Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9101075672013 | Lojiğe Giriş ve İspat Teorisi I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı ispat kavramının matematiğin temellerinin anlaşılabilmesi için en önemli kavramı ve mantıksal akıl yürütmenin soyutlama düzeyindeki katkısı matematiği anlamada temel olduğunu göstermektir.
Doç. Dr. Tahsin ONER
1 | Daha sonra alınacak lojik derslerini kavrayabilme becerisini geliştirebilme. |
2 | Problem üretme ve çözme becerilerini geliştirebilme. |
3 | Doğal türetim kurallarını birinci mertebeden lojikte uygulayabilme. |
4 | Tamlık Teoremi, Kompaktlık Teoremine örnekler verebilme. |
Birinci Öğretim
-
-
Birinci Mertebeden Lojik, Doğal Türetim, Örnekler; Birinci Mertebe Lojiğin Semantiği, Tamlık Teoremi; Kompaktlık Teoremi, Modeller Teorisi; Cebirsel Teoriler, Péano Aritmetiği, Saptanabilir Teoriler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Birinci Mertebeden Lojik | ||
2 | Önermeler Mantığı (Önermeler ve bağlaçlar; Semantik; Önermeler lojiğinin bazı özellikleri) | ||
3 | Önermeler Mantığı (Doğal türetim, Tamlık) | ||
4 | Yüklemler Mantığı (Niceleyiciler, Yapılar, Benzerlik tipinin dili; Semantik; Yüklemler lojiğinin bazı özellikleri) | ||
5 | Yüklemler Mantığı (Özdeşlik; Örnekler; Doğal Türetim, Varlıksal niceleyici ekleme) | ||
6 | Yüklemler Mantığı (Doğal Türetim ve Özdeşlik) | ||
7 | Tamlık Teoremi | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Tamlık Teoremi | ||
10 | Kompaktlık ve Skolem-Löwenheim | ||
11 | Kompaktlık ve Skolem-Löwenheim | ||
12 | Modeller Teorisi | ||
13 | Modeller Teorisi | ||
14 | Cebirsel Teoriler, Péano Aritmetiği, Saptanabilir Teoriler | ||
15 | Cebirsel Teoriler, Péano Aritmetiği, Saptanabilir Teoriler | ||
16 | Final sınavı |
1. Dirk van Dalen, “Logic and Structure”, Springer, Fourth Edition, (2004). 2. René David, Karim Nour and Chiristophe Rafalli; “Introduction to Logic, Proof Theory”; 2nd Edition; Dunod, Paris, (2003).
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 75 | 75 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü (saat) | 227 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 |