Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203015282017 | Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Toplam kalite yönetiminin sağlık hizmetlerinde etkinlik düzeyini değerlendirmek
Prof.Dr. İ. Pelin Dündar
1 | Sağlık hizmetlerinde kalite kavramını açıklayabilme |
2 | Sağlık hizmetlerinde kalite olgusunu işletme fonksiyonları açısından açıklayabilme |
3 | Sağlık hizmetlerinde toplam kalite yönetiminin temel özelliklerini açıklayabilme |
4 |
Birinci Öğretim
yok
yok
Sağlık Hizmetlerine Genel Bakış Sağlık Hizmetlerinin diğer hizmet anlayışları ile olan ortak ve farklı yanları Toplam Kalite Yönetimi Toplam Kalite Yönetiminin Kritik Özellikleri Nelerdir Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | ||
2 | Sağlık Hizmetlerine Genel Bakış | ||
3 | Sağlık Hizmetlerinin diğer hizmet anlayışları ile olan ortak ve farklı yanları | ||
4 | Toplam Kalite Yönetimi | ||
5 | Toplam Kalite Yönetiminin Kritik Özellikleri Nelerdir | ||
6 | Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi | ||
7 | Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması | ||
10 | Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması | ||
11 | Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması | ||
12 | Örnek Makale Çalışmalarının Analizi | ||
13 | Örnek Makale Çalışmalarının Analizi | ||
14 | Örnek Makale Çalışmalarının Analizi | ||
15 | Örnek Makale Çalışmalarının Analizi | ||
16 | Final |
Dündar İ. Pelin, Yazılı Basın İşletmelerinde Kalite, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2006 Özer Ali, Çakıl Enver, Sağlık Hizmetlerinde Hasta Memnuniyetini Etkileyen Faktörler, Tıp Araştırmaları Dergisi,5(3), 2007 Can Ali, Örgüt Kültürünün Hastanelerde Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarına Uygunluğunun Tespitine Yönelik Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt.13, s. 3, 2008 Kıdak Levent, Aksaraylı Mehmet, Sağlık Hizmetlerinde Motivasyon Faktörleri, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (7)/1, 2009 Dündar İ.Pelin, Kavram Yöntem ve Fonksiyonlarla İşletme, Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul, 2010 Dündar İ. Pelin, Fırlar Güneri Belma(Editörler) “Rekabette Başarıya Giden Yol”: İletişim, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2010 Adair John, Strategic Leadership, London Philadelphia, Koganpage, New Delhi, 2010 Mentor Pocket,Thinking Strategically, Harvard Business Press, Boston, 2010 Spellman Ruth, Managers and Leaders Who Can, John Wiley&Sons Ltd. Publication, UK, 2011 Dündar İ. Pelin (Editör), “Kalite Üzerine…”, Nobel Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2012 Dündar İ. Pelin, Çözümlerin Ortak Şifresi: Sinerji, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara,2013
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 10 | 7 | 70 |
Tartışma | 4 | 9 | 36 |
Rapor Sunma | 4 | 5 | 20 |
Proje Hazırlama | 5 | 4 | 20 |
Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Okuma | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 4 |