| [DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
|---|---|---|---|---|---|
| 9101075602004 | Lojiğe Giriş ve İspat Teorisi II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
[YuksekLisans]
Türkçe
Bu dersin amacı ispat kavramının matematiğin temellerinin anlaşılabilmesi için en önemli kavramı ve mantıksal akıl yürütmenin soyutlama düzeyindeki katkısı matematiği anlamada temel olduğunu göstermektir.
Doç. Dr. Tahsin ÖNER
| 1 | Daha sonra alınacak lojik derslerini kavrayabilme becerisini geliştirebilme. |
| 2 | Problem üretme ve çözme becerilerini geliştirebilme. |
| 3 | Matematiğin doğasında barındırdığı felsefeyi kavrayabilme ve matematik hakkında konuşabilme becerisi geliştirebilme. |
Birinci Öğretim
-
-
Minimal Lojik, Sezgi Lojiği, Kripke Modelleri, Heyting Aritmetiği; Yüksek Mertebeden Lojikler, Doğrudan İspatlar, Tablolar Yöntemi.
| [Hafta] | [Teorik] | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | Minimal lojik | ||
| 2 | Minimal lojik | ||
| 3 | Sezgi Lojiği | ||
| 4 | Sezgi Lojiği | ||
| 5 | Sezgi Lojiği | ||
| 6 | Sezgisel önerme ve yüklemler mantığı | ||
| 7 | Kripke Modelleri | ||
| 8 | Ara Sınav | ||
| 9 | Heyting Aritmetiği | ||
| 10 | Yüksek Mertebeden Lojikler | ||
| 11 | Yüksek Mertebeden Lojikler | ||
| 12 | Doğrudan İspatlar | ||
| 13 | Doğrudan İspatlar | ||
| 14 | Tablolar Yöntemi | ||
| 15 | Tablolar Yöntemi | ||
| 16 | Final Sınavı |
1. Dirk van Dalen, “Logic and Structure”, Springer, Fourth Edition, (2004). 2. René David, Karim Nour and Chiristophe Rafalli; “Introduction to Logic, Proof Theory”; 2nd Edition; Dunod, Paris, (2003).
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| [Toplam] | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| [Toplam] | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
-
| [Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 75 | 75 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 100 | 100 |
| [ToplamIsYuku] | 227 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
| [OC] 1 | 4 | 4 | 4 | ||||
| [OC] 2 | 4 | 4 | 4 | ||||
| [OC] 3 | 4 | 4 | 4 |