GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9229015252024 Somut Olmayan Kültürel Miras ve Turizm Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, somut olmayan kültürel miras kavramının tanınmasını sağlamak; bu alanda çalışmalar yürüten kurum ve kuruluşların faaliyetleri hakkında bilgi edinmek; somut olmayan kültürel mirasın sürdürülebilir turizm bağlamında korunması, yaşatılması ve güncellenmesi için yapılan ve yapılacak çalışmalar hakkında bilgi vererek bu konuda projeler üretilmesine zemin hazırlamaktır.


Öğr. Gör. Dr. Sinan KURT


1 Somut olmayan kültürel mirasın yaşatılarak korunması konusunda turizmin ve turist rehberlerinin rolü hakkında farkındalık oluşturabilecek projeler geliştirmek ve yayınlar hazırlamak. Somut olmayan kültürel mirasın yaşatılarak korunması konusunda turizmin ve turist rehberlerinin rolü hakkında farkındalık oluşturabilecek projeler geliştirmek ve yayınlar hazırlamak. Somut olmayan kültürel mirasın yaşatılarak korunması konusunda turizmin ve turist rehberlerinin rolü hakkında farkındalık oluşturabilecek projeler geliştirebilmek ve yayınlar hazırlayabilmek.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders kapsamında, UNESCO Somut Olmayan Kültürel Miras Sözleşmesi ve sözleşmeyi oluşturan ile sözleşme etrafında oluşturulan belgeler incelenecektir. Bu incelemeler özellikle sürdürülebilir turizm perspektifinden yapılacak olup, kültürel mirasın yaşatılarak korunabilmesi için turizmin rolü ve etkisi tartışılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 UNESCO, kültürel miras ve öncü sözleşmeler Makale inceleme, beyin fırtınası 1972 Sözleşme metni, 1989 Tavsiye kararları ve 1994 Yaşayan İnsan Hazineleri Yönergesi incelenecek
2 SOKÜM Sözleşmesi ve Uygulama Yönergesi Sözleşme metni ve uygulama yönergesi incelenecektir.
3 Tarihsel ve toplumsal boyutuyla turizm Somut Olmayan Kültürel Miras ve Turizm Kitabı 1. bölüm incelenecek
4 Turizmde Yaşatarak Koruma Anlayışı: Sürdürülebilir Turizm Dersten evvel "Somut Olmayan Kültürel Miras ve Turizm" kitabının 4. bölümü ve benzer çalışmalar incelenmelidir.
5 Yavaş Yemek,Yavaş Şehir hareketleri ve Coğrafi İşaretleme Sistemleri Dersten evvel "Somut Olmayan Kültürel Miras ve Turizm" kitabının 4. bölümü ve benzer çalışmalar incelenmelidir.
6 Sözlü Anlatım ve Sözlü Gelenekler grubuna ait unsurların turizm ile ilişkisi Dersten evvel "Somut Olmayan Kültürel Miras ve Turizm" kitabının 5 ve 6. bölümleri ile benzer çalışmalar incelenmelidir.
7 Gösteri sanatları grubuna ait unsurlar ve turizm ilişkisi Dersten evvel "Somut Olmayan Kültürel Miras ve Turizm" kitabının 5 ve 6. bölümleri ile benzer çalışmalar incelenmelidir.
8 Vize sınavı
9 Toplumsal uygulamalar, ritüeller ve şölenler rrubuna ait unsurlar ile turizm ilişkisi Dersten evvel "Somut Olmayan Kültürel Miras ve Turizm" kitabının 5 ve 6. bölümleri ile benzer çalışmalar incelenmelidir.
10 Doğa ve evren İle ilgili uygulamalar grubuna ait unsurlar ile turizm ilişkisi Dersten evvel "Somut Olmayan Kültürel Miras ve Turizm" kitabının 5 ve 6. bölümleri ile benzer çalışmalar incelenmelidir.
11 El sanatları geleneği alanından örnekler ile turizm ilişkisi Dersten evvel "Somut Olmayan Kültürel Miras ve Turizm" kitabının 5 ve 6. bölümleri ile benzer çalışmalar incelenmelidir.
12 Öğrenciler tarafından hazırlanan proje/makalelerin sunumu
13 Öğrenciler tarafından hazırlanan proje/makalelerin sunumu
14 Öğrenciler tarafından hazırlanan proje/makalelerin sunumu
15 Öğrenciler tarafından hazırlanan proje/makalelerin sunumu
16 Final Sınavı

Kurt, S. (2016). Intangible Cultural Heritage and Tourism: Germiyan Village Sample. Gezgin, İ. ve Cesur, S. Ç. (Editörler), Proceedıngs Of III. Internatıonal Cesme-Chıos Hıstory, Culture And Tourısm Symposıum içinde (ss. 95-104). Istanbul: Yaylacık Matbaacılık. Kurt, S. (2017). Somut Olmayan Kültürel Miras ve Turizm: Fıkraların Turist Rehberleri Tarafından Kullanımı. R. Uçkun, K. Doğan, D. Ersöz, N. S. Derdiçok. (Editörler), Somut Olmayan Kültürel Miras ve Mizah” “Uluslararası Genç Akademisyenler Kültür Kongresi içinde (ss. 416-426).İzmir. Kurt, S. (2023). Somut Olmayan Kültürel Miras ve Turizm. İstanbul: Kriter Yayınevi. Oğuz, M.Ö. (2002). Küreselleşme ve Uygulamalı Halkbilimi. Ankara: Akçağ Yayınları. Oğuz, M. Ö. (2013). Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir? Ankara: Geleneksel Yayıncılık. Ölçer Özünel, E.Ö. (2011). Kültür Turizminde “Yöresel” ve “Otantik” Olanı Sorgulamak ve Tüketilmiş Mekânları Yeniden Üretmek Üzerine. Turkish Studies, 6 (4), ss.255-262. Ölçer Özünel, E. Ö. (2014). Kendini Seyreden Öteki: Halk Kültürü Temsillerinde Öz Oryantalist Yaklaşımlar. Millî Folklor, 26 (102), ss. 5-16. Ölçer Özünel, E. Ö. (2017). Somut Olmayan Kültürel Mirasın Karanlık Yüzleri: Turistifikasyon, Bağlamından Koparma, Millîleştirme, Müzeifikasyon, Otantifikasyon ve Aşırı Ticarileşme. Kültürel Mirasın Korunması Uluslararası Bursa Sempozyumu, Bursa, ss. 349-366. Türker, A., Kurt, S., ve Türker, Ö. G. (2016). Fakelore ve Folklorizmin Turizm ile İlişkisi Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Turan Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi, 8(31), ss.7-16. Türker, A., Kurt, S. ve Köksal, G. (Editörler). (2023). Turist Rehberleri İçin Anadolu’nun Somut Olmayan Kültürel Mirası. Ankara: Detay Yayıncılık. Kurt, S. (2009). Türk Halk Kültürü Ürünlerinin Turizmde Kullanımı: Fethiye Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Proje Sunma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Örnek Vaka İncelemesi 7 1 7
Beyin Fırtınası 12 2 24
Proje Hazırlama 8 1 8
Proje Sunma 1 1 1
Makale Yazma 20 2 40
Makale Kritik Etme 10 2 20
Bireysel Çalışma 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 1 10
Okuma 20 2 40
Toplam İş Yükü (saat) 176

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 2 3 4 5 5 5 4 2 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek