GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204137272015 Reklamcılık Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin öncelikli amacı reklamcılık alanında gerçekleştirilen pazar ortamı uygulamalarının teorik alt yapısını tartışmaktır. Bunun yanında reklamcılık sektöründe meydana gelen gelişmelerin ardalanını; sosyal, kültürel ve ekonomik altyapısını ortaya koymaktır. Derste ayrıca medya tartışmalarına da yer verilecektir. Böylece reklamların toplumsa hayattaki ve pazar ortamındaki rolleri de irdelenmiş olacaktır. Özellikle tutundurma karması içinde tüketicileri duyusal etkilemenin önemli aracı olarak reklamları çözümlemek ve hedef kitlesi, içeriği gibi temel bileşenleri temelinde tartışmak da bu dersin amaçları arasındadır.


Dr. Öğretim Üyesi Elif Üstündağlı Erten


1 Reklam uygulamalarının sosyal, ekonomik ve kültürel arka planını tartışabilmek
2 Reklam stratejisi geliştirebilmek


Yok


Yok


Bu ders reklamcılığa yönelik temel kavramlara yönelik bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda dersin temel başlıklarını şunlardır: Reklam Ve Reklamcılık Kavramları, Reklam Amaçlarının Oluşturulması, Mesaj Stratejileri ve Taktikleri, Medya Strateji Ve Taktikleri, Reklam Araçları ve Analizi ve Çevresel Faktörler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Reklamcılık Dersine Giriş
2 Reklam ve Reklamcılık Kavramı
3 Tüketim Kültürü-Tüketim Toplumu
4 KİM?: Reklam, Reklamın Gelişimi ve Reklamın Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Değeri
5 KİME?: Reklamda Hedef Kitle
6 NE?: Reklamım İçeriği
7 NE?: Reklamım İçeriği
8 Arasınav
9 NE YOLLA?: Reklam Araçları
10 Reklam Etkinliğinin Ölçülmesi
11 Reklam Senaryosu Yazımı
12 Reklamda Yeni Eğilimler
13 Görsel İletişim ve Reklam
14 Ödev Sunumu
15 Ödev Sunumu
16 Final Sınavları

• Elden, Müge ve Bakır, Uğur (der) (2017). Reklam Ustaları 1, İkinci Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara. • Ogilvy, David (1989). Bir Reklamcının İtirafları, Çev. Selim Yazgan, Afa Yayıncılık, İstanbul. • Seguela, Jacques (1991). Hollywood Daha Beyaz Yıkar, Çev. İsmail Yerguz, Afa • Rutherford, Paul (1996). Yeni ikonalar: Televizyonda Reklam Sanatı, Çev. Mustafa K. Gerçeker, YapıKredi Yayınları, İstanbul. • Mingo, Jack (2008). Dünyayı İnovasyonla Değiştiren Markalar, 1. Basım, Güncel Yayıncılık, İstanbul • Ritzer, George (2011). ed. “Toplumun McDonaldlaştırılması”: Çağdaş Toplumun Yaşamın Değişen Karakteri Üzerine Bir İnceleme, 2. Basım, Çev. Şen Süer Kaya, Ayrıntı Yayınları, İstanbul. • Durning, Alan (1998). Ne Kadar Yeterli? Tüketim Toplumu ve Dünyanın Geleceği, Çev. Sinem Çağlayan, Tübitak Tema Vakfı Yayınları


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 16 3 48
Rapor Hazırlama 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 3 24
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 5 4 5 4 3 3
ÖÇ 2 5 5 3 5 5 5 5 5 5 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek