GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203015032022 Sağlık İletişimi Araştırmaları (E ) Ders 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Sağlık iletişimi ve ilgili alanlardaki araştırmaları kavrayabilmek. Disiplin ve disiplinlerarası anlama becerilerini açıklayabilmek. Sağlık iletişimi araştırmalarının gelişimi hakkındaki anlama gücünü geliştirmek.


Dr.Öğr.Üyesi Soner YAĞLI


1 Sağlık iletişimi araştırmalarına dair kuramsal bilgiyi öğrenir.
2 Veri toplama, okuduklarını kavrama ve analiz yeteneği kazanır.
3 Sağlık iletişimi araştırmalarında disiplinlerarası kavramları öğrenir.
4 Ders kapsamında güncel çalışmaları bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders kapsamında sağlık iletişimi ile ilgili araştırmalar değerlendirilecektir. Araştırma, kuram ve bilim ilişkisi incelenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin amaç ve tanıtımı
2 Sağlık, iletişim ve sağlık iletişimine dair genel bir tartışma
3 Bilim, epistemeloji, kuram ve araştırma
4 Bilim, epistemeloji, kuram ve araştırma II
5 Sağlık iletişimi araştırmaları bağlamında temel kuramsal yaklaşımlar
6 Sağlık iletişimi araştırmaları bağlamında temel kuramsal yaklaşımlar II
7 Sağlık iletişiminde bilimsel araştırmanın önemi
8 Vize
9 Sağlık iletişimi araştırmalarının alanı.
10 Sağlık iletişimi ve araştırmalarının gelişimi.
11 Bilimsel araştırma ve akademik yazın
12 Bilimsel araştırma ve akademik yazın II
13 Sağlık iletişimi çalışmaları analizi
14 Sağlık iletişimi araştırmaları ve değerlendirme
15 Sağlık iletişimi araştırmaları ve değerlendirme II
16 Final

Çınarlı, İnci, (2008), Sağlık İletişimi ve Medya, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. • Ergin, Akif, (E-Kitap), Sağlık Hizmetlerinde İletişim, Anı Yayınları. • Groopman, Jerome, (2007), Doktorlar Nasıl Düşünür?, Serhat Ataman (çev.), Mikado Yayınları, 2.baskı, İstanbul. • Okay, Ayla, (2007), Sağlık İletişimi, Farmaskop/MediaCat yayınları, İstanbul. • Özdemir, Gamze Yücesan, Özdemir, Ali Murat, (2006), “Medya ve Sağlık: Patolojik Bir İlişki”, Toplum ve Hekim, Ocak-Şubat, cilt 21, sayı 1, s.32-38. • Sağlık haberleri ve Medya Gerçeği - Müge Demir, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2010. • Tabak, Ruhi Selçuk, (1999), Sağlık İletişimi, Literatür Yayıncılık. • llich, Ivan (1995). Sağlığın Gaspı, Süha Sertabiboğlu (çev.), İstanbul, Ayrıntı Yayınları. • http://saglik.gov.tr/SGGM/dosya/1-75989/h/sempozyum-kitap-tr.pdf, Erişim Tarihi: 13.10.2015. • http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/28/1829/19254.pdf, Erişim Tarihi: 13.10.2015. • http://iletisimdergisi.gazi.edu.tr/site/index.php/IKAD/article/view/134/104, Erişim Tarihi: 13.10.2015. • Bilimsel Araştırma Yöntem Ve Teknikleri ile ilgili yayınlar • Beisecker, Analee E., (1990), “Patient Power in Doctor-Patient Communication: What Do We Know”, Health Communication, 2(2), p.105-122. • Cassel, Michael M., Jackson, Christine, Cheuvront, Brian, (1998), “Health Communication on the Internet: An Effective Channel for Health Behavior Change?”, Journal of Health Communication, Volume 3, pp. 71–79. • Chamberlain, Michael A., (1994), “New Technologies in Health Communication:”, Progress or panacea?”, American Behavioral Scientist, Nov/Dec, 38:2, p.271-284. • Explaining Illness: Research, Theory, and Strategies, Bryan B. Whaley, Lawrence Erlbaum Associates, 2000. • Health Communication Research: A Guide to Developments and Directions, Bernard K. Duffy, Lorraine D. Jackson, Greenwood Publishing Group, Incorporated, 1998. • Health Communication: Theory and Practice, Dianne Berry, Open University Press, 2007. • Kreps, G.L., Bonaguro, E. W. ve Query, J., (1999), “The History and Development of the Field of Health Communication”, in Jackson L.D., Duffy B.K., ed., in Health Communication Researh: A Guide to Developments and Directions, Greenwood Press, USA, pp.1-15. • Kreps, Gary L., Thornton, Barbara C., (1992), Health Communication Theory and Practice, Waveland Pres Inc., second ed., USA. • Maibach, Edward, Parrott, Roxanne Louiselle, ed., (1995), Designing Health Messages, SAGE Publications, USA. • Media Effects: Advances in Theory and Research, Jennings Bryant, Dolf Zillmann, Taylor & Francis, 2002. • Parrott, Roxanne, (2004), “Emphasizing “Communication” in Health Communication”, Journal of Communication, December, pp.751-787. • Schiavo, Renata, (2007) , Health Communication: From Theory to Practice, Jossey Bass, USA. • Seal, Clive, (2003), “Health and Media: An Overview”, Sociology of Health&Illness, vol.25, no.6,pp.513-531. • Skilled Interpersonal Communication: Research, Theory and Practice, 5th Edition, Owen Hargie, Taylor & Francis, 2010. • Thompson, T. L., Dorsey, A.M., Miller, K.I., Parrott, R.,ed. (2003), Handbook of Health Communication, Lawrens Erlbaum Associates, New Jersey, USA. • Wright, Kevin B., Sparks, Lisa, O’Hair, H. Dan, (2008), Health Communication in the 21st Century, Blackwell Publishing, USA. DAŞDEMİR; İsmet (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara, Nobel Akademik Yayın.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 6 5 30
Proje Hazırlama 6 4 24
Proje Sunma 5 3 15
Bireysel Çalışma 10 4 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Okuma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 194

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
ÖÇ 1 5 5 4 3 5
ÖÇ 2 5 5 4 5 5
ÖÇ 3 5 5 4 3 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek