Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9103035622018 | Gıda Sanayinde Teknik Problem Çözme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin gıda endüstrisindeki gerçek problemleri çözmek için, kritik düşünme ve çözümleri sentezleme yeteneklerini geliştirmektir.
Assist. Prof. Dr. Nurcan Koca
1 | Problemlerin çözüm stratejileri hakkında bilgi sahibi olmak |
2 | Takım çalışma ruhunu geliştirmek. |
3 | Gıda endüstrisinde ve gıdalarda karşılaşılan problemlere yönelik farkındalığı artırmak. |
4 | Problem çözümünde kişisel özelliklerinin farkına varmak ve geliştirmek |
5 | Bir projeyi raporlandırma yeteneğini kazanabilmek. |
6 | Meslek bilgisini spesifik alanlara uygulayabilmek |
Yok
Yok
Gıda endüstrisine ait değişik tipte problemler öğrenciye verilecektir. Bu problemler kısa ve uzun dönemli olacaktır. Öğrenciler, problem çözme aşamalarını (problemi tanımlama, ürünü tanıma, prosesi anlama, problemi tekrar tanımlama, problemi bölümlere ayırma, beyin fırtınası, sentez, çözümü tanımlama, öneriler ve raporlama) kullanarak problemleri çözecektir. Ayrıca, öğrenciler teknik bilgilere nasıl ulaşılacağı ve bir takım içinde nasıl çalışılacağı konusunda da bilgilendirilecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve takım çalışması | ||
2 | Problemin tanımı ve problem türleri | ||
3 | Problem çözme aşamaları | ||
4 | Problem çözmede düşünme paternleri | ||
5 | Problem 1: Beyin fırtınası ve çözüm yolunun belirlenmesi | ||
6 | Problem 1: grup çalışması | ||
7 | Problemin danışman ile tartışılması | ||
8 | İlgili sanayi ile iletişim kurulması | ||
9 | Problem 1: Çalışma | ||
10 | Problem 1: Çalışma | ||
11 | Problem2: Beyin fırtınası ve çözüm yolunun belirlenmesi | ||
12 | Problem 2: grup çalışması | ||
13 | Problemin danışman ile tartışılması | ||
14 | Problem 2: Çalışma | ||
15 | Problem 2: Çalışma | ||
16 | Problem 2: rapor, sözlü sunum |
http://class.fst.ohio-state.edu/fst696/fst696.html http://www.engin.umich.edu/~problemsolving/strategy/cthinking.htm http://www.changedynamics.com/samples/probsolv.htm http://www.geocities.com/lieutenant222/ProblemSolving.html http://www.geocities.com/lieutenant222/ProblemSolving.html
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 15 | 30 |
Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 229 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 6 | 5 |