| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9103035632023 | Gıda Sektöründe Yeni Ürün Geliştirme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Yeni bir ürünün geliştirilmesinde ürün fikrinden, son ürünün oluşumuna kadar olan tüm aşamaların bir takım çalışması içerisinde uygulamalı olarak gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin, ürün geliştirme stratejileri yanı sıra bir ürün geliştirme takım çalışması sırasındaki dinamikler üzerine farkındalıklarının artırılması da hedeflenmektedir. Ayrıca, öğrencilerin gıda ürünlerinde inovasyon fırsatları konusunda da bilgi sahibi olması da amaçlanmaktadır.
Prof. Nurcan Koca
| 1 | Proje yürütebilme ve sunabilme yeteneğini kazanmak |
| 2 | Takım çalışma ruhunu geliştirmek. |
| 3 | Ürün geliştirme stratejilerini öğrenmek |
| 4 | Yeni ürünler konusunda farkındalığı artırmak |
| 5 | Ürün geliştirmenin çok disiplinli yapısını kavrayabilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ürün geliştirme stratejileri: ürün geliştirme takımının oluşturulması; yeni ürün fikirlerinin oluşturulması ve market araştırması ve tüketici anketleri ile fikirlerin değerlendirilmesi; prototip ürünün belirlenmesi ve deney tasarımı; ürün akış şemasının, kritik kontrol noktalarının, ürün spesifikasyonlarının, içerik etkileşimlerinin ve ürün formülasyonunun belirlenmesi; ürün spesifikasyonlarının ve içerik etkileşimlerinin belirlenmesi; prototip ürün üretimi, duyusal değerlendirme ve bazı ürün analizleri, ambalaj seçimi ve raf ömrü belirlenmesi; ölçek büyütme; her aşamada proje yazımı, etiket tasarımı; ürünleride inovasyon fırsatları.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş Yeni ürün geliştirme süreci Takım oluşturulması ve yeni ürün fikirlerinin oluşturulması | ||
| 2 | Piyasanın durumunun ve gelişme eğiliminin saptanması, Piyasa incelemesi | ||
| 3 | Fikrin oluşturulması ve değerlendirilmesi, Yeni fikirlerin elenmesi: GAP analizi | ||
| 4 | Rapor teslimi, Prototip oluşturulması, Konjoint analizi ve tüketici değerlendirilmesi | ||
| 5 | Ürün spesifikasyonlarının ve prosesin önemi, 1.Rapor ve değerlendirme | ||
| 6 | Proses akım şemelarının ve zaman çizelgelerinin oluşturulmasının onemi, Proje planının ve yapı taşlarının oluşturulması | ||
| 7 | Raf ömrü, HACCP, proses optimizasyonu, Proje planının ve yapı taşlarının oluşturulması | ||
| 8 | Uygun paket ve paketleme yönteminin seçilmesi, etiket tasarımı, Ürün formülasyonunun belirlenmesi ve spesifikasyonlarının ortaya konulması belirlenmesi | ||
| 9 | Ekonomik analizler, Üretim akış şemasının ve kritik kontrol noktalarının belirlenmesi, ambalaj | ||
| 10 | Üretim ve pazarlama ile ilişkiler Prototip üretim denemeleri ve 2. rapor | ||
| 11 | Pazara sunuş ve Pazar analizi Sorunların belirlenip çözülmesi | ||
| 12 | Yeni ürün fırsatları Analizler ve raf ömrü belirlenmesi | ||
| 13 | Süt ürünlerinde yeni ürün fırsatları Analizler ve raf ömrü belirlenmesi | ||
| 14 | Yeni ürün fırsatları Son ürün spesifikasyonlarının belirlenmesi ve son maliyet analizi yapılması | ||
| 15 | Yeni ürün fırsatları Son ürün üretimi ve değerlendirilmesi | ||
| 16 | Final sınavı,Son rapor ve sunu |
1. Fuller, G.W. 2000. New Food Product Development: From Concept to Marketplace. 2nd Ed. CRC Press, Washington, USA. 2. Brody, A.L., Lord J.B (Eds). 2000. Developing New Food Products for a Changing Marketplace. CRC Press, Washington, USA. 3. Smith, G (Ed.). 2003. Dairy Processing: Maximizing Quality. Foodhead Publishing Limited, Cambridge, England. 4. Mattila-Sandholm, T., Saarale, M. 2003. Functional Dairy Products. Foodhead Publishing Limited, Cambridge, England.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
| Takım/Grup Çalışması | 12 | 4 | 48 |
| Rapor Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
| Rapor Sunma | 1 | 6 | 6 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 248 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | ||||
| ÖÇ 2 | 5 | ||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||
| ÖÇ 4 | 4 | ||||||
| ÖÇ 5 | 5 |