Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304205252015 | Atılganlık Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders ile öğrencinin, atılganlık kavramı, atılganlık becerisi, insanın davranış örüntüsü ve atılganlığın toplum ruh sağlığı hizmetlerindeki yeri hakkında bilgilenmesi amaçlanmaktadır.
Prof.Aynur Türeyen, Prof Ayşegül Bilge
1 | İnsan davranış örüntüleri: tanımı, çeşitleri, belirtileri hakkında bilgi sahibi olması |
2 | Atılgan, saldırgan ve çekingen davranışlar hakkında bilgi sahibi olması |
3 | Atılganlık becerisi hakkında bilgi sahibi olması ve beceri kazanması |
4 | Düşünce, duygu ve inanışları ifade etme becerisi kazanmasıdır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders ile öğrenciye atılganlık konusunda temel oluşturacak bilgilerin verilmesi, bireyin pasif, atılgan ve saldırgan davranış örüntülerini tanımlayabilmesi, atılganlığı arttırıcı becerilerin öğretilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca atılganlık becerisinin verilmesi ile öğrencide ilgi uyandırılacak ve toplum ruh sağlığı uygulamalarında kullanımı sağlanacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi, işleniş biçimi ve kurallar hakkında bilgilendirme, İnsan Davranış Örüntüleri: Tanımı, Çeşitleri, Belirtileri | ||
2 | İletişimde Davranış Biçimleri | ||
3 | Atılganlık Kavramı, Öğeleri ve Kuramsal Çerçeve | ||
4 | Atılgan, Saldırgan ve Çekingen Davranışlar | ||
5 | İletişim Biçimini Etkileyen Gerçek Dışı Düşünceler | ||
6 | Atılganlık ve Duygular | ||
7 | Kendini Tanıma ve Atılganlık | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Eleştiri ile Başa Çıkma, Yapıcı Eleştiri Oluşturma | ||
10 | Eleştiri ile Başa Çıkma, Yapıcı Eleştiri Oluşturma | ||
11 | Sözsüz İletişim | ||
12 | Ben Dili Sen Dili | ||
13 | Hayır diyebilme | ||
14 | Atılganlık Becerisi Geliştirme | ||
15 | Atılganlık Becerisi Geliştirme | ||
16 | FİNAL SINAVI |
1. Albeti E. and Emmons M. (1998) Atılganlık Hakkınızı Kullanın , HYP Yay. 2. Cüceloğlu D.(2013) Keşkesiz Bir Yaşam İçin İletişim Donanımları. Remzi Kitabevi. 16. baskı. 3. Fortinash K.M and Holoday-Worret P.A. (2000) Psychiatric-Mental Health Nursing, Mosby Company, St. Louis. 4. Kutlu Y. (2009)Bir Grup Öğrenci Hemşirede Atılganlık Eğitiminin Etkinliği. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 2(3):3-11. 5. Öz F. (2004) Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İç ve Dış Tic. A.ş., Ankara.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Rapor Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Rapor Sunma | 3 | 1 | 3 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 121 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 2 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 2 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |