[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
9101075672013 Lojiğe Giriş ve İspat Teorisi I Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

[YuksekLisans]


Türkçe


Bu dersin amacı ispat kavramının matematiğin temellerinin anlaşılabilmesi için en önemli kavramı ve mantıksal akıl yürütmenin soyutlama düzeyindeki katkısı matematiği anlamada temel olduğunu göstermektir.


Doç. Dr. Tahsin ONER


1 Daha sonra alınacak lojik derslerini kavrayabilme becerisini geliştirebilme.
2 Problem üretme ve çözme becerilerini geliştirebilme.
3 Doğal türetim kurallarını birinci mertebeden lojikte uygulayabilme.
4 Tamlık Teoremi, Kompaktlık Teoremine örnekler verebilme.

Birinci Öğretim


-


-


Birinci Mertebeden Lojik, Doğal Türetim, Örnekler; Birinci Mertebe Lojiğin Semantiği, Tamlık Teoremi; Kompaktlık Teoremi, Modeller Teorisi; Cebirsel Teoriler, Péano Aritmetiği, Saptanabilir Teoriler.


[Hafta] [Teorik] [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Birinci Mertebeden Lojik
2 Önermeler Mantığı (Önermeler ve bağlaçlar; Semantik; Önermeler lojiğinin bazı özellikleri)
3 Önermeler Mantığı (Doğal türetim, Tamlık)
4 Yüklemler Mantığı (Niceleyiciler, Yapılar, Benzerlik tipinin dili; Semantik; Yüklemler lojiğinin bazı özellikleri)
5 Yüklemler Mantığı (Özdeşlik; Örnekler; Doğal Türetim, Varlıksal niceleyici ekleme)
6 Yüklemler Mantığı (Doğal Türetim ve Özdeşlik)
7 Tamlık Teoremi
8 Arasınav
9 Tamlık Teoremi
10 Kompaktlık ve Skolem-Löwenheim
11 Kompaktlık ve Skolem-Löwenheim
12 Modeller Teorisi
13 Modeller Teorisi
14 Cebirsel Teoriler, Péano Aritmetiği, Saptanabilir Teoriler
15 Cebirsel Teoriler, Péano Aritmetiği, Saptanabilir Teoriler
16 Final sınavı

1. Dirk van Dalen, “Logic and Structure”, Springer, Fourth Edition, (2004). 2. René David, Karim Nour and Chiristophe Rafalli; “Introduction to Logic, Proof Theory”; 2nd Edition; Dunod, Paris, (2003).


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Ara Sınav 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Final Sınavı 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 75 75
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 100 100
[ToplamIsYuku] 227

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7
[OC] 1 4 4 4
[OC] 2 4 4 4
[OC] 3 4 4 4
[OC] 4 4 4 4
[PCOCAciklama]