Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9301085142013 | Davranışsal Sinirbilim Uygulamaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı deney hayvanı kullanımı ile ilgili genel pensiplerin, davranış deneyleri ve öğrenme-belleğin altında yatan moleküler mekanizmaların kavranması ayrıca davranış ve öğrenme-bellekle ilgili bazı deneysel modellerin ise uygulayacak düzeyde öğretilmesidir.
1 | Deney hayvanı kullanımı ile ilgili etik kuralları kavramak |
2 | Öğrenmenin altında yatan moleküler mekanizmaları kavramak |
3 | Handling yapmayı öğrenmek |
4 | Tüm öğrenme deneyleri hakkındagenel fikir sahibi olmak |
5 | Öğrenme deneyi planlayabilmek |
Yok
Yok
Dersin ana temaları ,deney hayvanı kullanımı ile ilgili etik kurallar, Deney hayvanlarında davranış ve öğrenme modelleri, öğrenmenin sınıflaması ve öğrenmenin altında yatan moleküler mekanizmaların kavranması, spontan ve uyarılmış davranışal deneyler, aktif-pasif sakınma ile spasyal öğrenme deneylerinin uygulama esaslarının öğretilmesidir
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Standart hayvan laboratuarı koşulları | Laboratuvarı tanıma | ||
2 | Etik kurallar | Hayvan bakım koşulları | ||
3 | Öğrenme çalışmalarında handling’in önemi | Handling I | ||
4 | Hayvanlarda davranış ve öğrenme modelleri I | Handling II | ||
5 | Hayvanlarda davranış ve öğrenme modelleri II | Spontan davranış izlemi | ||
6 | Öğrenme ve hafızanın sınıflandırılması | Spontan lokomotor aktivite | ||
7 | Öğrenmeye eşlik eden nöranal değişiklikler, | Pasif sakınma | ||
8 | Arasınav | |||
9 | Pratik davranışsal sinir bilim: Problemler ve öneriler | Aktif sakınma | ||
10 | Aktif ve Pasif sakınma | Aktif sakınma | ||
11 | Labirentler | Labirentler | ||
12 | Spasyal öğrenme ve Su tankı deneyleri | Su tankında spasyal öğrenme I | ||
13 | Öğrenmede istatistik yorumlar | Su tankında spasyal öğrenme II | ||
14 | Öğrenci sunuları I | Su tankında tepki öğrenmesi | ||
15 | Öğrenci sunuları II | Şartlı yer tercihi | ||
16 | Final Sınavı |
1- Ganong WF. Review of Medical Physiology (2001), McGraw-Hill. 2- Principles of neural sciencesE.R. Kandel, J.H. Schwartz, T.M.Jessell(2000), McGraw-Hill. 3- Behavioural Neuroscience Apractical Approach A. Sahgal Oxford university Press. 4- Laboratuar hayvanları biliminin temel ilkeleri çeviri. Tayfun İde 2003, medipres
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 173 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |