Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201225232022 | Genom ve Gelişim Psikolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin genetik çalışmaları anlamalarını ve gelişim psikolojisi çerçevesinde değerlendirebilmelerini ve bu alandaki literatürü takip etmelerini sağlamaktır.
Prof. Dr. Cemal ÜN
1 | Psikoloji alanındaki gelişmeleri takip edebilme. |
2 | Psikoloji alanında bir araştırma yürütebilmek için gerekli istatistik bilgi ve becerisine sahip olabilme |
3 | Bilgi ve becerilerini disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmalarında uygulayabilme |
4 | Psikoloji alanları ile ilgili problemlerin çözümüne yönelik yenilikçi yöntemler geliştirme ve uygulama becerisi. |
5 | Kişilerarası iletişim ve etkileşimin dinamiklerini kavrama ve analiz edebilme becerisi |
6 | Araştırma sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi. |
7 | İnsan davranış ve bilişsel süreçlerini belirlemek için kullanılacak materyalleri ve deneysel yöntemleri geliştirebilme ve uygulayabilme. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Genom ve gelişim psikolojisi Davranışsal Genetik-ikiz çalışmaları Epigenetik Gen çevre etkileşimi Farklılaşmış duyarlılık Zeka Cinsiyet Saldırganlık Ebeveynlik Depresyon Dil Gelişimi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Genom ve gelişim psikolojisi | ||
2 | Genom ve gelişim psikolojisi | ||
3 | Davranışsal Genetik-ikiz çalışmaları | ||
4 | Epigenetik | ||
5 | Gen çevre etkileşimi | ||
6 | Farklılaşmış duyarlılık | ||
7 | Zeka | ||
8 | Cinsiyet | ||
9 | Saldırganlık | ||
10 | Ebeveynlik | ||
11 | Depresyon | ||
12 | Dil gelişimi | ||
13 | Genel değerlendirme |
1. Caspi, A., McClay, J., Moffitt, T. E., Mill, J., Martin, J., Craig, I. W., ... ve Poulton, R. (2002). Role of genotype in the cycle of violence in maltreated children. Science, 297(5582), 851-854. DOI: 10.1126/science.1072290 2. Bouchard, T. J., Lykken, D. T., McGue, M., Segal, N., & Tellegen, A. (1990). Sources of human psychological differences: The Minnesota Study of Twins Reared Apart. Science, 250, 223–228. 3. Kiefer, J. C. (2007). Epigenetics in development. Developmental dynamics: an official publication of the American Association of Anatomists, 236(4), 1144-1156. 4. Sasaki, S., Ozaki, K., Yamagata, S., Takahashi, Y., Shikishima, C., Kornacki, T., ... & Ando, J. (2016). Genetic and environmental influences on traits of gender identity disorder: a study of Japanese twins across developmental stages. Archives of sexual behavior, 45(7), 1681-1695. 5. Caspi, A., Sugden, K., Moffitt, T. E., Taylor, A., Craig, I. W., Harrington, H., ... & Poulton, R. (2003). Influence of life stress on depression: moderation by a polymorphism in the 5-HTT gene. Science, 301(5631), 386-389. 6. Hyman, S. E. “Introduction to the Complex Genetics of Mental Disorders.” In Biological Psychiatry, 45. 1999, 518-521. 7. Stiles, J. (2009). On genes, brains, and behavior: Why should developmental psychologists care about brain development?. Child Development Perspectives, 3(3), 196-202. 8. Ellis, B. J., Boyce, W. T., Belsky, J., Bakermans-Kranenburg, M. J., & Van IJzendoorn, M. H. (2011). Differential susceptibility to the environment: An evolutionary–neurodevelopmental theory. Development and psychopathology, 23(1), 7-28. 9. Moffitt, T. E. (2005). Genetic and environmental influences on antisocial behaviors: evidence from behavioral–genetic research. Advances in genetics, 55, 41-104. 10. McGue, M., Elkins, I., Walden, B., & Iacono, W. G. (2005). Perceptions of the parent–adolescent relationship: A longitudinal investigation. Developmental Psychology, 41, 971–984. 11. Bishop, D. “Enhanced: An Innate Basis for Language?” In Science 286. 1999, 2283-2284. Netscape 12. Stromswold, K. “The Heritability of Language: A Review and Meta-analysis of Twin and Adoption Studies.” In Language. Press 13. Plomin, R. (2004). Genetics and developmental psychology. Merrill-Palmer Quarterly (1982-), 341-352. 14. Plomin, R., DeFries, J. C., Knopik, V. S., & Neiderhiser, J. M. (2016). Top 10 replicated findings from behavioral genetics. Perspectives on psychological science, 11(1), 3-23. 15. Plomin, R. “Psychology in a Post-genomics World: It will be More Important than Ever.” American Psychological Society Observer, 13. 2000. 16. Plomin, R., & Von Stumm, S. (2018). The new genetics of intelligence. Nature Reviews Genetics, 19(3), 148-159.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Makale Kritik Etme | 1 | 45 | 45 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 210 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |