Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9103045742007 | Enerji Etkin Tasarım | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Enerji Etkin tasarım dersinin amacı, çevresel sorunlar ve kısıtlı enerji kaynakları nedeniyle, binalarda enerji tüketimini azaltmaya yönelik bilgi aktarımı yapmak, enerji etkin tasarım kriterlerini öğretmek, düşük enerjili ve artı enerjili bina uygulama örneklerinin irdelenmesi ile konunun pekiştirilmesini sağlamaktır.
Prof.Dr. Türkan GÖKSAL ÖZBALTA
1 | Enerji kaynakları ve çevresel sorunlar ilişkisi hakkında bilgi sahibi olmak, |
2 | Enerji tüketiminin azaltılması ve çevre duyarlı binalar konusunda bilinçlenmek, |
3 | Binalarda enerji tüketiminde kullanılan hesap metodunu öğrenmek. |
4 | |
5 |
Yok
Yok
- Dünya ve Türkiye'nin enerji durumu, - Binalarda enerji verimliliği, - Bina kabuğunda alınan yalıtım önlemleri, yalıtım malzeme tür ve uygulamaları, - Bina enerji kayıp/kazançlarının TS 825 hesap metodu ile hesaplanması, - BEP-TR Binalarda Enerji Performansının hesaplamasında kullanılan metodun tanıtılması, - Düşük enerjili, artı-enerjili bina uygulamalarının yurtiçi ve yurdışı örnekleri ile incelenmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Enerji verimliliği neden önemli? -Enerji tüketimi ve küresel ısınmaya etkisi - Türkiye'de ve Dünya'da enerji durumu -yenilenebilir enerji kaynakları ve sürdürülebilirliği | ||
2 | Enerji etkin bina tasarım kriterleri nelerdir? •doğal havalandırma, aydınlatma vb. •ısıl kütle •güneşten korunma sağlayan donanımlar •izolasyon | ||
3 | Binalarda yenilenebilir enerji kullanımı - Güneş mimarisi - düşük, artı enerjili ve ekolojik binaların enerji yükleri | ||
4 | - ısıl konforun önemi, - iç ortamlardaki ısıl konfor kriterleri nelerdir? | ||
5 | Isınma için gereken enerji tüketimini hesaplama metodu (TS 825) -BEP-TR -binalarda örneklerle enerji simülasyonu | ||
6 | bina enerji kayıplarını azaltmak için dış cephe, duvar, bina taban ve çatısına izolasyon yapılması | ||
7 | -Dış cephe uygulamaları - Binalardaki cam yüzeyler (Enerji kayıp ve kazançları), pencerelerin yalıtımı | ||
8 | ara sınav | ||
9 | güneş enerjisi prensipleri -binalardaki güneş enerjisi uygulamaları (pasif ve aktif sistemler). | ||
10 | ısınma amaçlı güneş enerjisinden faydalanma (pasif) sıcak su (güneş toplaçları), fotovoltaik panaller ile elektrik üretimi (PV-Sistemleri) -ısınma ve soğutma amaçlı ısı pompası kullanımı (hava, su ve toprak kaynaklı ısı pompaları) | ||
11 | -vernaküler mimari örnekleri – öğrenci sunumları | ||
12 | -düşük enerji tüketimli bina örnekleri - öğrenci sunumları | ||
13 | -artı enerjili binalar - öğrenci sunumları | ||
14 | -düşük enerji tüketimli bina örnekleri - öğrenci sunumları | ||
15 | final | ||
16 |
a a a
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Rapor Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Rapor Sunma | 3 | 20 | 60 |
Seminer | 2 | 30 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 37 | 37 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 37 | 37 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | |||||||
ÖÇ 5 |