Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304205272015 | Sağlık Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders ile öğrencinin, hemşirenin temel fonksiyonlarından biri olan sağlık eğitiminin önemini kavramalarını ve sağlık eğitimi etkinliği açısından bilgi, beceri ve davranış geliştirmelerini ve bu rolü yaşam boyu etkin bir biçimde kullanmalarını amaçlanmaktadır.
Assos. Prof. Fatma Orgun
1 | Sağlık, hastalık ve eğitim kavramlarını tanımlayabilme, |
2 | Yetişkin eğitiminin ilkelerini benimseyebilme |
3 | Sağlık hizmeti içinde eğitimin yerini tanımlayabilme, |
4 | Hasta ya da sağlıklı bireylerde eğitim gereksinimlerini belirleyebilme |
5 | Sağlıklı bireylerin gereksinimleri doğrultusunda sağlık eğitimi süreci geliştirebilme |
6 | Planladığı eğitime uygun yöntemleri seçebilme, |
7 | Yürüteceği eğitim için uygun materyal geliştirebilme/seçebilme, |
8 | Sağlık eğitimi sürecini uygulayabilme |
9 | Sağlık eğitimi sürecini değerlendirebilme |
Yok
Yok
Bu ders; sağlığın tarihsel gelişimini, sağlık ve eğitim kavramlarını, sağlık eğitiminin önemini, amaçlarını, sürecini ve yaklaşımlarını, sağlığı koruma ve geliştirmede hemşirenin görev ve sorumluluklarını ve hasta eğitimini içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sağlık eğitimi dersine giriş | ||
2 | Sağlık, Hastalık ve Eğitim Kavramları | ||
3 | Sağlık Eğitimi Kavramı, Tarihsel Gelişimi ve Reformları | ||
4 | Sağlık Eğitiminin Yeri, Önemi ve Sağlık Eğitimini Etkileyen Etmenler, Sağlık Eğitiminin Temel Amaçları ve İlkeleri | ||
5 | Sağlık Eğitiminde Yetişkin Eğitimi | ||
6 | Sağlık-Hastalık Modelleri | ||
7 | Sağlığı Koruma ve Geliştirme | ||
8 | Sağlık Eğitiminde Kullanılabilecek Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri | ||
9 | Araç-Gereç Geliştirme ve Kullanma | ||
10 | Ara Sınav | ||
11 | Sağlık Eğitiminde İletişim ve Danışmanlık | ||
12 | Sağlık Eğitimi Süreci Planlanması ve Uygulanması | ||
13 | Sağlık Eğitimi Süreci Değerlendirilmesi | ||
14 | Sağlık Eğitiminde Bir Konu Alanı “Hasta Eğitimi” | ||
15 | Sağlık eğitimi süreçlerinin sunumu | ||
16 | FİNAL SINAVI |
1. Couts L C and Hardy L K (1985). Teaching For Health. Britain: Jongman Singapore Publishers Ltd. 2. Daunt B (1997). Öğreticinin El Kitabı. Çev:A. Hayrettin Kalkandelen. Ankara:Pegem A Yayıncılık. 3. Demirel Ö (2002). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme 4. Baskı Ankara:Pegem A Yayıncılık 4. Halis İ (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Konya: Mikro Basım-Yayım Dağıtım. 5. Küçükahmet L (1995). Öğretim İlke ve Yöntemleri. 7. Baskı. Ankara: Gazi Büro Kitabevi. 6. Özden M (2001). Sağlık Eğitimi. Ankara: Feryal Matbaası. 7. Özvarış Ş B (2001). Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Ankara: Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı. 8. Rıza E T (2000). Eğitim Teknolojisi Uygulamaları ve Materyal Geliştirme. 5. Baskı. İzmir: Anadolu Matbaacılık. 9. Sönmez V (2001). Program geliştirme Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. 9 Baskı 10. Tones K, Tilford S and Robinson Y K (1990). Health Education. London: Chapman and Hall. 11. Yalın H İ (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Rapor Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Rapor Sunma | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 7 | 2 | 14 |
Performans | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 3 | ||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||
ÖÇ 6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | |||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |