GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9103045032013 CBS ile İleri Hidrolojik Modelleme Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı, gelişen teknolojilerin sunduğu olanaklar sayesinde su kaynaklarının en iyi şekilde değerlendirilmesine yönelik olarak hidrolojik problemlerin çözümü ve hidrolojik açıdan modellemede CBS kullanımının yeri ve önemini irdelemektir.


Doç. Dr. Ebru ERİŞ


1 Hidrolojik verilerin mekansal özelliklerle ilişkilendirilerek anlatılması
2 Hidrolojik modellemede kullanılan parametrelerin CBS yardımıyla bulunması
3 CBS ile taşkın yönetimi, yeraltısuyu ve/veya su kalitesinin modellenmesi
4 CBS’nin temelleri ve işlevleri hakkında su kaynaklarının değerlendirilmesi ve hidrolojik modelleme açısından bilgi sahibi olunması, proje yapılması

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Hidrolojik modelleme, CBS, CBS ve hidrolojik modeller, hidrolojik parametreler, akarsu ağları ve havzalar, mekansal modelleme, CBS ile Taşkın yönetimi, Yeraltısuyu ve Su Kalitesi modelleme, Uzaktan Algılama.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 CBS’ye giriş
2 CBS Programlarına Giriş, CBS Programlarının Özelliklerinin & İşlevlerinin Tanıtılması
3 CBS tabanlı çeşitli hidrolojik modellerin tanıtılması
4 Harita projeksiyonları, Koordinat sistemleri
5 Veri türleri, Sayısal Yükseklik Modelleri (SYM), Arazi verilerini ön işleme
6 Akarsu ağının ve havza çıkış noktalarının belirlenmesi
7 Su toplama alanlarının (havzaların) ve althavzaların belirlenmesi
8 Arasınav
9 Mekansal modellemeye giriş
10 Havza parametrelerinin belirlenmesi
11 Uzaktan algılama
12 CBS ve Taşkın Yönetimi-Genel Bilgiler
13 CBS ve Yeraltısuyu-Genel Bilgiler
14 CBS ve Su Kalitesi-Genel Bilgiler
15 Final Sınavı

•Ders notları •Maidment, D., Djokic, D., 2000, Hydrologic and Hydraulic Modeling Support with GIS, ESRI Press. •Maidment, D., 2002, Arc Hydro- GIS for Water Resources, ESRI Press. •Vieus, B.E., 2004, Distributed Hydrologic Modeling Using GIS, Water Science and Technology Library. •http://www.ce.utexas.edu/prof/maidment/


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Rapor Sunma 1 20
Proje Hazırlama 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 14 2 28
Laboratuvar 10 5 50
Takım/Grup Çalışması 2 15 30
Rapor Hazırlama 2 12 24
Rapor Sunma 2 6 12
Bireysel Çalışma 3 10 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 242

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 4
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 4 4 5 4
ÖÇ 4 3 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek