GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204137312018 Perakendecilik Ders 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencileri rekabetin yüksek olduğu perakendecilik sektörü hakkında aydınlatmak, perakende pazarlama karmasını oluşturan unsurları tanıtmak ve güncel ve gelişmekte olan perakendecilik tekniklerini anlatabilmek


Assoc. Prof. Dr. İpek KAZANÇOĞLU


1 Perakendecilik kavramını ve uygulamaların kapsamını anlayabilme
2 Pazarlama kararlarının, perakendecilik uygulamalarının etkililiğini nasıl etkilediğini anlayabilme ve analiz edebilme


Yok


Yok


Perakendeciliğin gelişmesindeki itici güçler. Perakendeci işletmelerin gelişme yönü, stratejileri ve belirleyici etmenler. Perakendecilikteki buluş ve yeniliklerin ulusal sınırların ötesine taşınması. Perakendeci işletmelerin yeni pazarlarda konumlandırılması. Belirli bölgelerdeki perakendecilik faaliyetleri ile perakende pazar yapısının incelenmesi. Etik yaklaşım.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Perakende Pazarlamasına Giriş
2 Perakende Pazarlama Çevresi
3 Tüketici Davranışları ve Perakende Pazarlama Stratejisi
4 Tüketici Davranışları ve Perakende Pazarlama Stratejisi
5 Perakende Pazar Bölümlendirme ve Konumlandırma
6 Perakende Yer/Konum Stratejileri
7 Perakende Pazarlamasının Pazarlama Karması
8 Perakende Pazarlamasının Pazarlama Karması
9 Perakende Ürünler
10 Perakende Ürün Fiyatlaması
11 Perakende İletişimi ve Tutundurma
12 Perakende Pazarlamasında Fiziksel Dağıtım
13 Uluslararası Perakende Pazarlaması
14 Uluslararası Perakende Pazarlaması
15 Perakendecilikteki Güncel Sorunlar/Konular
16 Final Sınavı

- Gilbert, D. (2003), Retail Marketing Management, London: Financial Times Prentice Hall. - McGoldrick,P.J. (2002), Retail Marketing, London: McGraw-Hill.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 16 3 48
Seminer 3 6 18
Bireysel Çalışma 10 3 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 3 9
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 3 9
Okuma 10 6 60
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 5 4 5 3 5 4 4 5 4 4 3
ÖÇ 2 5 5 5 4 4 4 5 4 5 4 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek