GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9101075212002 Geometrik Tasarım I Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, geometrik dönüşümleri nokta ve doğrulara uygulama ve bunları kullanarak bilgisayarda görüntü ve tasarım oluşturmak.


Prof. Dr. Bayram Şahin, Doç. Dr. Feyza Esra Erdoğan


1 Görüntü Koordinat sistemi oluşturabilme.
2 Nokta, doğru, düzlem arası ilişkileri yorumlayabilme.
3 2-B uzayda dönüşümleri kullanabilme.
4 Amaca yönelik pencere-ekran penceresi oluşturabilme.
5 Doğru görüntüleme algoritması oluşturabilme.
6 Doğru hareket algoritması oluşturabilme.
7 2-B uzayda geometrik yapıları kurabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Görüntü koordinat sistemleri; pencere ve viewport kavramları. Nokta görüntülemesi ve içerme testi. Doğru üzerinde nokta hesabı. Nokta doğru ilişkisi. Doğruların görüntülenmesi ve içerme testi. Doğruların öteleme ve döndürülmesi. Nokta(doğru)-düzlem ilişkileri. Çokgenler. İki boyutlu uzayda dönüşümler.3-B uzayda dönüşümler ve bunların birleştirilmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 2-B uzayda koordinat sistemleri ve bunlar arası dönüşümler. Görüntü koordinat sistemleri
2 Intersections,relations.Pencere ve ekran penceresi kavramları; kırpma ve görüntüleme işlemleri. Nokta kavramı, Doğru kavramı, çeşitli denklemleri; Görüntülenmesi.
3 Doğru parçası, Döndürülmesi ve Ötelenmesi. Matris gösterimi.
4 Çokgenler: tanım, kesişim ve görüntülemeleri.Nokta çokgen ilişkileri, parametrik denklemleri.
5 Kare; nokta-kare ilişkisi; 2 karenin birbirlerine göre durumları.Dikdörtgen; nokta dikdörtgen ilişkisi; 2 dikdörtgenin birbirlerine göre durumları.
6 Çember; nokta- çember ilişkisi; 2 çemberin birbirine göre durumları. Çember dikdörtgen tepe ilişkisi
7 Çember dikdörtgen ilişkisi ve küme işlemleri
8 Arasınav
9 Küme işlemlerinin 2-B yapılarına uygulaması
10 3-B yapılar. Küp, küp nokta ilişkisi 2 kübün birbirlerine göre durumları, bloklar.
11 Blok nokta ilişkisi; 2 bloğun birbirlerine göre durumları .
12 3-B dönüşümler, döndürme, ölçekleme.
13 Öteleme, eksenel meyillendirme.
14 Dönüşümlerin birleştirilmesi.
15 Günlük hayattan ve teknolojiden uygulamalar
16 Final

1)Mortenson, M., E, “Computer Graphics, An introductin to the Math and Geometry”, 1989. 2)Yamagachi, F., “Curves and Surfaces in Computer aided Geometrik Design”, 1989. 3)Farin, G., “Curves and Surfaces for Computer aided Geometric Design, A Practical Guide”, Academic Pres Inc., 1990.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 90 90
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 90 90
Toplam İş Yükü (saat) 232

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4
ÖÇ 6 4
ÖÇ 7 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek