| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9103035312014 | Hububatları Öğütme Teknolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Buğday başta olmak üzere birçok hububatın öğütülmesi ile elde edilen ürünler gıda sanayiinde hammadde olarak kullanılmaktadır. Bu ders kapsamında; buğdayın ve diğer bazı hububatların temizleme ve tavlama işlemlerini de içeren öğütme teknolojileri ile ilgili kapsamlı bilgiler verilmektedir.
Dr. Burak Altınel
| 1 | Buğday ve diğer hububatlarda kaliteyi etkileyen fiziksel, kimyasal ve teknolojik kalite ölçütleri. |
| 2 | Hububatların temizleme ve tavlama prensipleri ile kullanılan ekipmanlar. |
| 3 | Buğday veya un paçalının prensipleri ve uygulaması. |
| 4 | Öğütmenin prensibi ve öğütme sistemleri. |
| 5 | Öğütme teknolojisinde kırma aşaması, prensipleri, kullanılan ekipmanlar ve özellikleri. |
| 6 | Öğütme teknolojisinde eleme ve sınıflandırma aşamaları, prensipleri, kullanılan ekipmanlar ve özellikleri. |
| 7 | Öğütme teknolojisinde boyut küçültme aşaması, prensipleri, kullanılan ekipmanlar ve özellikleri. |
| 8 | Öğütme teknolojisinde kullanılan yardımcı ekipmanlar ve özellikleri. |
| 9 | Öğütme işlemleri ile elde edilen ürünler ve özellikleri. |
| 10 | Mısırın yaş öğütülmesi ve öğütme ürünlerinin gıda sanayinde kullanım alanları. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Buğday ve hububatların temizleme ve tavlama işlemlerini de içeren öğütme teknolojileri.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Buğday ve diğer hububatlarda kaliteyi etkileyen fiziksel, kimyasal ve teknolojik kalite ölçütleri. | ||
| 2 | Hububatların temizleme ve tavlama prensipleri ile kullanılan ekipmanlar. | ||
| 3 | Buğday veya un paçalının prensipleri ve uygulaması. | ||
| 4 | Öğütmenin prensibi ve öğütme sistemleri. | ||
| 5 | Öğütme teknolojisinde kırma aşaması, prensipleri, kullanılan ekipmanlar ve özellikleri. | ||
| 6 | Öğütme teknolojisinde kırma aşaması, prensipleri, kullanılan ekipmanlar ve özellikleri. | ||
| 7 | Öğütme teknolojisinde eleme ve sınıflandırma aşamaları, prensipleri, kullanılan ekipmanlar ve özellikleri. | ||
| 8 | Arasınav. | ||
| 9 | Öğütme teknolojisinde eleme ve sınıflandırma aşamaları, prensipleri, kullanılan ekipmanlar ve özellikleri. | ||
| 10 | Öğütme teknolojisinde boyut küçültme aşaması, prensipleri, kullanılan ekipmanlar ve özellikleri. | ||
| 11 | Öğütme teknolojisinde boyut küçültme aşaması, prensipleri, kullanılan ekipmanlar ve özellikleri. | ||
| 12 | Öğütme teknolojisinde kullanılan yardımcı ekipmanlar ve özellikleri. | ||
| 13 | Öğütme işlemleri ile elde edilen ürünler ve özellikleri. | ||
| 14 | Mısırın yaş öğütülmesi ve öğütme ürünlerinin gıda sanayinde kullanım alanları. | ||
| 15 | Mısırın yaş öğütülmesi ve öğütme ürünlerinin gıda sanayinde kullanım alanları. | ||
| 16 | Final Sınavı. |
- Posner, E.S. and Hibbs, A.N., 1997, Wheat Flour Milling, 341 p., ISBN 0 913250-93-7 - Ünal, S.S., 1991, Hububat Teknolojisi, Ders Notları.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 75 | 75 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 226 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | |||||
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | |||||
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | |||||
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | |||||
| ÖÇ 5 | 4 | 4 | |||||
| ÖÇ 6 | 4 | 4 | |||||
| ÖÇ 7 | 4 | 4 | |||||
| ÖÇ 8 | 4 | 4 | |||||
| ÖÇ 9 | 4 | 4 | |||||
| ÖÇ 10 | 4 | 4 |