Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301085062013 | Sinir Sistemi ve Duyu Fizyolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı sinir sisteminin işlevleri hakkında temel bilgilerin öğretilmesidir.
Prof. Dr. Ersin Oğuz Koylu, Prof. Dr. Lütfiye Kanıt, Prof. Dr. Özlem Yılmaz, Prof. Dr. Burcu Balkan, Doç. Dr. Oğuz Gözen, Doç. Dr.Ayşegül Keser, Doç. Dr.Vedat Evren
1 | Uyarılabilir dokuların membranlarının elektriksel özelliklerini anlamak |
2 | Sinaptik iletinin özelliklerini öğrenmek |
3 | Nörotransmiter sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak |
4 | Sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonu hakkında genel bilgi sahibi olmak |
5 | Duysal sistemlerin temel özelliklerini öğrenmek |
6 | Motor sistemlerin temel özelliklerini öğrenmek |
7 | Otonom sinir sisteminin özelliklerini anlamak |
8 | Sinir sisteminin yüksek fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dersin amacı sinir sisteminin temel işlevsel özelliklerinin anlatılmasıdır. Ders programı, otonom sinir sistemi, duysal sistemler, motor sistemler ve sinir sisteminin yüksek işlevleri derslerini kapsamaktadır. Sinir hücrelerinin temel hücresel ve elektriksel özelliklerinin incelenmesi ile başlayacak ders, sinir sisteminin işlevsel anatomisi ile devam edecektir. Öğrenciler, duyu ve algının, refleks ve istemli hareketlerin, duysal ve motor sistemlerin entegrasyonunun genel özelliklerini öğreneceklerdir. Daha önce diğer organ sistemlerinin kontrol mekanizmaları ile bağlantılı olarak periferik düzeyde anlatılmış olan otonom sinir sistemi bu ders içinde merkezi düzeyde ele alınacak, homeostaz ve stres ile bağlantıları bütünsel bir bakış ile vurgulanacaktır. Öğrenciler sinir sisteminin yüksek işlevleri ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Nöron ve glianın hücresel ve moleküler biyolojisi | ||
2 | Sinaptik ileti; temel nörotransmisyon ve nöromodülasyon dizgeleri | ||
3 | Sinir sisteminin sınıflandırılması, işlevsel anatomisi | ||
4 | Homeostaz bağlamında sinir sistemi: Hipotalamus, limbik sistem, beyin sapı ve serebral korteks | ||
5 | Sinir sisteminin evrimi ve gelişimi | ||
6 | Sinir sisteminin yüksek işlevleri | ||
7 | Davranış: Temel Mekanizmalar | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Duysal bilginin duyu organlarında işlenmesi | ||
10 | Somatik duyular | ||
11 | Ağrı ve analjezi | ||
12 | Görme I | ||
13 | Görme II | ||
14 | İşitme ve denge | ||
15 | Kimyasal duyular: Koku ve tat | ||
16 | Final Sınavı |
“Textbook of Medical Physiology” Guyton, A.C., Hall, J. E. 12th edition, Elsevier Health Sciences, 2010. “Ganong's Review of Medical Physiology” Barrett, K. E., Brooks, H., Boitano, S., Barman, S. M. 23rd Edition, McGraw-Hill Medical, 2009. “Principles of Neural Science” Kandel, E., Schwartz, J., Jessell, T. 5th edition, McGraw-Hill Medical, 2012.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 2 | 2 | 4 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 248 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 |
ÖÇ 6 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 |
ÖÇ 7 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 |
ÖÇ 8 | 3 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 |