GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203095132020 Kurum Kültürü ve Kimlik Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı, kurum kültürü ve kimlik kapsamında ele alınacak tanımların, kavramların, süreçlerin yönetim ve iletişim açısından önemini anlatıp, bir halkla ilişkiler yöneticisinin kurum kültürünü ve kimliğini nasıl yönetebileceğini açıklamaktır.


Prof. Dr. Zekiye Beril AKINCI VURAL


1 Kurum kültürü ve kimliğine ilişkin kavramları ve süreçleri tanımlar, birbirleriyle ilişkilendirir.
2 Kurum kültürü ve kimliğe ilişkin sorunları tanımlar, analiz eder ve çözümler önerebilir.
3 Kurum kültürü ve kimliğin oluşturulmasında, güçlendirilmesinde, değiştirilmesindeki süreçleri ve kullanılan araçları tanımlayıp yönetebilir.
4 Kurum kültürü, kurum kimliği ve kurum içi iletişim arasındaki ilişkiyi tanımlar ve bu süreçleri birbiri ile ilişkilendirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ders kapsamında ağırlıklı olarak geçmişten günümüze yönetim teorilerinin kurum kültürü kapsamında evrimi, kurum kültürünün ne olduğu, egemen/alt kültür, güçlü/zayıf kültür kavramları, örgüt kültürünün yönetimi, kurumsal iletişimin ne olduğu ve kurum kültürüyle bağı, temel konular olarak ele alınacaktır. Ayrıca iletişim açısından kurum kültürünün değerlendirilmesi ve halkla ilişkiler açısından kurum kültürünün yönetimi, detaylı bir şekilde tartışılacak ve uygulamalı örneklerle, iletişim öğrencilerinin, uzman sıfatıyla kurum kültürü konusunda yapabilecekleri ortaya konulacaktır. Ayrıca, ders kapsamında kurum kimliğinin kavramsal çerçevesi, kurum kimliği oluşturulmasında kullanılacak teknikler, kurum kimliğini oluşturan unsurlar, kurum kültürü ve de kurum kimliği etkileşimi işlenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kurum Kültürü: Tanım, Özellikleri
2 Kurum Kültürünün Boyutları, Önemi ve İşlevleri
3 Kurum Kültürü Sınıflandırmaları ve Yapı İlişkisi
4 Kurum Kültürü Yönetimi
5 Vaka analizi
6 Kurum Kimliğinin Tarihsel Gelişimi, Tanımı
7 Kurum Kimliği Yapıları: Tekli Kimlik, Marka Kimliği, Ürün Kimliği, Desteklenmiş Kimlik
8 Ara sınav (Vize)
9 Kurum Kimliği Stratejisi ve Kurum Kimliğinin Oluşturulması
10 Kurum Kimliğinin Unsurları: Kurum Felsefesi
11 Kurum Kimliğinin Unsurları: Kurumsal Dizayn
12 Kurum Kimliğinin Unsurları: Kurumsal İletişim
13 Kurum Kimliğinin Unsurları: Kurumsal Davranış
14 Kurum Kimliği ve Kurum Kültürü Etkileşimi
15 Vaka Analizi
16 Final sınavı

