Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9101075272001 | Modal Lojiğe Giriş I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere Modal Logic hakkında ayrıntılı bilgi vermektir.
Doç. Dr. Tahsin ÖNER
1 | Tanımlar, teoremler ve kanıtlar hakkında temel bilgileri edinebilme. |
2 | İspat yöntemlerini kavrayabilme. |
3 | Problem çözmede uygun yaklaşımları tasarlayabilme. |
4 | Teorem ve problemleri örneklendirebilme. |
5 | Soyut düşünme becerisini problem çözmeye uygulayabilme. |
Birinci Öğretim
-
-
Temel Kavramlar (Bağıntısal Yapılar, Modal Dil, Modeller ve Çatılar, Genel Çatılar, Modal Sonuç Bağıntıları, Normal Modal Logic); Modeller (Değişmeyen Sonuçlar, Bisimulasyonlar, Sonlu Modeller, Standart Çeviri, Ultra Süzgeç Genişlemeleri ile Modal Saturasyon, Karakterizasyon ve Tanımlanabilirlik, Simülasyon ve Güvenirlik); Çatılar (Çatı Tanımlanabilirlik, Çatı Tanımlanabilirlik ve İkinci Mertebe Lojik, Tanımlanabilir ve Tanımlanamaz Özellikler, Sonlu Çatılar, Aksiyomatik Birinci Mertebe Tekabül, Sahlqvist Formüller).
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar (Bağıntısal Yapılar, Modal Dil) | ||
2 | Temel Kavramlar (Modeller ve Çatılar, Genel Çatılar) | ||
3 | Temel Kavramlar (Normal Modal Lojik) | ||
4 | Modeller (Değişmeyen Sonuçlar, Bisimulasyonlar) | ||
5 | Modeller (Bisimulasyonlar, Sonlu Modeller) | ||
6 | Modeller (Standart Çeviri, Ultra Süzgeç Genişlemeleri ile Modal Saturasyon) | ||
7 | Modeller (Karakterizasyon ve Tanımlanabilirlik) | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Modeller(Simülasyon ve Güvenirlik) | ||
10 | Çatılar (Çatı Tanımlanabilirlik) | ||
11 | Çatılar (Çatı Tanımlanabilirlik ve İkinci Mertebe Lojik) | ||
12 | Çatılar (Tanımlanabilir ve Tanımlanamaz Özellikler, Sonlu Çatılar) | ||
13 | Çatılar (Aksiyomatik Birinci Mertebe Tekabül) | ||
14 | Çatılar (Sahlqvist Formülleri) | ||
15 | Çatılar (Sahlqvist Formülleri) | ||
16 | Final Sınavı |
1. Partick Blackburn, Maarten de Rijke, Yde Venema, “Modal Logic”, Cambridge University Press, (2001). 2. Alexander Chagrov, Michael Zakharyaschev, Modal Logic, Clanrendon Press, Oxford, (1997).
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 75 | 75 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü (saat) | 227 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 |