Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9103035312014 | Hububatları Öğütme Teknolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Buğday başta olmak üzere birçok hububatın öğütülmesi ile elde edilen ürünler gıda sanayiinde hammadde olarak kullanılmaktadır. Bu ders kapsamında; buğdayın ve diğer bazı hububatların temizleme ve tavlama işlemlerini de içeren öğütme teknolojileri ile ilgili kapsamlı bilgiler verilmektedir.
Dr. Burak Altınel
1 | Buğday ve diğer hububatlarda kaliteyi etkileyen fiziksel, kimyasal ve teknolojik kalite ölçütleri. |
2 | Hububatların temizleme ve tavlama prensipleri ile kullanılan ekipmanlar. |
3 | Buğday veya un paçalının prensipleri ve uygulaması. |
4 | Öğütmenin prensibi ve öğütme sistemleri. |
5 | Öğütme teknolojisinde kırma aşaması, prensipleri, kullanılan ekipmanlar ve özellikleri. |
6 | Öğütme teknolojisinde eleme ve sınıflandırma aşamaları, prensipleri, kullanılan ekipmanlar ve özellikleri. |
7 | Öğütme teknolojisinde boyut küçültme aşaması, prensipleri, kullanılan ekipmanlar ve özellikleri. |
8 | Öğütme teknolojisinde kullanılan yardımcı ekipmanlar ve özellikleri. |
9 | Öğütme işlemleri ile elde edilen ürünler ve özellikleri. |
10 | Mısırın yaş öğütülmesi ve öğütme ürünlerinin gıda sanayinde kullanım alanları. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Buğday ve hububatların temizleme ve tavlama işlemlerini de içeren öğütme teknolojileri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Buğday ve diğer hububatlarda kaliteyi etkileyen fiziksel, kimyasal ve teknolojik kalite ölçütleri. | ||
2 | Hububatların temizleme ve tavlama prensipleri ile kullanılan ekipmanlar. | ||
3 | Buğday veya un paçalının prensipleri ve uygulaması. | ||
4 | Öğütmenin prensibi ve öğütme sistemleri. | ||
5 | Öğütme teknolojisinde kırma aşaması, prensipleri, kullanılan ekipmanlar ve özellikleri. | ||
6 | Öğütme teknolojisinde kırma aşaması, prensipleri, kullanılan ekipmanlar ve özellikleri. | ||
7 | Öğütme teknolojisinde eleme ve sınıflandırma aşamaları, prensipleri, kullanılan ekipmanlar ve özellikleri. | ||
8 | Arasınav. | ||
9 | Öğütme teknolojisinde eleme ve sınıflandırma aşamaları, prensipleri, kullanılan ekipmanlar ve özellikleri. | ||
10 | Öğütme teknolojisinde boyut küçültme aşaması, prensipleri, kullanılan ekipmanlar ve özellikleri. | ||
11 | Öğütme teknolojisinde boyut küçültme aşaması, prensipleri, kullanılan ekipmanlar ve özellikleri. | ||
12 | Öğütme teknolojisinde kullanılan yardımcı ekipmanlar ve özellikleri. | ||
13 | Öğütme işlemleri ile elde edilen ürünler ve özellikleri. | ||
14 | Mısırın yaş öğütülmesi ve öğütme ürünlerinin gıda sanayinde kullanım alanları. | ||
15 | Mısırın yaş öğütülmesi ve öğütme ürünlerinin gıda sanayinde kullanım alanları. | ||
16 | Final Sınavı. |
- Posner, E.S. and Hibbs, A.N., 1997, Wheat Flour Milling, 341 p., ISBN 0 913250-93-7 - Ünal, S.S., 1991, Hububat Teknolojisi, Ders Notları.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 75 | 75 |
Toplam İş Yükü (saat) | 226 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 7 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 8 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 9 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 10 | 4 | 4 |