GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201025022016 Psikolojik Ölçmede İleri İstatistiksel Yöntemler Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Psikolojinin çeşitli alanlarında yapılan araştırmalardan elde edilen verilerin analiz edilmesi ve anlamlandırılması, ölçek ve test geliştirme sürecindeki yöntemler i anlayabilme ve uygulayabilme.


Doç Dr. Mediha Korkmaz


1 1- Psikolojik ölçmenin önemini kavrayabilme
2 2- Psikolojik ölçme tarihini ve gelişimini bilme
3 3- Farklı psikolojik yapıların özelliklerini anlamayabilme
4 4- Farklı ölçekleme çeşitlerine uygun olan psikometrik ölçme yöntemlerini ayırt edebilme
5 5- Psikolojik bir testin norm ve standardizasyon süreçlerini kavrayabilme
6 Psikometrik ölçme yöntemleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları tartışabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çok Değişkenli Doğrusal Regresyon Analizi, Açımlayıcı Faktör analizi. Madde Analizi. Kuramsal tartışmalar bilgisayar uygulamaları ve SPSS ile örnek uygulamalar üzerinde çalışılması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar. Temel istatistiksel kavramları hatırlama
2 Basit Doğrusal Regresyon Analizi ve Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi
3 Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi
4 Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi(uygulama)
5 Test ve ölçek uyarlama ve Aşamaları
6 Madde Analizi (kuramsal ) (construction of conventional tests)
7 Madde Analizi (kuramsal ve Uygulama)
8 Madde Analizi (kuramsal ve Uygulama)
9 Factor analizine giriş
10 Vize sınavı
11 Açımlayıcı Faktör Analizine (EFA) Giriş
12 Açımlayıcı Faktör Analizi (UYG)
13 Kanonik korelasyon
14 Yapısal Eşitlik Modellemelerine Giriş
15 Doğrulayıcı Faktör Analizi
16 Final Sınavı

1- Tabachninck , B.R.& Fidell, L.S.(2013). Using Multivariate Statistics, 6th. Ed. Pearson 2- Field, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS. London: SAGE Pub. 3- Nunnally, J.C. & Bernstein, I.H.(1994). Psychometric theory , 3rd 4- Erkuş A. (2012) Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme . Pegem akademi. 5- Şimşek, Ö. F. (2006). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş - Temel İlkeler ve LISREL Uygulamaları., Ankara: Ekinoks.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Rapor Hazırlama 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 30 30
Makale Kritik Etme 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 18 18
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 4 15 60
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 5 3 5 2 3 5
ÖÇ 2 3 5 3 5 1 3 5
ÖÇ 3 3 5 5 5 2 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 3 5 5
ÖÇ 5 4 5 5 5 3 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 5 3 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek