GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9103035622018 Gıda Sanayinde Teknik Problem Çözme Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin gıda endüstrisindeki gerçek problemleri çözmek için, kritik düşünme ve çözümleri sentezleme yeteneklerini geliştirmektir.


Assist. Prof. Dr. Nurcan Koca


1 Problemlerin çözüm stratejileri hakkında bilgi sahibi olmak
2 Takım çalışma ruhunu geliştirmek.
3 Gıda endüstrisinde ve gıdalarda karşılaşılan problemlere yönelik farkındalığı artırmak.
4 Problem çözümünde kişisel özelliklerinin farkına varmak ve geliştirmek
5 Bir projeyi raporlandırma yeteneğini kazanabilmek.
6 Meslek bilgisini spesifik alanlara uygulayabilmek


Yok


Yok


Gıda endüstrisine ait değişik tipte problemler öğrenciye verilecektir. Bu problemler kısa ve uzun dönemli olacaktır. Öğrenciler, problem çözme aşamalarını (problemi tanımlama, ürünü tanıma, prosesi anlama, problemi tekrar tanımlama, problemi bölümlere ayırma, beyin fırtınası, sentez, çözümü tanımlama, öneriler ve raporlama) kullanarak problemleri çözecektir. Ayrıca, öğrenciler teknik bilgilere nasıl ulaşılacağı ve bir takım içinde nasıl çalışılacağı konusunda da bilgilendirilecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve takım çalışması
2 Problemin tanımı ve problem türleri
3 Problem çözme aşamaları
4 Problem çözmede düşünme paternleri
5 Problem 1: Beyin fırtınası ve çözüm yolunun belirlenmesi
6 Problem 1: grup çalışması
7 Problemin danışman ile tartışılması
8 İlgili sanayi ile iletişim kurulması
9 Problem 1: Çalışma
10 Problem 1: Çalışma
11 Problem2: Beyin fırtınası ve çözüm yolunun belirlenmesi
12 Problem 2: grup çalışması
13 Problemin danışman ile tartışılması
14 Problem 2: Çalışma
15 Problem 2: Çalışma
16 Problem 2: rapor, sözlü sunum

http://class.fst.ohio-state.edu/fst696/fst696.html http://www.engin.umich.edu/~problemsolving/strategy/cthinking.htm http://www.changedynamics.com/samples/probsolv.htm http://www.geocities.com/lieutenant222/ProblemSolving.html http://www.geocities.com/lieutenant222/ProblemSolving.html


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 2 15 30
Rapor Hazırlama 2 10 20
Rapor Sunma 2 1 2
Bireysel Çalışma 14 8 112
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 35 35
Sözlü Sınav 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 229

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek