Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9103035842016 | İleri Gıda Mikrobiyolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı, gıdalarda bulunan mikrorganizmalar ve sporların önemi, mikrobiyal gelişmeyi etkileyen faktörler, gıdalarda mikrobiyal stress mekanizmaları, gıda işletmelerinde biyofilm oluşumu ve mikroorganizmalar arasındaki iletişim, gıdaların muhafazasında kullanılan yeni teknolojilerin ve engelleme teknolojisinin mikroorganizmalar üzerine etkileri, gıdalarda bulunan mikroorganizmaların belirlenmesinde ve tanımlanmasında kullanılan yeni teknikler hakkında bilgi vermektir.
Prof. Dr. Gülten GÜNDÜZ
1 | Gıdalarda bulunan mikrorganizmların önemi, rolü ve sınıflandırılması ve üremeyi etkileyen faktörler hakkında bilgi |
2 | Gıdalarda bulunan sporların önemi hakkında bilgi |
3 | Gıdalardaki mikrobiyal stress mekanizmalarını kavrayabilme |
4 | Gıda işletmelerinde biyofilm oluşumu hakkında bilgi |
5 | Gıdaların muhafazasında kullanılan yeni teknolojilerin ve engelleme teknolojisinin mikroorganizmalar üzerine etkilerini kavrayabilme |
6 | Gıdalarda bulunan mikroorganizmaların belirlenmesinde ve tanımlanmasında kullanılan yeni metotlar ile ilgili rapor hazırlayabilme ve sunabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Gıdalarda bulunan mikrorganizmların önemi, rolü ve sınıflandırılması, mikrobiyal gelişmeyi etkileyen faktörler, gıdalarda bulunan sporların önemi, spor oluşumu ve germinasyonu, gıdalarda mikrobiyal stress mekanizmaları, gıda işletmelerinde biyofilm oluşumu, gıdaların muhafazasında kullanılan yeni teknolojilerin mikroorganizmalar üzerine etkileri ve minimal işlem görmüş gıdalar, engelleme teknolojisi, gıdalarda mikrobiyal üremenin modellenmesi, gıdalarda bulunan mikroorganizmaların belirlenmesinde ve tanımlanmasında kullanılan yeni metotlar
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Gıdalarda bulunan mikrorganizmların önemi, rolü ve sınıflandırılması | ||
2 | Gıdalarda bulunan mikrorganizmların önemi, rolü ve sınıflandırılması | ||
3 | Mikrobiyal gelişmeyi etkileyen iç ve dış faktörler | ||
4 | Mikrobiyal gelişmeyi etkileyen iç ve dış faktörler | ||
5 | Gıdalarda bulunan sporların önemi, spor oluşumu ve germinasyonu | ||
6 | Gıdalarda mikrobiyal stress mekanizmaları | ||
7 | Gıda işletmelerinde biyofilm oluşumu ve mikroorganizmalar arası iletişim | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Gıdaların muhafazasında kullanılan yeni teknolojilerin mikroorganizmalar üzerine etkileri ve minimal işlem görmüş gıdalar | ||
10 | Gıdaların muhafazasında kullanılan yeni teknolojilerin mikroorganizmalar üzerine etkileri ve minimal işlem görmüş gıdalar | ||
11 | Gıdaların muhafazasında kullanılan yeni teknolojilerin mikroorganizmalar üzerine etkileri ve minimal işlem görmüş gıdalar | ||
12 | Engelleme teknolojisinin mikroorganizmalar üzerindeki etkileri | ||
13 | Engelleme teknolojisinin mikroorganizmalar üzerindeki etkileri | ||
14 | Gıdalarda bulunan mikroorganizmaların tanımlanmasında ve belirlenmesinde kullanılan yeni metotlar | ||
15 | Gıdalarda bulunan mikroorganizmaların tanımlanmasında ve belirlenmesinde kullanılan yeni metotlar | ||
16 |
• Bhunia, A., Ray, B., 2014. Fundamental Food Microbiology, 5th Ed. CRC Press, Boca Raton. • Doyle, M.P., Buchanan, R., 2013. Food Microbiology - Fundamentals and Frontiers American Society for Microbiology, 4rd Ed. American Society for Microbiology Press, Washington D.C. • Jay, J.M., Loessner, M.J., Golden, D.A., 2005. Modern Food Microbiology. 7th Ed. Springer Science+ Business Media Inc. New York. • Ders notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 2 | 35 | 70 |
Rapor Sunma | 2 | 5 | 10 |
Bireysel Çalışma | 2 | 50 | 100 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 250 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | ||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 |