Z. Beril AKINCI VURAL, Kurum Kültürü, İletişim Yayınları, İstanbul, 2003 Akıncı Vural, Z.B. ve G. Coşkun, Örgüt Kültürü: İletişim, Liderlik, Motivasyon, Bağlılık ve Performans Açısından Değerlendirme, Nobel Yayınları, 2007, Ankara. Ayla Okay, Kurum Kimliği, Mediacat Yayınları, 1999. Yardımcı Kaynaklar: B.Başak Solmaz, Örgütsel İletişim Yönetimi, Tablet Kitabevi, 2007. Hasan Tutar, Örgütsel İletişim, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2003. Bayram Kaya, Bütünleşik Örgütsel İletişim, Siyasal Kitapevi, Ankara, 2003. Paul A. Argenti, Janis Forman, The Power of Organizational Communication, Mc Graw Hill, US, 2002. Harris, Thomas E., Applied Organizational Communication : Principles and Pragmatics for Future Practice, Lawrence Erlbaum Associates, Inorganizationald, 2002. Katherine Miller, Organizational Communication: Approaches and Processes, Wadsworth Publishing; 4 edition (May 27, 2005) Joann Keyton (Editor), Pamela Shockley-Zalabak, Case Studies for Organizational Communication: Understanding Communication Processes, Roxbury Publishing Company; 2nd edition (February 2006). Muharrem Tuna, Aysen Akbaş Tuna, Kurumsal Kimlik Yönetimi, Detay Yayıncılık, Şubat-2007. Müge Elden, Sinem Yeygel, Kurumsal Reklamın Anlattıkları, Beta Yayın Dağıtım, Ağustos-2006. Mehmet AK, Firma / Markalarda Kurumsal Kimlik ve İmaj, Işıl Ofset San. Ltd. Şti., İstanbul, Ağustos 1998 Bernd SCHMITT, Alex SIMONSON, Pazarlama Estetiği Marka, Kimlik ve İmajın Stratejik Yönetimi, Çev: Zelal Ayman, Sistem Yayıncılık, İstanbul, Haziran 2000 B. Moingeon, Corporate and Organizational Identities: Integrating Strategy, Marketing, Communication and Organizational Perspectives, Routledge; 1 edition, September 13, 2002. G Balmer, The Corporate Identity Reader, Routledge; 1 edition, December 15, 2007. Pat Matson Knapp, Designing Corporate Identity, Rockport Publishers; Reissue Ed edition, November 2001. Birkgt, K.; Stadler, H., M.; Funk, J., H., Corporate Identity: Grundlagen, Funktionen Falbeispeispiele, 5. Auflage, Landsberg/Lech: Verlag Moderne Industrie,1993, Ertep, H, Dorkip, M.; Sarıkavan, N. K.; Yücel, E., Kurumsal Kimlik Adlı Tartışma, Media Cat, Yıl: 1 Sayı: 3, 1993. Garbett, T., How to Build a Corrorations Identity and Project It's Image, Lexington Book: USA, 1986. Herstein, R; Mitki, Y.; Jaffe, E. D., "From Blueprint to Implementation Communicating Corporate Identity For The Hotel Industries" International Journal of Conteporary Hospitalit Management, Cilt: 19, Sayı: 6, 2007 Jefkins, F., Kurum Kimliği, Çev. Okay, A., Marmara İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:9 Ankara, 2000 s.121- 134 Kiessling, F., W.; Spanagli Peter; Corporate Identity Unternehmens Leitbild Organisationskultur, Sandmann, Alling: 1996. Meral, S., P., Yeni Başlayanlar İçin Kurumsal Kimlik ve Marka, Detay Yayıncılık: Ankara, 2011. Okay, A., Kurum Kimliği, Mediacat Yayınları, Ankara, 1999. Okay, A., "Kurum kimliği ve kurum İmajı" Her Yönüyle Pazarlama İletişimi, Ankara, MediaCat Yayınları, 2000. Okay, A., Kurum Kimliği, Media Cat Yayınları, İstanbul, 2005. Olins, W., Corporate Identity:Making Bussiness Strategy Visible Through Design", Thames and Hudson, London, 1989. Olins, W., The Wolf Olins Guide to Corporate Identity , Gower, USA, 1996. Tuna, M.; Tuna , A., A., Kurumsal Kimlik Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2007. Topalian, A., Experienced Reality, The Developement Developing Corporate Identity in The Digital era, Alto Design Management: London, UK, 2003. Unutkan, A., G., Kurumların Yönetimi ve Örgüt Kültürü, Türkmen Kitabevi, Ankara, 1995.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 40 40
Rapor Sunma 1 2 2
Proje Hazırlama 1 40 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 29 29
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 39 39
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek