Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304205332015 | Hemşirelikte Nitel Araştırma | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin nitel araştırma yöntemlerinin temel kuramsal kabullerini, nitel bir araştırmanın tasarlanması, uygulanması, yürütülmesi, sonuçlandırılması ve raporlaştırılması süreçlerini kavrayabilmesidir.
Prof.Dr.Süheyla Özsoy
1 | Nitel yaklaşımın mantığını, doğasını ve kuramsal temellerini anlayabilme |
2 | Nitel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları anlayabilme |
3 | Nitel araştırma yaklaşımının özelliklerini ve temel aşamalarının sayabilme |
4 | Nitel araştırma süreçlerinde araştırmacının rolünü açıklayabilme. |
5 | Nitel araştırmada etik ilkeleri tanımlayabilme |
6 | Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini belirli ölçütlere göre karşılaştırabilme. |
7 | Nitel araştırmada veri analiz süreçlerini kavrayabilme. |
8 | Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirliğin sağlanabilmesi için ilkeleri sayabilme |
9 | Bir veri metni üzerinde kodlama yapabilme |
10 | Bir problem durumu için nitel bir araştırma önerisi oluşturabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dersin Tanıtımı, Nitel Yaklaşımın Doğası, Kuramsal Temelleri ve Paradigmalar, Nitel Araştırma Yaklaşımı, Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması, Nitel Araştırmada Geçerlik ve Güvenirlik, Nitel Araştırmada Etik ve Araştırmacıda Sahip Olması Gereken Beceriler, Nitel Araştırma Desenleri, Nitel Araştırma Yöntemleri Türleri ve İlkeleri, Nitel Araştırmada Veri Analizi, Nitel Araştırma Raporu Yazma
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: kapsamı, gerekçesi, önemi, | ||
2 | Nitel yaklaşımın doğası, kuramsal temelleri ve paradigmalar | ||
3 | Nitel Araştırma Yaklaşımı: Özellikleri ve Temel aşamaları | ||
4 | Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması | ||
5 | |||
6 | Nitel Araştırmada Etik ve Araştırmacıda Sahip Olması Gereken Beceriler, Davranışları | ||
7 | Nitel Araştırma Desenleri | ||
8 | Nitel Araştırma Desenleri | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Nitel Araştırma Yöntemleri ve İlkeleri | ||
11 | Nitel Araştırma Yöntemleri ve İlkeleri (devam) | ||
12 | Veri Analizi | ||
13 | Veri Kodlama ve Çözümleme Uygulaması | ||
14 | Nitel Araştırmada Geçerlik ve Güvenirlik | ||
15 | Nitel Araştırma Raporu Yazma | ||
16 | FİNAL SINAVI |
1. Arabacı, Z., Özsoy, S.A. The pap-smear test experience of women in Turkey: A qualitative study. Asian Pacific Journal of Cancer Prevention. 13(1): 5687-90 (2012). (Yüksek Lisans Tezi) 2. Balcı A. Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler, 6. Baskı, Ankara: Pegema Yayıncılık; 2007. p. 14-6. 3. Bergdahl E, Berterö CM. The Myth of Induction in Qualitative Nursing Research. Nursing Philosophy 2015;16:110-20. 4. Çetinkaya, A., Özsoy, S. Gebeliği önleyici yöntem kullanımı için bir model: Gömülü Kuram çalışması. 16. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi. Kongre Kitabı, 206, Antalya, 27-31 Ekim 2013 (Özet). (Doktora tezi) 5. Çalış, G.. Kadınların evde doğum deneyimlerinin betimlenmesi: Olgubilim çalışması. 1.Ulusal Kültürlerarası Hemşirelik ve Ebelik Kongresi Poster bildiri, 2011 (Yüksek Lisans Tezi.) 6. Nitel Araştırma Yöntem ve Teknikleri Kursu (Yrd. Doç. Dr Bünyamin Yurdakul) . E.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu & E.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Mezunlar Derneği, 12-14 Şubat Izmir. (Katılımcı) (2008). 7. Kümbetoğlu B. Sosyolojide Ve Antropolojide Niteliksel Yöntem Ve Araştırma. İstanbul: Bağlam Yayıncılık; 2008. 8. Marcellus L. The grounded theory method and maternal- infant research and practice. JOG NN Principles& Practices 2005;34(3):349-57. 9. Özsoy, S.A. The struggle to develop nursing research in Turkey. International Nursing Review 54(3): 243-8 (2007). 10. Özsoy, S., Yıldırım, J.G., Kalkım, A., Muslu, L., Yıldırım, N. Türkiye’de hemşirelikte iş sağlığı lisansüstü tezlerinin eleştirel değerlendirmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 28(3): 65-84 (2012). 11. Özsoy, SA., Çetinkaya, A. Nitel araştırma desenlerinden gömülü kuram (Grounded Theory). Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 30(1): 153-64 (2014). 12. Polit DF, Beck CT. Essentials of Nursing Research: Appraising Evidence for Nursing Practice. 8th ed. Philadelphia:Lippincott Williams & Wilkins; 2014. 13. Sari, H.Y., Yılmaz, M., Özsoy, S.A., Kantar, M., Çetingül, N. Experiences of parents with the physical care needs at home of children with cancer. A Qualitative Study. Cancer Nursing. 36:5,385-393 (2013). 14. Schim, S., Benkert, R., Bell, S. & et al. Social justice: Added metaparadigm concept for urban health nursing. Public Health Nursing, 2007; 24 (1): 73-80 15. Silverman D. Doing Qualitative Research. London: Sage Publications Ltd.; 2010. 16. TC. Sağlık Bakanlığı AÇSAP Genel Müdürlüğü. Cinsel Sağlık / Üreme Sağlığı Aile Planlaması Danışmanlığı Katılımcı Kitabı. Ankara: Buluş Tasarım ve Matbaacılık Hizmetleri; 2005. 17. Toros A. Bilim ve Diğer Üç Seçeneği, Hemşirelik Araştırma Dergisi 2001;1:1-8. 18. Yıldırım A, Şimşek H. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Güncelleştirilmiş Geliştirilmiş 6. Baskı, Ankara Tıpkı Basım, 2008.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Tartışma | 13 | 3 | 39 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 10 | 5 |