Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9101077062014 | Yüksek Başarımlı Hesaplama | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, paralel sistemleri tanıtmak ve bu sisteleri üzerinde proje geliştirmektir
Dr.Öğr.Üyesi Arif Gürsoy
1 | Yüksek başarımlı hesaplama ile ilgili bilgi sahibi olabilme |
2 | Farklı paralel sistemleri anlayabilme |
3 | Farklı paralel sistemlerde proje geliştirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Paralel mimmariler, openMP, Cuda, MPI, OpenCL
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Paralel programlama kavramları, Entegrasyon, kurulum, kullanım | ||
2 | Paralel Mimariler, Entegrasyon, kurulum, kullanım | ||
3 | OpenMP ile paralel programlama | ||
4 | OpenMP ile paralel programlama | ||
5 | OpenMP ile paralel programlama | ||
6 | Cuda Programlama Modeli | ||
7 | Cuda Programlama Modeli | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Cuda Programlama Modeli | ||
10 | Cuda Programlama Modeli | ||
11 | MPI paralel programlama | ||
12 | MPI paralel programlama | ||
13 | MPI paralel programlama | ||
14 | MPI paralel programlama | ||
15 | Proje sunumları | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
1. R. Bryant and D. O’Hallaron, Computer Systems: A Programmer’s Perspective, Prentice Hall, 2nd Edition, 2011 2. D. Negrut, Primer: Elements of Processor Architecture. The Hardware/Software Interplay, available on the course website. 3. Jason Sanders and Edward Kandrot: CUDA by Example: An Introduction to General-Purpose GPU Programming, Addison-Wesley Professional, 2010 4. GPU Programming Guide, version 5.0 5. David B. Kirk and Wen-mei W. Hwu: Programming Massively Parallel Processors: A Hands-on Approach, Morgan Kaufmann, 2010 6. H. Nguyen (ed.), GPU Gems 3, Addison Wesley, 2007 7. Peter Pacheco: An Introduction to Parallel Programming, Morgan Kaufmann, 2011 8. T. Mattson, et al.: Patterns for Parallel Programming, Addison Wesley, 2005 9. Michael J. Quinn: Parallel Programming in C with MPI and OpenMP, McGraw Hill, 2003
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Ev Ödevi | 2 | 45 | 90 |
Toplam İş Yükü (saat) | 232 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 3 | ||||
ÖÇ 2 | 3 | ||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 |