GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203095032020 İletişim Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Dersin temel amacı kurumsal iletişim stratejilerin oluşturabilmesi için kurum içi ve kurum dışı iletişim kanallarının ele alınarak, elde edilen verilerin kurumsal iletişim çalışmalarına adapte edilmesinin sağlanmasıdır. Bunlara ek olarak ders kapsamında, elde edilen verilerin kurumsal iletişim çalışmalarına adapte edilmesinin sağlanması konusunda öğrencilerin bilgi düzeyinin artırılması hedeflenmektedir.


Prof. Dr. Müjde Ker Dincer


1 İletişim yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak
2 Kurumsal iletişimle ilgili olarak sürdürülebilir gelişme ve kalite anlayışına destek olacak donanımı sağlamak
3 İletişim yönetimi ile kurumsal iletişim alanlarında güncel verilere ulaşmak ve üretebilmek
4 Ulusal ve uluslar arası uygulamaları incelemek

Birinci Öğretim



[Yok]


İletişim türleri İletişim Becerileri Örgütsel İletişim İletişim Becerilerinin Örgütsel iletişime yansımaları Kurumsal İletişim Stratejik İletişim İletişim Planı


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İletişim kavramı üzerine tartışma
2 İletişim Türleri
3 İletişim Becerileri (Sözel ve Yazılı Beceriler)
4 İletişim Becerileri (Sözsüz Beceriler Tanım ve Tarihçe)
5 İletişim Becerileri (Sözsüz Becerilerin Türleri)
6 İletişim Becerileri (Sözsüz Becerilere Örnekler)
7 Sosyal İletişim Becerileri
8 Ara Sınav
9 Sosyal İletişim Becerileri
10 Örgütsel İletişim (Biçimsel Kanallar)
11 Örgütsel İletişim (Biçimsel olmayan kanallar)
12 Stratejik İletişim
13 Kurumsal iletişim ve iletişim becerileri
14 İletişim Planları
15 İletişim Planları
16 Final

Seda Çakar Mengü, Kurumsal İletişim Yönetimi ve Profesyonel Markalar, Derin Yayınları, İstanbul, 2013. Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat, Kurumsal İletişim Teoriden Pratiğe, İletişim Yayıncılık, İstanbul, 2013. Ferah Onat, Internet Çağında Kurumsal İletişim, Say Yayınları, İstanbul, 2009. P.S. Tripathi, Communication Management (A Global Perspective), New Delhi Publ., India, 2009. Arthur H. Bell, Dayle M. Smith, Management Communication, Wiley and Sons Publ. US, 2010.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 40 40
Final Sınavı 1 60 60
Seminer 1 80 80
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek