Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201395132021 | Latince Gramer I (İsim ve Fiil Çekimleri) | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; Latince’deki temel fiil ve isim çekimlerini öğrenmesini, temel sentaks kurallarını kavramasını ve bu bilgiler ile basit düzeyde Latince metinleri okuyabilmelerini sağlamaktır
Prof. Dr. Mehmet Ali KAYA
1 | Latince’deki temel fiil çekimleri ve zamanları kavrayabilme |
2 | Latince’deki temel isim çekimlerini kavrayabilme |
3 | Latince’deki sentaks kurallarını öğrenebilme |
4 | Öğrenilen bilgilerin sentezlenmesiyle basit düzeydeki Latince metinleri çözümleyebilme |
Birinci Öğretim
-
-
Birinci İsim Çekimi ve Üçüncü Fiil çekimi Praesens Indikativi; İkinci İsim çekimi ve Üçüncü Fiil çekimi Imperfectum Indikativi; Şahıs Zamirleri ve Üçüncü Fiil çekimi Futurum Indikativi; Esse Yardımcı Fiilinin Praesens, Imperfectum ve Futurum’u; Soru Zamirleri: Qui, quae, quod ve Peritus ile genitiv; İkinci İsim Çekimi: -er ile Biten İsim ve Sıfatlar; Esse Yardımcı Fiili: Perfectum, Plusquamperfectum ve Futurum Exactum; İşaret Zamirleri ve “s” ile Yapılan Perfectum; Dördüncü İsim Çekimi; Üçüncü Fiil Çekimi: Praesens ve Perfectum Gövdesi Konyunktiv Şekilleri; Beşinci İsim Çekimi; Perfectum Pasivum Participium’u
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Birinci İsim Çekimi ve Üçüncü Fiil çekimi Praesens Indikativi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
2 | İkinci İsim Çekimi ve Üçüncü Fiil çekimi Imperfectum Indikativi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
3 | Şahıs Zamirleri ve Üçüncü Fiil çekimi Futurum Indikativi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
4 | Esse Yardımcı Fiilinin Praesens, Imperfectum ve Futurum’u | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
5 | Soru Zamirleri: Qui, quae, quod ve Peritus ile genitiv | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
6 | İkinci İsim Çekimi: -er ile Biten İsim ve Sıfatlar | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
7 | Esse Yardımcı Fiili: Perfectum, Plusquamperf. ve Futurum Exactum | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | İşaret Zamirleri ve “s” ile Yapılan Perfectum | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
10 | Dördüncü İsim Çekimi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
11 | Üçüncü Fiil Çekimi: Praesens Gövdesi Konyunktiv Şekilleri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
12 | Üçüncü Fiil Çekimi: Perfectum Gövdesi Konyunktiv Şekilleri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
13 | Beşinci İsim Çekimi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
14 | Perfectum Pasivum Participium’u | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
15 | Üçüncü İsim Çekimi: Sessiz ile Biten Gövdelerin Çekimi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama, anlatım ve tartışma | |
16 | Final Sınavı |
Türkçe - Rohde, G.-Sinanoğlu, S., Lingua Latina: Latince Ders Kitabı I. Ankara 1985. - Öktem, F., Uygulamalı Latin Dili. İstanbul 2006. Yabancı Dil - Wheelock, F.M., Wheelock’s Latin. New York 2005. - Greenough, J.B. et.al., New Latin Grammar for Schools and Colleges. London 1903.
-
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 174 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 4 | |||||||
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 |