GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201395012024 Tarihin Kaynakları I Ders 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin tarihin ne olduğu işlev ve yararlarını tanımasıdır. Tarih Felsefelerini öğrenmesi, tarihe yardımcı bilimleri ve bunların uygulanış biçimlerini kavramasıdır.


Prof. Dr. Mehmet Ali KAYA


1 Tarihin tanımı ve yararlarını öğrenme
2 Tarihe yardımcı bilimleri kullanabilme
3 Tarih felsefeleri hakkında bilgi sahibi olma.
4 Objektif biçimde olayları değerlendirme becerisi kazanma

Birinci Öğretim



[Yok]


Tarihin konusu ve tanımı, tarihe yardımcı bilimler, tarihle ilişkisi olan bilimler, tarih felsefeleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tarihin Tanımı ve Konusu
2 Tarihin yararları
3 Tarihle İlişkili Bilimler
4 Tarihe Yardımcı Bilimler
5 Arkeoloji, Sanat Tarihi ve Tarih İlişkisi
6 Dil bilimi, Antropoloji ve Tarih İlişkisi
7 Tarihçilikte Bilgisayar Kullanımı
8 Ara Sınav
9 Eleştirel Tarih Felsefesi
10 Kurgusal Tarih Felsefesi
11 Teokratikten Postmoderne Tarih Felsefesi Türleri
12 Tarihte Tenkidin Unsurları
13 Dış Tenkid
14 İç Tenkid
15 Edisyon Kritik
16 Final sınavı

1. Tuncer Baykara, Tarih Araştırma ve Yazma Metodu. 2. Zeki Velidi Togan, Tarihte Usül. 3. Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usül. 4. Edward Carr, Tarih Nedir?



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 5 1 5
Seminer 4 2 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 28 1 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 28 1 28
Okuma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 169

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek