GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201025032019 Bilişsel Psikolojide Özel Konular Seçmeli Ders Grubu 1 1 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders insan bilişi ve güncel çalışmalarda yer alan biliş konularının değerlendirilmesi niteliğindedir. Bilişsel psikoloji konularından özellikle bellek, yönetici işlevler ve dil konuları üzerine klasik ve güncel araştırmalar derste tartışılacaktır. Dersin tamamlanmasından sonra öğrencilerin özellikle bu konularla ilgili kuramsal yaklaşımlara ve bilişsel psikolojinin araştırma yöntemlerine ilişkin bir kavrayış kazanması beklenmektedir.


Dr. Öğr. Üyesi Aycan KAPUCU ERYAR


1 Bellek, yönetici işlevler ve dil ile ilgili temel bilişsel teorileri anlama.
2 Bu konular ile ilgili güncel literatüre hakim olma ve alandaki ampirik araştırmaları tartışabilme.
3 Araştırma desenlerini anlayabilme ve sonuçları belirli bir bilişsel teori çerçevesinde yorumlayabilme
4 Bilişsel psikolojideki kuramsal yaklaşımların ve araştırma sonuçlarının günlük yaşamda nasıl uygulama alanları bulabileceğini tartışabilme.
5 Bilişsel psikoloji ile ilgili deneysel bir çalışmayı planlama, tasarlama, yürütme ve rapor edebilme becerisini kazanma



Yok


Bilişsel psikolojiye genel bakış, temel kuramlar, bellek, yönetici işlevler ve dil.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
0 Dersin ve işleyişin tanıtılması
1 Bilişsel Psikolojiye Giriş: Kavramlar ve Yöntemler
2 BÖLÜM 4: Uzun Süreli Bellekte Bilgi ve Temsiller
3 BÖLÜM 4: Uzun Süreli Bellekte Bilgi ve Temsiller
4 BÖLÜM 5: Uzun Süreli Bellekte Kodlama ve Geri Getirme
5 BÖLÜM 5: Uzun Süreli Bellekte Kodlama ve Geri Getirme
6 Ara sınav
7 BÖLÜM 6: Çalışma Belleği
8 BÖLÜM 6: Çalışma Belleği
9 BÖLÜM 7: Yönetici İşlevler
10 BÖLÜM 7: Yönetici İşlevler
11 BÖLÜM 12: Dil
12 BÖLÜM 12: Dil
13 Öğrenci deneylerinin sunumu
14 Öğrenci deneylerinin sunumu
15 Final sınavı

Smith, E. E. & Kosslyn S. M. (2007). Cognitive Psyhcology: Mind and Body. Pearson. Yardımcı Kitaplar ve Dergiler: Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory and Cognition Memory and Cognition Schacter, D. (2017) Belleğin İzinde - Beyin, Zihin ve Geçmiş. YKY (2. baskı)


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 1 53 53
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 5 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 8 24
Okuma 12 6 72
Toplam İş Yükü (saat) 210

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 0 2 1 2
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 3 4
ÖÇ 3 4 4
ÖÇ 4 1 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek