GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9229015072014 Eşya Mekan ve İnsan Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Turizm Rehberliği ile ilişkilendirerek insan-mekan ilişkisi, insan-eşya ilişkisi ve insan-çevre ilişkisini Antikçağ’dan günümüze kadar gelen birikimlerle farklı perspektiflerden algılayıp okuyabilmenin sağlanabilmesi.


Dr. Öğr. Üyesi Rüçhan BUBUR


1 Evrim içerisinde eşya, mekan ve insan ilişkisini kavrayabilme
2 İnsan ve alet üretimi ilişkisini anlayabilme
3 Turizm, eşya, mekan ve insan arasındaki bağlantıyı kurabilme
4 Fenomenoloji ile ilgili bilgi sahibi olabilme
5 Çevre psikolojisi ve insan ilişkisini anlayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İnsan sosyal hayatın içinde yalnız değildir. Kimliğini ve davranışlarını oluşturan karşılıklı etkileşim içinde bulunduğu aktörlerden oluşan bir toplumsal yaşamın parçasıdır. Diğer yandan insan aynı zamanda öncelikle içinde bulunduğu doğadan başlayarak, bir coğrafya, bir yerleşim ve mekanla ilişki halindedir. Algısı, düşüncesi ve en önemlisi kimliği bu çoklu etkileşim alanının bir sonucunda ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle Rekreasyon ve Turist Rehberliği alanında eşya, mekan ve insan ilişkisi bu dersin temel konusunu oluşturacak, Antikçağ’dan günümüze kadar örneklerle işlenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İnsan ve evrim
2 İnsan ve alet üretimi, kullanımı
3 İnsan ve alet üretimi, kullanımı
4 Mekan ve insanın arkeolojisi
5 Mekan ve insanın arkeolojisi
6 Fenomenolojik Yaklaşım
7 Fenomenolojik Yaklaşım
8 Vize Sınavı
9 Husserl ve fenomenolojiye giriş
10 Husserl ve fenomenolojiye giriş
11 Çevre Psikolojisi ve insan
12 Kapitalizm, eşya, mekan ve insan
13 Kapitalizm, eşya, mekan ve insan
14 Turizm, eşya, mekan ve insan
15 Turizm, eşya, mekan ve insan
16 Final Sınavı

Nuri Bilgin, Eşya ve İnsan, Gündoğan Yayınları, Ankara, 1991. Melek Göregenli, Çevre Psikolojisi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2010. E. Evans Pritchard, Sosyal Antropoloji, Birey Yayıncılık, İstanbul, 1998. William A. Haviland, Kültürel Antropoloji, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2008. E. Husserl, Fenomenoloji Üzerine Beş Ders. Çev. Harun Tepe, Bilim Sanat Yayınları John Urry, Mekanları Tüketmek, Ayrıntı Yayınları.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 10 2 20
Final Sınavı 15 2 30
Derse Katılım 5 2 10
Tartışma 16 2 32
Gözlem 5 1 5
Seminer 2 2 4
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 2 20
Okuma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 181

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 1 1 2 1 1 1 2 4 1 2
ÖÇ 2 1 1 2 1 1 1 2 4 1 2
ÖÇ 3 3 1 2 1 1 1 2 4 1 2
ÖÇ 4 3 1 1 1 1 1 2 2 1 2
ÖÇ 5 3 1 3 1 1 1 2 2 1 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek