GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204137292015 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders bütünleşik reklam ve pazarlama iletişimi programlarının doğasını anlamayı amaçlamaktadır. Temel olarak, dersin hedefleri arasında iletişim sürecinin nasıl işlediğini anlamak, pazarlama iletişimi karmasını öğrenmek, bütünleşik pazarlama iletişimi programını geliştirecek temel adımları analiz etmek ve bütünleşik pazarlama iletişimi stratejilerini irdelemek yer almaktadır.


YRD.DOÇ. DR. ELİF ÜSTÜNDAĞLI ERTEN


1 Pazarlama iletişimi çevresini analiz etmek
2 Pazarlama iletişimi karmasını kullanarak bir organizasyonun pazarlarıyla nasıl iletişime geçtiğini açıklayabilmek
3 Reklamcılığın rollerini ve amaçlarını açıklayabilmek
4 İletişim stratejilerini değerlendirmek, ölçmek ve kontrol etmek için sistemler kurabilmek


Yok


Yok


Ders, pazarlama iletişimi kavramı ve süreci, örgüt imajı ve marka yönetimi, tüketici davranışları, tutundurma fırsat analizi, pazarlama iletişimi araçları konusunda tartışmaları içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş
2 İletişim ve İletişim Süreci
3 Bütünleşik Pazarlama İletişim Modelleri
4 Amaç Belirleme ve Tutundurma Programı için Bütçeleme
5 Reklam
6 Halkla İlişkiler
7 Satış Tutundurma
8 ARA SINAV
9 Kişisel Satış
10 Ürün, Fiyat ve Dağıtımın İletişim Yönünden Değerlendirilmesi
11 İnternet ve İnteraktif Medya
12 Bütünleşik Pazarlama İletişimini Ölçmek
13 Örnek Olay Çalışması
14 Sunumlar
15 Sunumlar
16 FİNAL

• AdvertisingandPromotion: AnIntegrated Marketing Communications Perspective, 8th Edition, George E. BELCH & Michael A. BELCH, McGraw-Hill, 2009. IntegratedAdvertising, Promotion, and Marketing Communications 4/E, Kenneth E. CLOW & Donald BAACK, 2010, PrenticeHall.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 3 9
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 3 15
Okuma 12 4 48
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 4 4 5 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek