GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102095251998 Uygulamalı Çayır-Mera Ölçme ve İnceleme Yöntemleri Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencilere, doğal varlıklarımızın başında gelen çayır-meralardaki bitki topluluklarının analitik ve sentetik özelliklerini, örnekleme yöntemlerini, bitki topluluklarının kalitatif ve kantitatif özelliklerini saptama yöntemlerini öğretmek. Çayır-meraların saptanan özelliklerini ve otlatma kapasitelerini dikkate alarak mera ıslahında kullanma yetisi kazandırmak.


Prof. Dr. Hakan GEREN


1 1. Türkiye’nin geleceği açısından çayır-meraların ve onların denetiminin geliştirilmesinin önemini kavrayabilme.
2 2. Çayır-meraların çağdaş yöntemlerle incelenmesi,kalitatif ve kantitatif özelliklerinin ölçülmesi çalışmalarını yürütebilme, ülkesel mera ıslahı çalışmalarında çözümler üretebilme.
3 3. Çayır-mera bitki örtülerinin ölçme ve inceleme yöntemleri konusunda, kamu ve özel sektöre; ekonomik analiz, uygulama süreci ve modellemeler konusunda bilgi aktarabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrencilere, Türkiye’de sürdürülebilir çevre açısından çayır-mera etüdlerinin inceleme ve ölçme yöntemlerinin önemini benimsetmek, çayır-mera bitki topluluklarının analitik ve sentetik karakterlerini, bu bitki topluluklarının kalitatif ve kantitatif özelliklerini, meralarda otlatma gücünün saptanması yöntemlerini öğretmek.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi ve önemi Giriş
2 Sürdürülebilir çevre açısından Türkiye’de çayır-meraların ve onları inceleme, ölçme, ıslah çalışmalarının önemi Kaynak Tarama
3 Çayır-mera bitki topluluklarının analitik özellikleri Kaynak tarama
4 Çayır-mera bitki topluluklarının sentetik özellikleri Kaynak tarama
5 Çayır-meralarda ölçüm ve inceleme amacıyla örnekleme teknikleri Kaynak tarama- alan çalışması
6 Çayır-mera bitki topluluklarının kalitatif özellikleri Kaynak tarama- alan çalışması
7 Çayır-mera bitki topluluklarının kantitatif (yükseklik, ağırlık, hacim ve frekans) özellikleri Kaynak tarama- alan çalışması
8 Ara sınav Bireysel çalışma
9 Çayır-mera bitki topluluklarının varlık ve devamlılık, toplum bağlılığı, fizyonomi özellikleri Kaynak tarama- alan çalışması
10 Çayırlarda verim, meralarda otlatma gücünün saptanmasında yararlanılan yöntemler ve genel ilkeler Kaynak tarama- alan çalışması
11 Mera durumu yönteminin genel ilkeleri ve uygulanması Kaynak tarama- alan çalışması
12 Doğal meralarda otlatma gücünün saptanması Kaynak tarama- alan çalışması
13 Yapay meralarda otlatma gücünün saptanması Kaynak tarama- alan çalışması
14 Çayır-mera bitki topluluğu bireylerinin toplanması ve herbaryum hazırlama teknikleri Kaynak tarama- alan çalışması
15 Herbaryum inceleme Kaynak tarama- laboratuvar çalışması
16 Final sınavı Bireysel çalışma

1. Avcıoğlu, R., 1983. Çayır-Mera Bitki Topluluklarının Özellikleri ve İncelenmesi, II. Basım, E.Ü.Z.F. Yardımcı Ders Kitabı, No: 466, 245 s. Bornova-İzmir. 2. Brown, D., 1965. Methods of measuring vegeation. Commenwealth Agric. Bureau, England, . 3. Tosun, F., 1964. Çayır-mera Bitkilerinin Herbaryum için Toplanması. A.Ü.Z.F. Zirai Araştırma Enst. Teknik Bülten No:1 Erzurum.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 4 3 12
Alan Çalışması 10 2 20
Proje Hazırlama 1 20 20
Proje Sunma 1 10 10
Bireysel Çalışma 10 3 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 8 3 24
Rapor 8 5 40
Toplam İş Yükü (saat) 236

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 3 3 3 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek