GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203095052020 Kurumsal Marka Yöntemi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Katılımcıları algı konusunda bilinçlendirmek ve onlara kurumsal marka yönetim sürecinin nasıl olduğunu ve olması gerektiğini aktararak konuyu yönetebilmelerini sağlamak.


Doç.Dr. Mikail Batu


1 Kurumsal marka ve algı yönetimine ilişkin iletişim süreçlerini, kavramları ve modelleri tanımlar, birbirleriyle ilişkilendirir.
2 Kurumsal marka sorunlarını tanımlar, analiz eder ve çözümler önerebilir.
3 Algı yönetiminde kullanılan araçları tanımlayıp yönetebilir.
4 Ulusal ve Uluslar arası kurumsal marka örneklerine hakim olur.

Birinci Öğretim


-


-


Derste, Marka ve Algı yönetiminin detayları ele alınacak ve süreç hakkında öğrenciler ayrıntılı bilgilendirilecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 • Algı Yönetiminin Ortaya Çıkışı • Algı Yönetiminin Aşamaları
2 • Algı Yönetimi ve Kurumsal Marka Algısı • Marka Yönetimi'ni oluşturan modüller (Marka nasıl oluşturulur?)
3 • Kurumsal Kimlik ve Marka Kimliği • Marka Yönetim Planlaması • Marka Yönetiminde Pazarlama, Satış ve Ürün
4 • Marka İmajı Nasıl Oluşturulur? • Görsel Kimlik Örnekleri
5 • Marka ve Reklam / Reklam Kimliği Oluşturma • İyi ve Kötü Marka Reklamları
6 • Marka ve Halkla İlişkiler (PR) • PR Planlama ve Çeşitleri
7 • Marka ve Basınla İlişkiler • Basında Marka Kullanım Örnekleri • Halkla İlişkiler etkinlikleri, örnek çalışmalar
8 Arasınav (Vize)
9 • Marka Yönetimi'nde örnek uygulamalar.
10 • Marka Yönetimi'nde örnek uygulamalar.
11 • Marka Yönetimi'nde örnek uygulamalar.
12 • Marka Yönetimi'nde örnek uygulamalar.
13 • Marka Yönetimi'nde örnek uygulamalar.
14 • Marka Yönetimi'nde örnek uygulamalar.
15 • Marka Yönetimi'nde örnek uygulamalar.
16 Final

Nurdan Babur Tosun, Marka Yönetimi, Beta Yayınları 2020 • Uğur Batı, Stratejik Marka Yönetimi, Brandage, 2014. • Philip Kotler, B2B Marka Yönetimi, MediaCat Yayıncılık, 2010. • Mehmet Ak, Marka Yönetimi ve İmaj, Hayy Kitap, 2011 • Marka Yönetimi, İletişim Yayınları, 5. Baskı, 2014.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Makale Kritik Etme 1 34 34
Bireysel Çalışma 1 30 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 1 60 60
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek