GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304205242015 Kriz ve Krize Müdahale Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Kriz konularına temel oluşturan bilgilerin verilmesi, bu kavramların tarihsel gelişimi ve bu konudaki kuramların gözden geçirilerek, müdahale yöntem ve modelleri konularında teorik bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Ayşegül Bilge, Dr. Öğr. Üyesi Serap Yıldırım


1 Stres yönetiminin tanımını, yararlarını ve yöntemlerini kavrayabilme,
2 Krizin tanımı, çeşitleri, evrelerini anlayabilme,
3 Krizin tarihsel gelişimi ve kuramları kavrayabilme,
4 Krize müdahalenin tanımı, yararları, yöntemleri ve modellerinin tanımını yapabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu derste, bir duruma/olaya bağlı olarak ortaya çıkan, bireyin başa çıkma becerilerini yetersiz kılan kriz durumu ve bu durumun etkisini azaltmaya yönelik müdahaleler ve çözüm önerileri konularında bilgi ve beceri kazandırılmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Stres yönetiminin tanımını, yararları ve yöntemleri
2 Stres yönetiminin tanımını, yararları ve yöntemleri
3 Stres yönetiminin tanımını, yararları ve yöntemleri
4 Krizin tanımı, çeşitleri, evreleri
5 Krizin tanımı, çeşitleri, evreleri
6 Krizin tanımı, çeşitleri, evreleri
7 Krizin tanımı, çeşitleri, evreleri
8 Ara Sınav
9 Krizin tarihsel gelişimi ve kuramları
10 Krizin tarihsel gelişimi ve kuramları
11 Krizin tarihsel gelişimi ve kuramları
12 Krize müdahalenin tanımı, yararları, yöntemleri ve modelleri tanımı
13 Krize müdahalenin tanımı, yararları, yöntemleri ve modelleri tanımı
14 Krize müdahalenin tanımı, yararları, yöntemleri ve modelleri tanımı
15 Krize müdahalenin tanımı, yararları, yöntemleri ve modelleri tanımı
16 FİNAL SINAVI

1) Sayıl, l. (1977).Psikiyatride Kriz, Krize Müdahale Kavramı ve Bir Uygulama, A.Û. Tıp Fak. Mec. 30: 353-363. 2)Sonneck, G. (1985). Krisenintervention und Suizidverdhûtung. Facultasverlag: Wien. 3) Cooper, J.E (1979) Crisis Admission Unites and Emergency Psychiatric Services, Public Health in Europe 11, WHO: Copenhagh 4) Sözer Y.,Psikiyatride Kriz Kavramı ve Krize Müdahale,Kriz Dergisi, 1 (1) : 8-12 5) Szmukler Gl (1987) The Place of crisis İntervention in Psy- chıatry. Australian and New Zealand Journal of Psychiatry, 21:24-34., Kriz Dergisi 1(3): 158-165,Çeviren:Özden A. 6) Ceyhun B.,Ergin E.,Duran A., Krize Müdahale Merkezine Başvurularda Yaşam Olaylarının Değerlendirilmesi, XXVII Ulusal Psikiyatri Kongresinde bildiri olarak sunulmuş 7) Aydoğdu A ve ark.,(2013), Gelişimsel ve Durumsal Krize Müdahale: Olgu Sunumu, Psikiyatri Hemşireliği Dergisi 2012;3(2):92-97


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 2 28
Rapor Hazırlama 3 3 9
Rapor Sunma 1 3 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 5 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 3 9
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek