GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203095012020 Kurumsal İletişim Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı, stratejik olarak yönetilmesi gereken kurumsal iletişim ve faaliyet sahası hakkında öğrencileri bilgilendirmek, örnek kurumsal iletişim projeleriyle kurumsal iletişim kalitesinin kurumsal çıktılara olan etkisini tartışmaktır.


Prof. Dr. Zekiye Beril AKINCI VURAL


1 Kurumsal iletişime ilişkin iç ve dış süreçleri, kavramları ve modelleri tanımlar, birbirleriyle ilişkilendirir.
2 Kurumsal iletişimin işlevlerini tanımlar, analiz eder.
3 Kurumsal iletişimin stratejik temellerini tanımlar ve birbiriyle ilişkilendirir.
4 Kurumsal iletişim sürecindeki sorunları analiz edip süreci yönetebilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ders kapsamında kurumsal iletişim ve faaliyet sahası, kurum içi ve kurum dışı iletişim farklı paydaşlar boyutuyla ele alınmaktadır. Ders içeriğinde genel olarak kurumsal iletişim teorileri, önemi, amaçları, akışı ve türleri; kullanılan araç ve teknikler ve ele alınmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kurumsal İletişim Kavramı, Geçmişi ve İlgili Diğer Kavramlar
2 Kurumsal İletişim: Strateji, Kimlik ve Marka
3 Kurumsal İletişim: Strateji, Kimlik ve Marka
4 Kurumsal İletişimin Üç İşlevsel Alanı: Yönetsel İletişim
5 Kurumsal İletişimin Üç İşlevsel Alanı: Örgütsel İletişim
6 Kurumsal İletişimin Üç İşlevsel Alanı: Pazarlama İletişimi
7 Kurumsal İletişimin Kavramsal Temelleri: Kurum Kültürü, Kurum Kimliği ve Kurumsal Marka
8 Ara sınav (Vize)
9 Kurumsal İletişimin Kavramsal Temelleri: KSS, Paydaş Yönetimi, Kurumsal İmaj ve Kurumsal İtibar
10 Kurumsal İletişimin Kavramsal Temelleri: KSS, Paydaş Yönetimi, Kurumsal İmaj ve Kurumsal İtibar
11 Kurumsal İletişimin Kavramsal Temelleri: KSS, Paydaş Yönetimi, Kurumsal İmaj ve Kurumsal İtibar
12 Kurumsal İletişimin Kavramsal Temelleri: KSS, Paydaş Yönetimi, Kurumsal İmaj ve Kurumsal İtibar
13 Stratejik Kurumsal İletişim ve Hedef Kitle
14 Kurumsal İletişim Araçları ve Bilgi İletişim Teknolojileri
15 Stratejik Kurumsal İletişim ve Küreselleşme
16 Final sınavı

Temel Kaynaklar Z. Beril AKINCI VURAL ve M. Bat. Teoriden Pratiğe Kurumsal İletişim, İletişim Yayınevi, 2013, İstanbul. Z. Beril AKINCI VURAL, Kurum Kültürü, İletişim Yayınları, İstanbul, 2003 Yardımcı Kaynaklar Paul Argenti, Corporate Communication, Mc Graw Hill, 2009. Nicholas Ind, The Corporate Brand, Macmillan, 1997. Sandra Oliver, Corporate Communication: Principles, Techniques and Strategies, Kogan Page, 1997. Kitchen, Philip J. ve Schultz, Don E., Rasing The Corporate Umbrella: Corporate Communication in the 21st Century, Palgrave, New York, 2001. Richard Dolphin, The Fundamentals of Corporate Communication, Butterworth Heinemann, 1999. Uzunoğlu ,E; Onat, F; Alikilic,A. Ö., Sinem Yeygel Çakır, Y. S., İnternet Çağında Kurumsal İletişim.Say Yayınlar, 2009. Goodman, M., B., Corporate Communication: Theory and Practice, State University of New York Press, Albany, 1994. Gürgen, H., Örgütlerde İletişim Kalitesi, Der Yayınları, İstanbul, 1997. Argenti, P., A., Corporate Commmunication, McGraw-Hill International Edit, 5th Edition, 2009. Brown, A., Organisational Culture, London : Financial Times, Pitman Publish, 2. edition, 11. print, 2007. Cameron, S. K.; Quinn, E. R., Diagnosing and Changing Organizational Culture: Based On The Competing Values Framework, Addison Wesley, 1999. Riel, C. B. M. van.; Fombrun, Charles J., Essentials of Corporate Communication : Implementing Practices for Effective Reputation Management, Taylor & Francis Routledge, NY, 2007. Alan T.Belasen, The theory and Pracxtice of Corporate Communication, Sage Publication, 2008. Hasan Tutar, Örgütsel İletişim, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2003. Bayram Kaya, Bütünleşik Örgütsel İletişim, Siyasal Kitapevi, Ankara, 2003. Paul A. Argenti, Janis Forman, The Power of Corporate Communication, Mc Graw Hill, US, 2002. Harris, Thomas E., Applied Organizational Communication : Principles and Pragmatics for Future Practice, Lawrence Erlbaum Associates, Incorporated, 2002. Katherine Miller, Organizational Communication: Approaches and Processes, Wadsworth Publishing; 4 edition (May 27, 2005) Joann Keyton (Editor), Pamela Shockley-Zalabak, Case Studies for Organizational Communication: Understanding Communication Processes, Roxbury Publishing Company; 2nd edition (February 2006).


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 40 40
Rapor Sunma 1 2 2
Proje Sunma 1 40 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 29 29
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 39 39
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek