GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204137242014 Tüketim Kültürü ve Marka Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Kültür, tüketim ve tüketim kültürü kavramlarını anlamak, Tüketim toplumunda tüketim pratikleri ve marka yaratma sürecinin kavramsal altyapısını anlamak


Prof. Dr. Ayla ÖZHAN DEDEOĞLU


1 Günümüz tüketim kültürü kavramına ve trendlerine yönelik tam bir kültürel ve tarihsel anlayış geliştirebilmek
2 Okumaları eleştirel bir şekilde analiz edebilmek
3 Günümüz tüketim kültüründeki yeni gelişme ve trendlere yönelik yeni fikirler geliştirebilmek

İkinci Öğretim


Yok


Yok


Bu derste tüketimin sosyal yaşamın temel şekli olduğunun önemi işlenecek, günümüz tüketim toplumunun tarihsel gelişimi ve doğası analiz edilecek ve modern toplumdaki çeşitli tüketim şekillerinin onları düzenleyen sosyal güçlere dayanarak tartışılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tüketim Kültürü Teorisine Giriş
2 Tüketim ve Tüketim Teorileri
3 Modernite, Hiper-Modernite ve Tüketim
4 Postmodernite ve Geç, Çoğul Modernlikler
5 Tüketim Kültürünün Tarihsel Gelişimi
6 Tartışma Oturumu
7 Örnek Olay Çalışması
8 Ara Sınav
9 Kültür ve Kimlik
10 Kültür ve Tüketim
11 Moda ve Reklam - Tüketim Kültürünün Yayılımı
12 McDonalds'laştırma ve Tüketim Karşıtı Eylemler
13 Yeşil Tüketim
14 Dijital Çağ ve Tüketim Kültürü - Yeni Pazaryerleri
15 Örnek Olay Çalışması
16 Final Sınavı

• Joseph Turow & Matthew Mcallister (eds). The Advertising and Consumer Culture Reader, New York and London: Routledge, (2009) • Don Slater, Consumer Culture and Modernity, London, Sage, (1997) • Grant McCracken, Culture and Consumption, First Midland Book, America, (1988) • Antony Giddens, Modernity and Self-Identity: Self and Society in the Late Modern Age, Stanford University Press, (1991) - Arnould, E. J. ve Thompson, C. J. (2005). Consumer culture theory (CCT): Twenty years of research. Journal of consumer research, 31(4), 868-882.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 3 9
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 3 15
Okuma 12 4 48
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 3 3 3 3 3 3 3 4 4 4
ÖÇ 2 5 4 5 3 4 4 3 2 5 4 4 4
ÖÇ 3 5 5 4 4 3 4 3 4 5 3 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek