GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9301085142013 Davranışsal Sinirbilim Uygulamaları Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı deney hayvanı kullanımı ile ilgili genel pensiplerin, davranış deneyleri ve öğrenme-belleğin altında yatan moleküler mekanizmaların kavranması ayrıca davranış ve öğrenme-bellekle ilgili bazı deneysel modellerin ise uygulayacak düzeyde öğretilmesidir.



1 Deney hayvanı kullanımı ile ilgili etik kuralları kavramak
2 Öğrenmenin altında yatan moleküler mekanizmaları kavramak
3 Handling yapmayı öğrenmek
4 Tüm öğrenme deneyleri hakkındagenel fikir sahibi olmak
5 Öğrenme deneyi planlayabilmek


Yok


Yok


Dersin ana temaları ,deney hayvanı kullanımı ile ilgili etik kurallar, Deney hayvanlarında davranış ve öğrenme modelleri, öğrenmenin sınıflaması ve öğrenmenin altında yatan moleküler mekanizmaların kavranması, spontan ve uyarılmış davranışal deneyler, aktif-pasif sakınma ile spasyal öğrenme deneylerinin uygulama esaslarının öğretilmesidir


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Standart hayvan laboratuarı koşulları Laboratuvarı tanıma
2 Etik kurallar Hayvan bakım koşulları
3 Öğrenme çalışmalarında handling’in önemi Handling I
4 Hayvanlarda davranış ve öğrenme modelleri I Handling II
5 Hayvanlarda davranış ve öğrenme modelleri II Spontan davranış izlemi
6 Öğrenme ve hafızanın sınıflandırılması Spontan lokomotor aktivite
7 Öğrenmeye eşlik eden nöranal değişiklikler, Pasif sakınma
8 Arasınav
9 Pratik davranışsal sinir bilim: Problemler ve öneriler Aktif sakınma
10 Aktif ve Pasif sakınma Aktif sakınma
11 Labirentler Labirentler
12 Spasyal öğrenme ve Su tankı deneyleri Su tankında spasyal öğrenme I
13 Öğrenmede istatistik yorumlar Su tankında spasyal öğrenme II
14 Öğrenci sunuları I Su tankında tepki öğrenmesi
15 Öğrenci sunuları II Şartlı yer tercihi
16 Final Sınavı

1- Ganong WF. Review of Medical Physiology (2001), McGraw-Hill. 2- Principles of neural sciencesE.R. Kandel, J.H. Schwartz, T.M.Jessell(2000), McGraw-Hill. 3- Behavioural Neuroscience Apractical Approach A. Sahgal Oxford university Press. 4- Laboratuar hayvanları biliminin temel ilkeleri çeviri. Tayfun İde 2003, medipres


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 14 2 28
Soru-Yanıt 14 1 14
Proje Hazırlama 1 20 20
Proje Sunma 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 173

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 4 4 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5 5
ÖÇ 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek