Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201025022016 | Psikolojik Ölçmede İleri İstatistiksel Yöntemler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Psikolojinin çeşitli alanlarında yapılan araştırmalardan elde edilen verilerin analiz edilmesi ve anlamlandırılması, ölçek ve test geliştirme sürecindeki yöntemler i anlayabilme ve uygulayabilme.
Doç Dr. Mediha Korkmaz
1 | 1- Psikolojik ölçmenin önemini kavrayabilme |
2 | 2- Psikolojik ölçme tarihini ve gelişimini bilme |
3 | 3- Farklı psikolojik yapıların özelliklerini anlamayabilme |
4 | 4- Farklı ölçekleme çeşitlerine uygun olan psikometrik ölçme yöntemlerini ayırt edebilme |
5 | 5- Psikolojik bir testin norm ve standardizasyon süreçlerini kavrayabilme |
6 | Psikometrik ölçme yöntemleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları tartışabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çok Değişkenli Doğrusal Regresyon Analizi, Açımlayıcı Faktör analizi. Madde Analizi. Kuramsal tartışmalar bilgisayar uygulamaları ve SPSS ile örnek uygulamalar üzerinde çalışılması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar. Temel istatistiksel kavramları hatırlama | ||
2 | Basit Doğrusal Regresyon Analizi ve Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi | ||
3 | Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi | ||
4 | Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi(uygulama) | ||
5 | Test ve ölçek uyarlama ve Aşamaları | ||
6 | Madde Analizi (kuramsal ) (construction of conventional tests) | ||
7 | Madde Analizi (kuramsal ve Uygulama) | ||
8 | Madde Analizi (kuramsal ve Uygulama) | ||
9 | Factor analizine giriş | ||
10 | Vize sınavı | ||
11 | Açımlayıcı Faktör Analizine (EFA) Giriş | ||
12 | Açımlayıcı Faktör Analizi (UYG) | ||
13 | Kanonik korelasyon | ||
14 | Yapısal Eşitlik Modellemelerine Giriş | ||
15 | Doğrulayıcı Faktör Analizi | ||
16 | Final Sınavı |
1- Tabachninck , B.R.& Fidell, L.S.(2013). Using Multivariate Statistics, 6th. Ed. Pearson 2- Field, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS. London: SAGE Pub. 3- Nunnally, J.C. & Bernstein, I.H.(1994). Psychometric theory , 3rd 4- Erkuş A. (2012) Psikolojide ölçme ve ölçek geliştirme . Pegem akademi. 5- Şimşek, Ö. F. (2006). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş - Temel İlkeler ve LISREL Uygulamaları., Ankara: Ekinoks.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Rapor Hazırlama | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Makale Kritik Etme | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 4 | 15 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 3 | 5 |
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 3 | 5 | 1 | 3 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |