Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204137262018 | Hizmet Pazarlaması | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Hizmet pazarlaması hakkında genel bilgiler, tarihsel gelişim, kavram ve tanımlar, hizmetlerin çeşitleri ve özellikleri, hizmet pazarlaması stratejileri, hizmet pazarlama programlarının araştırılması dersin amacını oluşturmaktadır.
PROF. DR. AYKAN CANDEMİR
1 | Müşteri ve servis sağlayıcı açısından temel terim ve ilkelerini hizmet ve ürün pazarlaması arasındaki farklılıkların anlaşılması |
2 | Müşteri ve üretici perspektifinden hizmet süreçlerini tanımlayıp bir akış diagramı yapılandırmak. |
3 | Üretkenlik, kalite ve hizmet sağlama konularının anlaşılması |
4 | İletişimin hizmet pazarlamasındaki yeri ve bileşenlerinin anlaşılması |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Hizmet sektörüne özgü ana ilkeler, kavramlar ve pazarlama stratejileri ders kapsamında tanıtılacaktır. Hizmet süreci ve sağlanması, müşteri sadakati, fiyatlama, iletişim çeşitli hizmet endüstrilerinde incelenecektir. Pazarlamada ele alınan 4P, hizmet sektöründe 8P’ye genişletilecek, bireysel ve grup çalışmalarıyla da hizmet pazarlamasının anlaşılması sağlanacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Hizmet Pazarlaması: Kavramlar | ||
2 | Hizmetler Bağlamında Tüketici Davranışı | ||
3 | Rekabetçi Pazarlarda Hizmet Konumlandırma | ||
4 | Hizmet Ürünleri Geliştirme: Ham ürün ve Tamamlayıcı Ürünler | ||
5 | Hizmet Dağıtımı | ||
6 | Fiyatlama ve Gelir Yönetimi Uygulaması | ||
7 | Hizmet Tutundurma | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Hizmet Süreci Tasarımı ve Yönetimi | ||
10 | Talep ve Üretim Kapasitesi Dengelenmesi | ||
11 | Hizmet Çevresi | ||
12 | Hizmet Üstünlüğü için İnsan Yönetimi | ||
13 | İlişki Yönetimi ve Sadakat Oluşturma | ||
14 | Şikâyet Karşılama | ||
15 | Hizmet Kalitesi ve Üretkenliği İyileştirme | ||
16 | Final Sınavı |
• Lovelock C., “Services Marketing, 5/E”, Yale University, VisitingProfessorJochenWirtz, NationalUniversity of Singapore, PrenticeHall, (2004). • Payne A., “TheEssence of Services Marketing”, Cranfield School of Mgt., Cranfield, UK, PrenticeHall PTR, (1993) • Lovelock C., “Services Marketing, 5/E”, Yale University, VisitingProfessorJochenWirtz, NationalUniversity of Singapore, PrenticeHall, (2004).
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Seminer | 2 | 9 | 18 |
Bireysel Çalışma | 8 | 12 | 96 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Okuma | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 195 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |