişsel psikoloji nedir, algı, dikkat, bellek, duygu, karar verme, problem çözme ve dil


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Beyin ve Zihin
2 Algı
3 Dikkat
4 Dikkat (devam)
5 Uzun Süreli Bellekte Bilginin Temsili
6 Uzun Süreli Bellekte Kodlama ve Geri Çağırma
7 Çalışma Belleği
8 Yürütücü Süreçler
9 Ara sınav
10 Duygu ve Biliş
11 Karar Verme
12 Problem Çözme ve Muhakeme
13 Motor Biliş ve Zihinsel Simülasyon
14 Dil
15 Öğrenci deneylerinin sunumu
16 Final sınavı

Ders kitabı: Smith, E. E. & Kosslyn S. M. (2007). Cognitive Psychology: Mind and Body. Pearson. Diğer kitap ve dergiler Ashcraft, M.H. Cognition: International Edition, 4/E ,2006, Pearson Emotion and Cognition Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory and Cognition Memory and Cognition Journal of Experimental Psychology: General Sacks, O. (2000) Karısını Şapka Sanan Adam. Yapı Kredi Yayınları Schacter, D. (1999) The Seven Sins of Memory: Insights from psychology and cognitive neuroscience. American Psychologist.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 1 50 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 10 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 10 30
Okuma 12 3 36
Toplam İş Yükü (saat) 167

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 7 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek