| [DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
|---|---|---|---|---|---|
| 9101075672013 | Lojiğe Giriş ve İspat Teorisi I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
[YuksekLisans]
Türkçe
Bu dersin amacı ispat kavramının matematiğin temellerinin anlaşılabilmesi için en önemli kavramı ve mantıksal akıl yürütmenin soyutlama düzeyindeki katkısı matematiği anlamada temel olduğunu göstermektir.
Doç. Dr. Tahsin ONER
| 1 | Daha sonra alınacak lojik derslerini kavrayabilme becerisini geliştirebilme. |
| 2 | Problem üretme ve çözme becerilerini geliştirebilme. |
| 3 | Doğal türetim kurallarını birinci mertebeden lojikte uygulayabilme. |
| 4 | Tamlık Teoremi, Kompaktlık Teoremine örnekler verebilme. |
Birinci Öğretim
-
-
Birinci Mertebeden Lojik, Doğal Türetim, Örnekler; Birinci Mertebe Lojiğin Semantiği, Tamlık Teoremi; Kompaktlık Teoremi, Modeller Teorisi; Cebirsel Teoriler, Péano Aritmetiği, Saptanabilir Teoriler.
| [Hafta] | [Teorik] | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
|---|---|---|---|
| 1 | Birinci Mertebeden Lojik | ||
| 2 | Önermeler Mantığı (Önermeler ve bağlaçlar; Semantik; Önermeler lojiğinin bazı özellikleri) | ||
| 3 | Önermeler Mantığı (Doğal türetim, Tamlık) | ||
| 4 | Yüklemler Mantığı (Niceleyiciler, Yapılar, Benzerlik tipinin dili; Semantik; Yüklemler lojiğinin bazı özellikleri) | ||
| 5 | Yüklemler Mantığı (Özdeşlik; Örnekler; Doğal Türetim, Varlıksal niceleyici ekleme) | ||
| 6 | Yüklemler Mantığı (Doğal Türetim ve Özdeşlik) | ||
| 7 | Tamlık Teoremi | ||
| 8 | Arasınav | ||
| 9 | Tamlık Teoremi | ||
| 10 | Kompaktlık ve Skolem-Löwenheim | ||
| 11 | Kompaktlık ve Skolem-Löwenheim | ||
| 12 | Modeller Teorisi | ||
| 13 | Modeller Teorisi | ||
| 14 | Cebirsel Teoriler, Péano Aritmetiği, Saptanabilir Teoriler | ||
| 15 | Cebirsel Teoriler, Péano Aritmetiği, Saptanabilir Teoriler | ||
| 16 | Final sınavı |
1. Dirk van Dalen, “Logic and Structure”, Springer, Fourth Edition, (2004). 2. René David, Karim Nour and Chiristophe Rafalli; “Introduction to Logic, Proof Theory”; 2nd Edition; Dunod, Paris, (2003).
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| [Toplam] | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| [Toplam] | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
-
| [Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 75 | 75 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 100 | 100 |
| [ToplamIsYuku] | 227 | ||
| [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | |
| [OC] 1 | 4 | 4 | 4 | ||||
| [OC] 2 | 4 | 4 | 4 | ||||
| [OC] 3 | 4 | 4 | 4 | ||||
| [OC] 4 | 4 | 4 | 4 |