GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304205272015 Sağlık Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders ile öğrencinin, hemşirenin temel fonksiyonlarından biri olan sağlık eğitiminin önemini kavramalarını ve sağlık eğitimi etkinliği açısından bilgi, beceri ve davranış geliştirmelerini ve bu rolü yaşam boyu etkin bir biçimde kullanmalarını amaçlanmaktadır.


Assos. Prof. Fatma Orgun


1 Sağlık, hastalık ve eğitim kavramlarını tanımlayabilme,
2 Yetişkin eğitiminin ilkelerini benimseyebilme
3 Sağlık hizmeti içinde eğitimin yerini tanımlayabilme,
4 Hasta ya da sağlıklı bireylerde eğitim gereksinimlerini belirleyebilme
5 Sağlıklı bireylerin gereksinimleri doğrultusunda sağlık eğitimi süreci geliştirebilme
6 Planladığı eğitime uygun yöntemleri seçebilme,
7 Yürüteceği eğitim için uygun materyal geliştirebilme/seçebilme,
8 Sağlık eğitimi sürecini uygulayabilme
9 Sağlık eğitimi sürecini değerlendirebilme


Yok


Yok


Bu ders; sağlığın tarihsel gelişimini, sağlık ve eğitim kavramlarını, sağlık eğitiminin önemini, amaçlarını, sürecini ve yaklaşımlarını, sağlığı koruma ve geliştirmede hemşirenin görev ve sorumluluklarını ve hasta eğitimini içerir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sağlık eğitimi dersine giriş
2 Sağlık, Hastalık ve Eğitim Kavramları
3 Sağlık Eğitimi Kavramı, Tarihsel Gelişimi ve Reformları
4 Sağlık Eğitiminin Yeri, Önemi ve Sağlık Eğitimini Etkileyen Etmenler, Sağlık Eğitiminin Temel Amaçları ve İlkeleri
5 Sağlık Eğitiminde Yetişkin Eğitimi
6 Sağlık-Hastalık Modelleri
7 Sağlığı Koruma ve Geliştirme
8 Sağlık Eğitiminde Kullanılabilecek Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
9 Araç-Gereç Geliştirme ve Kullanma
10 Ara Sınav
11 Sağlık Eğitiminde İletişim ve Danışmanlık
12 Sağlık Eğitimi Süreci Planlanması ve Uygulanması
13 Sağlık Eğitimi Süreci Değerlendirilmesi
14 Sağlık Eğitiminde Bir Konu Alanı “Hasta Eğitimi”
15 Sağlık eğitimi süreçlerinin sunumu
16 FİNAL SINAVI

1. Couts L C and Hardy L K (1985). Teaching For Health. Britain: Jongman Singapore Publishers Ltd. 2. Daunt B (1997). Öğreticinin El Kitabı. Çev:A. Hayrettin Kalkandelen. Ankara:Pegem A Yayıncılık. 3. Demirel Ö (2002). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme 4. Baskı Ankara:Pegem A Yayıncılık 4. Halis İ (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Konya: Mikro Basım-Yayım Dağıtım. 5. Küçükahmet L (1995). Öğretim İlke ve Yöntemleri. 7. Baskı. Ankara: Gazi Büro Kitabevi. 6. Özden M (2001). Sağlık Eğitimi. Ankara: Feryal Matbaası. 7. Özvarış Ş B (2001). Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Ankara: Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı. 8. Rıza E T (2000). Eğitim Teknolojisi Uygulamaları ve Materyal Geliştirme. 5. Baskı. İzmir: Anadolu Matbaacılık. 9. Sönmez V (2001). Program geliştirme Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. 9 Baskı 10. Tones K, Tilford S and Robinson Y K (1990). Health Education. London: Chapman and Hall. 11. Yalın H İ (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 16 3 48
Rapor Hazırlama 4 4 16
Rapor Sunma 4 4 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 7 2 14
Performans 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 4 3 3
ÖÇ 2 2 2
ÖÇ 3 2 2 2
ÖÇ 4 2 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 2 2 3 3
ÖÇ 6 2 2 2 2 2 2
ÖÇ 7 5 5 2 2 3 2 2
ÖÇ 8 5 5 2 2 3 3 3
ÖÇ 9 5 5 2 2 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek