GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9101077192019 Radikal Teorisi Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilere; farklı türden halkaların yapısını, üzerlerinde tanımlı radikaller yardımıyla inceleme becerisi kazandırmaktır. Böylelikle farklı sınıflardan halkaların yapılarını nil radikal, Jacobson radikali ve asal radikal gibi bazı somut radikalleri ile ilişkilendirmeleri amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Nurcan Argaç , Doç. Dr. Çağrı Demir, Dr. Öğr. Üyesi Nihan BAYDAR YARBİL


1 Bir halkalar sınıfının radikal sınıf olup olmadığına karar verebilir.
2 Bir halkalar sınıfının yarı-basit sınıf olup olmadığına karar verebilir.
3 Regüler bir halkalar sınıfının üst radikalini belirleyebilir.
4 . Radikal bir sınıfın yarı-basit sınıfını belirleyebilir
5 Homomorfik olarak kapalı bir halka sınıfının alt radikalini inşa edebilir.
6 Süpernilpotent radikalleri örneklendirebilir.
7 Özel radikalleri örneklendirebilir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Radikal sınıflar ve radikal sınıf örnekleri; Radikal inşaları; Yarı-basit sınıflar; Birleşmeli halkaların yarı-basit sınıfları ve örnekler; Anderson-Divinsky-Sulinski Teoremi; Kalıtsal Radikaller ve yarı-basit sınıfları; Alt radikal inşaları; Süpernilpotent radikaller ve yarı-basit sınıfları; Özel radikaller ve özel sınıflar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Radikal sınıflar ve örnekler
2 Radikal inşaları
3 Yarı-basit sınıflar
4 Birleşmeli halkaların yarı-basit sınıfları
5 ADS Teoremi
6 ADS Teoremi’nin sonuçları
7 Ara sınav
8 Kalıtsal radikaller ve yarı-basit sınıfları
9 Alt radikal inşaları
10 Süpernilpotent radikaller ve yarı-basit sınıfları
11 Süpernilpotent radikaller ve yarı-basit sınıfları (devam)
12 Özel radikaller ve özel sınıflar
13 Özel radikaller ve özel sınıflar (devam)
14 Revizyon
15 Final

Gardner, B. J.; Wiegandt, R., “Radical theory of rings” Monographs and Textbooks in Pure and Applied Mathematics, 261. Marcel Dekker, Inc., New York, 2004. xii+387 pp.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 15 3 45
Bireysel Çalışma 1 35 35
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 35 35
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 36 36
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Okuma 15 2 30
Toplam İş Yükü (saat) 225

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 3 5 5
ÖÇ 2 5 3 5 5
ÖÇ 3 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 3 5 5
ÖÇ 7 5 3 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek