Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204137352018 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik (E) | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
• Öğrencilere nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve dayandığı felsefi yapı hakkında bilgi vermek • Araştırma ihtiyaçlarını farklı perspektiflerden değerlendirebilme yeteneğini geliştirme (pozitivizm, yorumsamacılık vb) • Araştırma problemini tanımlayabilme ve varsayımsal-tümdengelimsel yönteme dayalı olarak hipotez geliştirme, veri toplama ve analizini gerçekleştirme yeteneğini geliştirme
Doç.Dr. Öğr.Üyesi Elif Üstündağlı Erten
1 | Sosyal bilimlerde nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve dayandığı felsefi yapı hakkında bilgi verebilmek |
2 | Araştırma problemini tanımlayabilmek ve araştırılan değişkenlere ilişkin teorik çerçeve geliştirebilmek |
3 | Varsayımsal-tümdengelimsel yönteme dayalı olarak hipotez geliştirmek, veri toplayabilmek, SPSS ile analiz edebilmek ve yorumlayabilmek |
İkinci Öğretim
Yok
Lisans düzeyinde İstatistik I ve II derslerinin daha önceden alınmış olunması tavsiye edilir.
Bu dersin amacı öğrencilere sosyal bilimlerde kullanılan nitel araştırma yöntemleri hakkında farkındalık sağlamak ve nicel araştırma yöntemlerini, etiği de içeren felsefi temeller ışığında öğretmektir. Giriş konularından sonra varsayımsal-tümdengelimsel yönteme dayalı olarak hipotez geliştirme, veri toplama, veri analizi ve yorumu konuları SPSS kullanılarak işlenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilim Felsefesine Giriş ve Analiz Programı olarak SPSS | ||
2 | Bilimsel çalışmalarda etik | ||
3 | Pozitivizm ve Pozitivist Araştırma Yöntemleri ve SPSS Programı | ||
4 | Yorumsamacılık ve Postmodernizm ve İlgili Araştırma Yöntemleri | ||
5 | Varsayımsal- Tümden Gelimsel Yöntem- Değişkenlerin Tanımlanması ve SPSS Kullanımı | ||
6 | Teorik Çerçeve Geliştirilmesi - Modelleme | ||
7 | Hipotezlerin Yazılması ve SPSS e Uyarlanması | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Nicel Ölçeklerin Geliştirilmesi ve SPSS e Uyarlama | ||
10 | Anket Formu Oluşturma ve SPSS e Veri Aktarımı | ||
11 | Veri Toplama | ||
12 | Verilerin SPSS İstatistik Paket Programlarında Kodlanması | ||
13 | SPSS te Basit Veri Analizi | ||
14 | SPSS te Çok Değişkenli Analizler | ||
15 | SPSS te Parametrik Olmayan Analizler | ||
16 | Final sınavı |
Sekaran, Uma; Research Methods For Business: A Skill-Building Approach, 3rd ed., Wiley Inc, New York, 2000. Patton, M.Q.; Qualitative Evaluation and Research Methods, 2nd Ed., Sape Pub., London, 1990. Malhotra ve Peterson (2006), Basic Marketing Research , 22/E, Prentice Hall:USA. İlgili kitaplar ve periyodikler tavsiye edilir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 |