| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9201025012016 | Deneysel Desenler ve İstatistik I | Ders | 1 | 1 | 9,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Psikoloji alanında yapılan araştırmalardan elde verilerin analizinde, tanımlanmasında ve anlamlandırılmasında bilgisayar uygulamalı istatistiklerin kullanımı.
Dr. Öğr. Üyesi Elvan Arıkan İyilikci
| 1 | Psikolojik istatistikte yer alan temel kavramların anlaşılması. |
| 2 | Temel istatistiksel yöntemlerin kavramsal ve sayısal olarak öğrenilmesi. |
| 3 | Psikolojik veriye doğru bir biçimde uygun istatistiksel tekniği uygulayabilme. |
| 4 | Psikolojik verilerin analizinde elde edilen bulguları doğru bir biçimde yorumlayabilme. |
| 5 | İstatistiksel analizleri ve sonuçları anlaşılır biçimde, hem yazılı hem de sözel olarak ifade edebilme. |
| 6 | SPSS programını etkin biçimde kullanabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
SPSS programının özellikleri, tanımlayıcı istatistikler, t-testi, tek yönlü varyans analizi, çok yönlü varyans analizleri, tekrarlı ölçümler varyans analizi, korelasyon, basit regresyon, parametrik olmayan istatistikler, Ki-kare testi
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar, SPSS’e giriş | ||
| 2 | Menülerin tanıtımı Veri yönetimi | ||
| 3 | Tanımlayıcı istatistikler | ||
| 4 | Dağılımların incelenmesi | ||
| 5 | T-testi | ||
| 6 | Tek yönlü varyans analizi | ||
| 7 | Covaryans analizi | ||
| 8 | Faktöryel ANOVA | ||
| 9 | Faktöryel ANOVA | ||
| 10 | Ara sınav | ||
| 11 | Tekrarlı ölçümler ANOVA | ||
| 12 | Korelasyon | ||
| 13 | Basit Regresyon | ||
| 14 | Parametrik Olmayan istatistikler | ||
| 15 | Ki-kare Testi | ||
| 16 | Final Sınavı |
Field, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS. London: SAGE Pub Grimm,L.G. & Yarnold,P.R.(1998). Okuma and understanding multivariate statistics Howell, D. C. (1997). Statistical methods for psychology. Belmont, Calif.: Duxbury Pres. Tabachnick, B.G. &Fideli, L.S. (2007). Using Multivariate statistics. Pearson Education, New York.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Derse Katılım | 15 | 4 | 60 |
| Rapor Hazırlama | 10 | 3 | 30 |
| Rapor Sunma | 10 | 2 | 20 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 48 | 48 |
| Okuma | 15 | 6 | 90 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 270 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
| ÖÇ 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | ||
| ÖÇ 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | |
| ÖÇ 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | |
| ÖÇ 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | |
| ÖÇ 5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | |
| ÖÇ 6 | 5 | 2 | 3 |