GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204137102014 Müşteri İlişkileri ve Satış Yönetimi Ders 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Müşterilerle uzun dönemli ilişkiler kurmak ve satış ve müşteri ilişkilerini yönetmek işletme fonksiyonlarında önemli bir role sahiptir. Bu bağlamda öğrenciler küresel pazardaki kişisel satış ve satış yönetiminin temel ve önemli ilkelerini ve kavramlarını öğreneceklerdir. Derste ayrıca öğrencilerin satışın işletmenin dinamik mikro ve makro çevrelerinde oynadığı role yönelik farkındalıklarının ve bilgilerinin arttırılması amaçlanmaktadır.


PROF. DR. G. NAZAN GÜNAY


1 Müşteri ilişkileri ve kişisel satışın ilkelerini ve kapsamını tanımlayabilme
2 Müşteri ilişkilerini kurma ve geliştirmeyi, satış yöneticisinin görevlerini ve satış yönetimi fonksiyonlarını tanımlayabilme
3 Satış yönetimi sürecini anlayabilme


Yok


Yok


Pazar konumu ile pazarlama sistemi arasındaki ilişki, müşteri ilişkileri kurma ve geliştirme, kişisel satış ve satış yönetimi, satış gücü organizasyonu, satış tahminleri, satış planının geliştirilmesi ve satış planı analizidir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Müşteri İlişkileri Kurma
2 Müşteri İlişkileri Geliştirme
3 Satış Yönetimine Giriş
4 Satış Süreci
5 Satış Yönetimi ve Faaliyetlerinin Planlanması
6 Satış Tahmini ve Önemi
7 Satış Tahmin Yöntemleri
8 Ara sınav
9 Satış Gücü Oluşturma
10 Satış Elemanlarının Motivasyonu
11 Satış Elemanlarının Ücretlendirilmesi
12 Satış Bölgelerinin Yönetimi
13 Satış Kotalarının Düzenlenmesi
14 Satış Bütçeleri
15 Proje Sunumları
16 Final Sınavı

1- Satış Teknikleri Eğitimi, Erdoğan TAŞKIN, Papatya Yayıncılık, 2004. 2- Satış Yönetimi Eğitimi, Erdoğan TAŞKIN, Kazancı yayınları, 2004. 3- Satış Yönetimi, Denetimi ve Türkiye’de Uygulanması: Erdoğan TAŞKIN, Kazancı Yayınları, 1997. David Jobber, Geoff Lancaster, Selling and Sales Management, 8th Edition, PrenticeHall, 2010.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 16 3 48
Seminer 2 9 18
Bireysel Çalışma 8 2 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 1 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 2 10
Okuma 16 1 16
Toplam İş Yükü (saat) 115

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 4 5 4 4 5 3 4 4 4 4 3
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 4 4 4 5 5 3
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek