GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9101075062001 Lineer Cebir Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı Lineer cebirin temel konularını almış lisansüstü öğrencilerin ileri gereksinimlerini karşılamaktır.


Prof. Dr. Emine ALBAŞ


1 Herhangi bir matrisin veya bir sonlu vektör uzayı üzerindeki lineer operatörün Jordan formunun olup olamadığını saptayabilme
2 Rasyonel ve Jordan kanonik formları diferansiyel deklemlere uygulayabilme
3 Diferansiyel denklemleri rasyonel ve Jordan kanonik formları kullanarak çözebilme
4 Normal, Uniter, Self-Adjoint ve Pozitif Operatörleri örneklendirebilme
5 Soyut düşünme becerisini problem çözmeye uygulayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Rasyonel ve Jordan kanonik formlar Rasyonel ve Jordan kanonik formların diferansiyel denklemlere Uygulanması Lineer fonksiyoneller, bir lineer dönüşümün transpozesi Alt dual uzaylar Adjointler Normal, Uniter, Self-Adjoint (kendine eş), Pozitif Operatörler ve köşegenleştirilmeleri Kuadratik (Karesel) Formlar ve işaretler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Lineer Cebir I ve II derslerinden kısa hatırlatmalar ve ders hakkında kısa bilgilendirme
2 Rasyonel ve Asal Rasyonel Kanonik Formlar
3 Jordan kanonik Formlar
4 Rasyonel ve Jordan kanonik formların diferansiyel denklemlere Uygulanması
5 Rasyonel ve Jordan kanonik formların diferansiyel denklemlere Uygulanması
6 Lineer fonksiyoneller
7 Bir lineer dönüşümün transpozesi
8 ARASINAV
9 Dual Uzaylar ve Alt dual uzaylar
10 Alt dual uzaylar
11 Sonlu boyutlu alt dual uzayların baz ve boyutları
12 Adjointler
13 Normal, Uniter, Self-Adjoint, Pozitif Operatörler ve köşegenleştirilmeleri
14 Normal, Uniter, Self-Adjoint, Pozitif Operatörler ve köşegenleştirilmeleri
15 Kuadratik (Karesel) Formlar ve işaretler
16 FİNAL SINAVI

DERS KİTABI: 1.Lang, S., "Linear Algebra", Addison - Wesley Publishing Company, (1968). 2.Hoffman, K. M., Kunze R. A., "Linear Algebra", Printice Hall, 2 edition, (1971). 3.Koç, C., "Topics in linear Algebra ", Matematik Vakfı, (1996). 4. Hungerford, T. W., "Algebra", Springer Verlag; 8th edition (1997). YARDIMCI KİTAPLAR: 1. Lipschutz, S., "Linear Algebra, Schaum’s Outline Series", McGraw-Hill, Inc., (1974). 2.Kolman, B., Hill, D. R., "Introductory Linear Algebra with Applications", Printice Hall, 7 Edition, (2001).


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 90 90
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 98 98
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 5 4
ÖÇ 2 5 5 4
ÖÇ 3 5 4 5
ÖÇ 4 5 4 5
ÖÇ 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek