GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9101075902014 Analizde Seçme Konular II Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı normlu uzaylarda lineer operatörlerin spektral teorisi, normlu uzaylarda kompakt lineer operatörler ve spektrumları, ve sınırlı self-adjoint lineer operatörlerin spektral teorisi hakkında bilgi vermektir.


Prof. Dr. İlkay Karaca- Doç. Dr. Nüket Hamal -Doç. Dr. Serap Topal


1 Normlu uzaylarda lineer operatörlerin spektral teorisini anlayabilme.
2 Normlu uzaylarda kompakt lineer operatörler ve spektrumlarını anlayabilme.
3 Sınırlı self-adjoint lineer operatörlerin spektral teorisini anlayabilme.

Birinci Öğretim


yok


yok


Normlu uzaylarda lineer operatörlerin spektral teorisi, Resolvent ve spektrumun özellikleri, Banach cebirleri ve özellikleri, Normlu uzaylarda kompakt lineer operatörler ve spektrumları, Sınırlı self-adjoint lineer operatörlerin spektral teorisi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sonlu boyutlu normlu uzaylarda spektral teori
2 Sınırlı lineer operatörlerin spektral özellikleri
3 Resolvent ve spektrumun özellikleri
4 Banach cebirleri
5 Banach cebirlerinin özellikleri
6 Normlu uzaylarda kompakt lineer operatörler
7 Normlu uzaylarda kompakt lineer operatörlerin spektral özellikleri
8 Ara Sınav
9 Kompakt lineer operatörleri içeren operatör denklemler
10 Sınırlı self-adjoint lineer operatörlerin spektral özellikleri
11 Pozitif operatörler
12 İzdüşüm operatörleri
13 Sınırlı self-adjoint lineer operatörün spektral ailesi
14 Sınırlı self-adjoint lineer operatörlerin spektral temsili
15 Sınırlı self-adjoint lineer operatörün spektral ailesinin özellikleri
16 Final Sınavı

1.Aliprantis, C.D., Burkinshaw, O., Principles of Reel Analysis, Academic Press, New York, 1990. 2.Conway, J., A Course in Functional Analysis, Springer-Verlag, New York,1985. 3. Kolmogorov, A. N., Fomin, S. V., Introductory Real Analysis, Dover Publications, New York, 1970. 4. Kreyszig, E., Introductory Functional Analysis with Applications, J. Wiley and Sons, Inc., New York, 1989. 5.Royden, H. L., Fitzpatrick, P. M., Real Analysis, Fourth Edition, Pearson Education, Boston, 2010.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 25
Ev Ödevi 1 15
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 70

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 3 16 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 50 50
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 83 83
Quiz için Bireysel Çalışma 1 15 15
Ev Ödevi 2 12 24
Toplam İş Yükü (saat) 225

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 5 5 4 3
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek