Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204137272015 | Reklamcılık | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin öncelikli amacı reklamcılık alanında gerçekleştirilen pazar ortamı uygulamalarının teorik alt yapısını tartışmaktır. Bunun yanında reklamcılık sektöründe meydana gelen gelişmelerin ardalanını; sosyal, kültürel ve ekonomik altyapısını ortaya koymaktır. Derste ayrıca medya tartışmalarına da yer verilecektir. Böylece reklamların toplumsa hayattaki ve pazar ortamındaki rolleri de irdelenmiş olacaktır. Özellikle tutundurma karması içinde tüketicileri duyusal etkilemenin önemli aracı olarak reklamları çözümlemek ve hedef kitlesi, içeriği gibi temel bileşenleri temelinde tartışmak da bu dersin amaçları arasındadır.
Dr. Öğretim Üyesi Elif Üstündağlı Erten
1 | Reklam uygulamalarının sosyal, ekonomik ve kültürel arka planını tartışabilmek |
2 | Reklam stratejisi geliştirebilmek |
Yok
Yok
Bu ders reklamcılığa yönelik temel kavramlara yönelik bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda dersin temel başlıklarını şunlardır: Reklam Ve Reklamcılık Kavramları, Reklam Amaçlarının Oluşturulması, Mesaj Stratejileri ve Taktikleri, Medya Strateji Ve Taktikleri, Reklam Araçları ve Analizi ve Çevresel Faktörler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Reklamcılık Dersine Giriş | ||
2 | Reklam ve Reklamcılık Kavramı | ||
3 | Tüketim Kültürü-Tüketim Toplumu | ||
4 | KİM?: Reklam, Reklamın Gelişimi ve Reklamın Ekonomik, Sosyal ve Kültürel Değeri | ||
5 | KİME?: Reklamda Hedef Kitle | ||
6 | NE?: Reklamım İçeriği | ||
7 | NE?: Reklamım İçeriği | ||
8 | Arasınav | ||
9 | NE YOLLA?: Reklam Araçları | ||
10 | Reklam Etkinliğinin Ölçülmesi | ||
11 | Reklam Senaryosu Yazımı | ||
12 | Reklamda Yeni Eğilimler | ||
13 | Görsel İletişim ve Reklam | ||
14 | Ödev Sunumu | ||
15 | Ödev Sunumu | ||
16 | Final Sınavları |
• Elden, Müge ve Bakır, Uğur (der) (2017). Reklam Ustaları 1, İkinci Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara. • Ogilvy, David (1989). Bir Reklamcının İtirafları, Çev. Selim Yazgan, Afa Yayıncılık, İstanbul. • Seguela, Jacques (1991). Hollywood Daha Beyaz Yıkar, Çev. İsmail Yerguz, Afa • Rutherford, Paul (1996). Yeni ikonalar: Televizyonda Reklam Sanatı, Çev. Mustafa K. Gerçeker, YapıKredi Yayınları, İstanbul. • Mingo, Jack (2008). Dünyayı İnovasyonla Değiştiren Markalar, 1. Basım, Güncel Yayıncılık, İstanbul • Ritzer, George (2011). ed. “Toplumun McDonaldlaştırılması”: Çağdaş Toplumun Yaşamın Değişen Karakteri Üzerine Bir İnceleme, 2. Basım, Çev. Şen Süer Kaya, Ayrıntı Yayınları, İstanbul. • Durning, Alan (1998). Ne Kadar Yeterli? Tüketim Toplumu ve Dünyanın Geleceği, Çev. Sinem Çağlayan, Tübitak Tema Vakfı Yayınları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |