Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201135302011 | Bilgi Kuramlarının Güncel Sorunları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilerin bilgi kuramı alanında güncel tartışmaları izleyebilecek düzeyde alanı tanımaları.
Yard. Doç. Dr. Mehmet Cem Kamözüt
1 | Bilgi kuramı alanındaki geleneksel tartışmaları güncel sorunları değerlendirmekte kullanabilme. |
2 | Bilgi kuramına ilişkin güncel bir sorun hakkında araştırma yapıp, çalışmayı sözlü ve yazılı biçimde sunabilme. |
3 | Bilginin doğasına ilişkin görüşlerin güçlü ve zayıf yanlarını belirleyebilme. |
4 | Bilgi kuramı alanındaki bir güncel probleme ilişkin görüş geliştirme ve görüşünü sözlü ve yazılı olarak savunabilme. |
Yok
Yok
Bilgi kuramının geleneksel sorunlarının hızlı bir özeti ve ardından son yıllarda bu alanda yapılan çalışmaların incelenmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilgi Kavramının Geleneksel Analizi | ||
2 | Gerekçelendirmenin Temeldenci Kuramları | ||
3 | Gerekçelendirmenin Uyumculuk Kuramı | ||
4 | Gerekçelendirmede içselcilik/dışsalcılık tartışması | ||
5 | Doğallaştırılmış Bilgi Kuramı | ||
6 | Epistemik Görelilik | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Doğruluğun Karşılık Gelme Kuramı | ||
9 | Pragmatist Doğruluk Kuramları | ||
10 | Öğrenci Sunumu | ||
11 | Doğruya Yakınlık | ||
12 | Bilgi Kuramında Yeni Yönelimler: Feminist, Sosyal ve Prosedürel Epistemoloji | ||
13 | Öğrenci Sunumu | ||
14 | Kuşkuculuk Problemi | ||
15 | Bilgi ve Rasyonalite | ||
16 | FİNAL |
Haack, S., 1994, Evidence and Inquiry, Blackwell. Greco, J. ve Sosa, E., (eds.), 1999, Epistemology, Blackwell. Kirkham, R.L., 1992, Theories of Truth, MIT press. Schmitt, F., (ed.), 2004, Theories of Truth, Wiley-Blackwell.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 1 | 2 | 2 |
Makale Yazma | 1 | 22 | 22 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
ÖÇ 2 | 4 | 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | |
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | ||
ÖÇ 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 |