GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9101075272001 Modal Lojiğe Giriş I Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilere Modal Logic hakkında ayrıntılı bilgi vermektir.


Doç. Dr. Tahsin ÖNER


1 Tanımlar, teoremler ve kanıtlar hakkında temel bilgileri edinebilme.
2 İspat yöntemlerini kavrayabilme.
3 Problem çözmede uygun yaklaşımları tasarlayabilme.
4 Teorem ve problemleri örneklendirebilme.
5 Soyut düşünme becerisini problem çözmeye uygulayabilme.

Birinci Öğretim


-


-


Temel Kavramlar (Bağıntısal Yapılar, Modal Dil, Modeller ve Çatılar, Genel Çatılar, Modal Sonuç Bağıntıları, Normal Modal Logic); Modeller (Değişmeyen Sonuçlar, Bisimulasyonlar, Sonlu Modeller, Standart Çeviri, Ultra Süzgeç Genişlemeleri ile Modal Saturasyon, Karakterizasyon ve Tanımlanabilirlik, Simülasyon ve Güvenirlik); Çatılar (Çatı Tanımlanabilirlik, Çatı Tanımlanabilirlik ve İkinci Mertebe Lojik, Tanımlanabilir ve Tanımlanamaz Özellikler, Sonlu Çatılar, Aksiyomatik Birinci Mertebe Tekabül, Sahlqvist Formüller).


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel Kavramlar (Bağıntısal Yapılar, Modal Dil)
2 Temel Kavramlar (Modeller ve Çatılar, Genel Çatılar)
3 Temel Kavramlar (Normal Modal Lojik)
4 Modeller (Değişmeyen Sonuçlar, Bisimulasyonlar)
5 Modeller (Bisimulasyonlar, Sonlu Modeller)
6 Modeller (Standart Çeviri, Ultra Süzgeç Genişlemeleri ile Modal Saturasyon)
7 Modeller (Karakterizasyon ve Tanımlanabilirlik)
8 Arasınav
9 Modeller(Simülasyon ve Güvenirlik)
10 Çatılar (Çatı Tanımlanabilirlik)
11 Çatılar (Çatı Tanımlanabilirlik ve İkinci Mertebe Lojik)
12 Çatılar (Tanımlanabilir ve Tanımlanamaz Özellikler, Sonlu Çatılar)
13 Çatılar (Aksiyomatik Birinci Mertebe Tekabül)
14 Çatılar (Sahlqvist Formülleri)
15 Çatılar (Sahlqvist Formülleri)
16 Final Sınavı

1. Partick Blackburn, Maarten de Rijke, Yde Venema, “Modal Logic”, Cambridge University Press, (2001). 2. Alexander Chagrov, Michael Zakharyaschev, Modal Logic, Clanrendon Press, Oxford, (1997).


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 75 75
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 100 100
Toplam İş Yükü (saat) 227

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek