GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304205252015 Atılganlık Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders ile öğrencinin, atılganlık kavramı, atılganlık becerisi, insanın davranış örüntüsü ve atılganlığın toplum ruh sağlığı hizmetlerindeki yeri hakkında bilgilenmesi amaçlanmaktadır.


Prof.Aynur Türeyen, Prof Ayşegül Bilge


1 İnsan davranış örüntüleri: tanımı, çeşitleri, belirtileri hakkında bilgi sahibi olması
2 Atılgan, saldırgan ve çekingen davranışlar hakkında bilgi sahibi olması
3 Atılganlık becerisi hakkında bilgi sahibi olması ve beceri kazanması
4 Düşünce, duygu ve inanışları ifade etme becerisi kazanmasıdır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders ile öğrenciye atılganlık konusunda temel oluşturacak bilgilerin verilmesi, bireyin pasif, atılgan ve saldırgan davranış örüntülerini tanımlayabilmesi, atılganlığı arttırıcı becerilerin öğretilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca atılganlık becerisinin verilmesi ile öğrencide ilgi uyandırılacak ve toplum ruh sağlığı uygulamalarında kullanımı sağlanacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi, işleniş biçimi ve kurallar hakkında bilgilendirme, İnsan Davranış Örüntüleri: Tanımı, Çeşitleri, Belirtileri
2 İletişimde Davranış Biçimleri
3 Atılganlık Kavramı, Öğeleri ve Kuramsal Çerçeve
4 Atılgan, Saldırgan ve Çekingen Davranışlar
5 İletişim Biçimini Etkileyen Gerçek Dışı Düşünceler
6 Atılganlık ve Duygular
7 Kendini Tanıma ve Atılganlık
8 ARA SINAV
9 Eleştiri ile Başa Çıkma, Yapıcı Eleştiri Oluşturma
10 Eleştiri ile Başa Çıkma, Yapıcı Eleştiri Oluşturma
11 Sözsüz İletişim
12 Ben Dili Sen Dili
13 Hayır diyebilme
14 Atılganlık Becerisi Geliştirme
15 Atılganlık Becerisi Geliştirme
16 FİNAL SINAVI

1. Albeti E. and Emmons M. (1998) Atılganlık Hakkınızı Kullanın , HYP Yay. 2. Cüceloğlu D.(2013) Keşkesiz Bir Yaşam İçin İletişim Donanımları. Remzi Kitabevi. 16. baskı. 3. Fortinash K.M and Holoday-Worret P.A. (2000) Psychiatric-Mental Health Nursing, Mosby Company, St. Louis. 4. Kutlu Y. (2009)Bir Grup Öğrenci Hemşirede Atılganlık Eğitiminin Etkinliği. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 2(3):3-11. 5. Öz F. (2004) Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İç ve Dış Tic. A.ş., Ankara.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 16 3 48
Rapor Hazırlama 4 4 16
Rapor Sunma 3 1 3
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 2 10 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 121

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 3 5
ÖÇ 2 4 2 5
ÖÇ 3 5 2 5
ÖÇ 4 4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek