Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201025032019 | Bilişsel Psikolojide Özel Konular | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders insan bilişi ve güncel çalışmalarda yer alan biliş konularının değerlendirilmesi niteliğindedir. Bilişsel psikoloji konularından özellikle bellek, yönetici işlevler ve dil konuları üzerine klasik ve güncel araştırmalar derste tartışılacaktır. Dersin tamamlanmasından sonra öğrencilerin özellikle bu konularla ilgili kuramsal yaklaşımlara ve bilişsel psikolojinin araştırma yöntemlerine ilişkin bir kavrayış kazanması beklenmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Aycan KAPUCU ERYAR
1 | Bellek, yönetici işlevler ve dil ile ilgili temel bilişsel teorileri anlama. |
2 | Bu konular ile ilgili güncel literatüre hakim olma ve alandaki ampirik araştırmaları tartışabilme. |
3 | Araştırma desenlerini anlayabilme ve sonuçları belirli bir bilişsel teori çerçevesinde yorumlayabilme |
4 | Bilişsel psikolojideki kuramsal yaklaşımların ve araştırma sonuçlarının günlük yaşamda nasıl uygulama alanları bulabileceğini tartışabilme. |
5 | Bilişsel psikoloji ile ilgili deneysel bir çalışmayı planlama, tasarlama, yürütme ve rapor edebilme becerisini kazanma |
Yok
Bilişsel psikolojiye genel bakış, temel kuramlar, bellek, yönetici işlevler ve dil.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
0 | Dersin ve işleyişin tanıtılması | ||
1 | Bilişsel Psikolojiye Giriş: Kavramlar ve Yöntemler | ||
2 | BÖLÜM 4: Uzun Süreli Bellekte Bilgi ve Temsiller | ||
3 | BÖLÜM 4: Uzun Süreli Bellekte Bilgi ve Temsiller | ||
4 | BÖLÜM 5: Uzun Süreli Bellekte Kodlama ve Geri Getirme | ||
5 | BÖLÜM 5: Uzun Süreli Bellekte Kodlama ve Geri Getirme | ||
6 | Ara sınav | ||
7 | BÖLÜM 6: Çalışma Belleği | ||
8 | BÖLÜM 6: Çalışma Belleği | ||
9 | BÖLÜM 7: Yönetici İşlevler | ||
10 | BÖLÜM 7: Yönetici İşlevler | ||
11 | BÖLÜM 12: Dil | ||
12 | BÖLÜM 12: Dil | ||
13 | Öğrenci deneylerinin sunumu | ||
14 | Öğrenci deneylerinin sunumu | ||
15 | Final sınavı |
Smith, E. E. & Kosslyn S. M. (2007). Cognitive Psyhcology: Mind and Body. Pearson. Yardımcı Kitaplar ve Dergiler: Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory and Cognition Memory and Cognition Schacter, D. (2017) Belleğin İzinde - Beyin, Zihin ve Geçmiş. YKY (2. baskı)
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 1 | 53 | 53 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 8 | 24 |
Okuma | 12 | 6 | 72 |
Toplam İş Yükü (saat) | 210 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 0 | 2 | 1 | 2 | ||||
ÖÇ 1 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 4 | 1 | 3 | 4 |