[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
9101075602004 Lojiğe Giriş ve İspat Teorisi II Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

[YuksekLisans]


Türkçe


Bu dersin amacı ispat kavramının matematiğin temellerinin anlaşılabilmesi için en önemli kavramı ve mantıksal akıl yürütmenin soyutlama düzeyindeki katkısı matematiği anlamada temel olduğunu göstermektir.


Doç. Dr. Tahsin ÖNER


1 Daha sonra alınacak lojik derslerini kavrayabilme becerisini geliştirebilme.
2 Problem üretme ve çözme becerilerini geliştirebilme.
3 Matematiğin doğasında barındırdığı felsefeyi kavrayabilme ve matematik hakkında konuşabilme becerisi geliştirebilme.

Birinci Öğretim


-


-


Minimal Lojik, Sezgi Lojiği, Kripke Modelleri, Heyting Aritmetiği; Yüksek Mertebeden Lojikler, Doğrudan İspatlar, Tablolar Yöntemi.


[Hafta] [Teorik] [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Minimal lojik
2 Minimal lojik
3 Sezgi Lojiği
4 Sezgi Lojiği
5 Sezgi Lojiği
6 Sezgisel önerme ve yüklemler mantığı
7 Kripke Modelleri
8 Ara Sınav
9 Heyting Aritmetiği
10 Yüksek Mertebeden Lojikler
11 Yüksek Mertebeden Lojikler
12 Doğrudan İspatlar
13 Doğrudan İspatlar
14 Tablolar Yöntemi
15 Tablolar Yöntemi
16 Final Sınavı

1. Dirk van Dalen, “Logic and Structure”, Springer, Fourth Edition, (2004). 2. René David, Karim Nour and Chiristophe Rafalli; “Introduction to Logic, Proof Theory”; 2nd Edition; Dunod, Paris, (2003).


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Ara Sınav 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Final Sınavı 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 75 75
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 100 100
[ToplamIsYuku] 227

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7
[OC] 1 4 4 4
[OC] 2 4 4 4
[OC] 3 4 4 4
[PCOCAciklama]