GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9103035662010 Besleyici ve Sağlıklı Gıda Tasarımı Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Beslenme ve sağlıklı ilişkisinin kanıtlandığı çalışmaların doğrultusunda yapılan önerilere uygun gıda tasarımı


Prof. Dr. Sedef Nehir El, Prof. Dr. Sibel KARAKAYA


1 Beslenme önerilerine uygun gıda tasarlayabilme
2 Sindirim kinetiğini modelleyebilme ve uygulayabilme
3 Gıdaların fiziksel olarak yeniden yapılandırılmasını tasarlayabilme
4 Tasarlanan gıdaların lansmanını besleyicilik özelliklerine göre yapabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Gıdaların enerji yoğunluğunun azaltılması, besin öğelerince ve biyoaktif bileşiklerce zenginleştirilmesi, besin öğelerinin biyoyararlılığının arttırılması, sindirim kinetiğinin düzenlenmesi gibi uygulamalar için gıdaların kimyasal, biyokimyasal ve fiziksel özelliklerinin değiştirilerek tasarlanması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş: Besleyici ve Sağlıklı Gıda Tasarımında yol haritası
2 Gıda formulasyonlarının hazırlanma özellikleri
3 Gıdaların formulasyonlarını modifiye etme özellikleri
4 Enerjisi azaltılmış gıda tasarımı
5 Doymuş yağ, trans yağ içeriği azaltılmış gıda tasarımı
6 Tuz içeriği azaltılmış gıda tasarımı
7 Sindirim kinetiği modellenmiş uygulamalar
8 Ara sınav
9 Gıdalardaki biyoaktif bileşiklerin taşınmasında yeni fiziksel yapıların uygulamaları
10 Tokluk duygusu arttırılmış gıda tasarımı
11 Tasarım gıdaların besleyici özelliklerine göre lansmanı
12 Proje sunumu
13 Proje sunumu
14 Final sınavı

DERS KİTABI: 1. Cosgrove, T. (Ed), “Colloid Science: principles, methods and applications”, Blackwell Pub., Oxford, UK; Ames, Iowa, (2005). 2.Barbosa-Canovas, G., Mortimer, A., Lineback, D., Spiess, W., Buckle, K., Colonna, P. (Eds). “Global Issues in Food Science and Technology”, Elsevier Inc, (2009). 3.Barbosa-Canovas, G.V., Tapia, M.S., Cano, M. P. (Eds), Martin-Bellosa, O., Martinez, A., (Assoc. Eds), “Novel Food Processing Technologies” CRC Press, Boca Raton, (2005).


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 12 2 24
Proje Hazırlama 2 60 120
Proje Sunma 2 2 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 48 48
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 48 48
Toplam İş Yükü (saat) 247

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 4 5 5
ÖÇ 2 5 4
ÖÇ 3 5 4 5 5
ÖÇ 4 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek