GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9102095332005 Bitki Islahında Stabilite Analizleri Seçmeli Ders Grubu 1 1 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin genotip-çevre interaksiyonlarının parçalanması ve yorumlanması konusunda bilgi edinmesini sağlamaktır


Prof.Dr.Muzaffer Tosun


1 1 Bitki ıslahında genotip-çevre interaksiyonlarının
2 2. Yeni geliştirilen çeşit adaylarının hangi çevreler için önerilebileceğini öğrenebilme
3 3. Belirli bölgeler için geliştirilen çeşitlerden yüksek verim elde etmek için hangi lokasyonlarda test edilmesigerektiğini ortaya koyabilme
4 4. Yüksek ve stabil verimli çeşit geliştirmede hangi test çevrelerinin yeterli olarak kullanabileceğini kavrayabilme


Araştırma ve Deneme Metodları


Yok


Bu dersin amacı, öğrencilerin genotip-çevre interaksiyonlarının parçalanması ve yorumlanması konusunda bilgi edinmesini sağlamaktır


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi
2 Finlay ve Wilkinson(1963)’nun adaptasyon parametreleri analizleri ve yorumlanması
3 Finlay ve Wilkinson’nun adaptasyon parametreleri analizleri ve yorumlanması
4 Baker(1969)’a göre stabilite parametre analizleri ve yorumlanması
5 Eberhart ve Russell(1966)’a göre stabilite parametre analizleri ve yorumlanması
6 Wricke(1962)’e göre Ekovalans değeri stabilite parametre analizleri ve yorumlanması
7 Shukla(1972)’ya göre stabilite parametre analizleri ve yorumlanması
8 Arasınav
9 Hanson(1970)’a göre stabilite parametre analizleri ve yorumlanması
10 Francis ve Kannerbert(1978)’e göre stabilite parametre analizleri ve yorumlanması
11 Perkins ve Jinks(1968)’e göre stabilite parametre analizleri ve yorumlanması
12 Ketata(1984)’ya göre stabilite parametre analizleri ve yorumlanması
13 Eklemeli Ana Etkiler ve Çarpımsal İnteraksiyon (AMMİ) analizi ve yorumlanması
14 Genotip ve Genotip-Çevre Biplot analizi ve yorumlanması
15 Genotip ve Genotip-Çevre Biplot analizi ve yorumlanması
16 Final Sınavı

1.Yan,W. and M.S.Kang.2003. GGE Biplot Analsis,CRC Press 2.Gauch, H.G. and R.W. Zobel, 1996. AMMI analysis of yield trials. In Genotype-by-environment Interaction (Kang, M.S. and H.G. Gauch, eds.), CRC Pres 3. Demir,İ., M.Tosun. 1991. Buğdayda stabilite istatistkleri ve stabilite üzerine araştırmalar. E.Ü. Zir. Fak. Der., 28(1):7-24


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ev Ödevi 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 15 15
Final Sınavı 1 10 10
Derse Katılım 14 2 28
Alan Çalışması 10 2 20
Rapor Hazırlama 5 6 30
Rapor Sunma 5 6 30
Proje Hazırlama 5 6 30
Proje Sunma 5 6 30
Okuma 5 3 15
Toplam İş Yükü (saat) 208

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek