Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9101075602004 | Lojiğe Giriş ve İspat Teorisi II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı ispat kavramının matematiğin temellerinin anlaşılabilmesi için en önemli kavramı ve mantıksal akıl yürütmenin soyutlama düzeyindeki katkısı matematiği anlamada temel olduğunu göstermektir.
Doç. Dr. Tahsin ÖNER
1 | Daha sonra alınacak lojik derslerini kavrayabilme becerisini geliştirebilme. |
2 | Problem üretme ve çözme becerilerini geliştirebilme. |
3 | Matematiğin doğasında barındırdığı felsefeyi kavrayabilme ve matematik hakkında konuşabilme becerisi geliştirebilme. |
Birinci Öğretim
-
-
Minimal Lojik, Sezgi Lojiği, Kripke Modelleri, Heyting Aritmetiği; Yüksek Mertebeden Lojikler, Doğrudan İspatlar, Tablolar Yöntemi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Minimal lojik | ||
2 | Minimal lojik | ||
3 | Sezgi Lojiği | ||
4 | Sezgi Lojiği | ||
5 | Sezgi Lojiği | ||
6 | Sezgisel önerme ve yüklemler mantığı | ||
7 | Kripke Modelleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Heyting Aritmetiği | ||
10 | Yüksek Mertebeden Lojikler | ||
11 | Yüksek Mertebeden Lojikler | ||
12 | Doğrudan İspatlar | ||
13 | Doğrudan İspatlar | ||
14 | Tablolar Yöntemi | ||
15 | Tablolar Yöntemi | ||
16 | Final Sınavı |
1. Dirk van Dalen, “Logic and Structure”, Springer, Fourth Edition, (2004). 2. René David, Karim Nour and Chiristophe Rafalli; “Introduction to Logic, Proof Theory”; 2nd Edition; Dunod, Paris, (2003).
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 75 | 75 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü (saat) | 227 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 |