GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204137012014 Stratejik Pazarlama Yönetimi Ders 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


1. Pazarlama ile değer yaratma ve müşteri ilişkileri yaratma ve yönetme süreçlerini anlamak 2. İşletme karar süreçlerinde pazarlama kavramlarını analiz etme, açıklama ve uygulama yeteneği kazanmak 3. Müşteri yönlü pazarlama stratejileri ve pazarlama karması geliştirmek


Prof.Dr. Ayla ÖZHAN DEDEOĞLU


1 Pazarlama ile değer yaratma ve müşteri ilişkileri yaratma ve yönetme süreçlerini anlamak
2 İşletme karar süreçlerinde pazarlama kavramlarını analiz etme, açıklama ve uygulama yeteneği kazanmak
3 Müşteri yönlü pazarlama stratejileri ve pazarlama karması geliştirmek

İkinci Öğretim


Yok


Yok


Aşağıdaki konular ders kapsamında işlenmektedir; Pazarlamanın Temel Kavramları Pazarlama Stratejileri ve Planları Geliştirme Pazar Bölümlerini ve Hedeflerini Belirlemek Tüketici Pazarları Analizi Ürün Stratejisi Oluşturmak Fiyatlandırma Stratejileri Dağıtım Stratejileri Pazarlama İletişimi Stratejileri Globalleşme ve Pazarlama


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Pazarlamanın Temel Kavramları
3 Pazarlamanın Anlayışları ve Pazarlama Kavramı
4 Pazarlama Karması
5 Değer Yaratma
6 Müsteri Memnuniyeti ve Pazar Yönlülük
7 Pazarlamanın Makro ve Mikro Çevresi
8 Ara Sınav
9 Stratejik Düşünme
10 Stratejik Pazarlama Planlaması
11 Stratejik Pazarlama Planlaması: SWOT ve Portföy Analizleri
12 Rekabet ve Büyüme Stratejileri
13 Pazarlama Karması Stratejileri
14 Pazarlama Karması Stratejileri
15 Ödev Sunumları
16 Final Sınavı

Kotler P. ve Keller K.L, “Pazarlama Yönetimi”, 15. Ed. 2018: Beta Yayınları Konuyla ilgili popüler bilim kitapları, makaleler ve güncel içerikler.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 16 3 48
Seminer 1 2 2
Bireysel Çalışma 17 5 85
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 3 9
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 3 3
Okuma 9 3 27
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 4 4 5 4 5 4 5 4 5 4 2
ÖÇ 2 4 5 4 5 5 5 4 4 5 5 5 2
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek