Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203095152020 | Çalışanlarla İletişim ve Motivasyon | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin kurumsal iletişim sürecinin önemli bir parçası olan çalışanlarla iletişim sürecini kavramalarıdır. Çalışanlarla iletişimin kavramları, konseptleri, ilgili alanları ve sürece motivasyonun etkileri öğrencilerle paylaşılacaktır.
Prof. Dr. Nilay Başok
1 | İç iletişim sınıflandırmaları, etik, kültür, iletişim stratejileri, kanallar ve ölçüm konularıyla ilgili çalışan iletişim yönetiminin temel ilkelerini tartışma |
2 | Organizasyon liderlerine ve amirlere çalışanlarla etkili bir şekilde nasıl iletişim kurulacağı konusunda danışmanlık edebilme |
3 | Dijital ve sosyal yeteneklere özel vurgu yaparak, çalışanların süreçlere katılımını sağlamak için gereken stratejiler, teknikler ve araçlarla ilgili bir çalışma anlayışı geliştirebilme |
4 | Ödüllü vakaları "gerçek hayattaki" analiz ederek çalışan iletişiminde bir mükemmellik standardı geliştirme |
5 | Stratejik ve yaratıcı düşünceyi kullanarak kurum içi çalışan iletişimi planı oluşturabilme |
6 | Çalışanların motivasyon ihtiyaçlarını belirleyerek, kurumsal başarı için motivasyonu yönetebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çalışanlar uzun zamandır kuruluşların 1 numaralı paydaşı olarak tanınmaktadır. Özellikle bu giderek daha bağlantılı, küreselleşen ve şeffaf dijital çağda, iç ve dış arasındaki çizgi bulanıklaşıyor. Etkili iç iletişim, bir kuruluşun başarısı için kritiktir. Bu ders, iletişim yöneticilerinin iç paydaşların karşılaştığı sorunları, zorlukları ve fırsatları ele almak için oynadığı etkili rollere odaklanır. Teorileri, araştırma iç görülerini, uygulamaları ve güncel sorunları ve vakaları, gelecekteki iç iletişim yöneticileri ve organizasyon liderleri için dahili paydaşlarla nasıl etkili bir şekilde iletişim kuracaklarına, faydalı ilişkiler kurmaya ve çalışanları hızla değişen işlere nasıl dahil edeceklerine dair kapsamlı bir kılavuza entegre eder.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş. Çalışan iletişimi nedir ve çalışan iletişimi organizasyon için neden önemlidir? | ||
2 | Mevcut işletmelerin gelişimini şekillendiren ve iç iletişimin evrimine iç görü sağlayan beş teorik bakış açısı (bilimsel yönetim, insan ilişkileri, insan kaynakları, sistemler ve kültür). İç iletişimdeki güncel sorunlar ve eğilimler. | ||
3 | Çalışanları bölümlere ayırmada çeşitli yaklaşımlar. Çalışan iletişimiyle ilgili etik konular. | ||
4 | Liderlik İletişimi: Yönetici İletişimi , Üst düzey liderliğin ve CEO iletişim tarzının, kanallarının, stratejilerinin ve sosyal medyadaki varlığının önemi. | ||
5 | Liderlik İletişimi: Departman liderleri: Bölüm yöneticilerinin iletişim stratejilerine, taktiklerine, kanallarına ve etkililiğine vurgu yaparak denetleyici liderlik iletişimi tartışılır. | ||
6 | İç Paydaşlarınıza Ulaşmak: İletişim Kanalları: İç iletişim için çeşitli geleneksel ve yeni medya kanalları | ||
7 | İç İletişimde Sosyal Medya Kullanımı | ||
8 | Arasınav (Vize) | ||
9 | Örgütsel Yapı, Kültür ve İklim: Ders kapsamında, örgütsel yapı, kültür ve iklim gibi örgütsel faktörlerin iç iletişim etkinliğini nasıl etkilediğine odaklanılacaktır. | ||
10 | Çalışan Bağlılığı: Çalışan bağlılığı nasıl tanımlanır, neden önemlidir ve stratejik iç iletişim yoluyla çalışan bağlılığının nasıl artırılır? | ||
11 | Değişim Yönetimi ve İç İletişim: Başarılı değişim girişimleri için stratejik iç iletişimin rolleri. | ||
12 | Çalışan İletişiminin Değerini Ölçmek: İç iletişimde çıktı, semere ve sonuç perspektiflerinden ne ölçülmeli ve bu sonuçların nasıl ölçüleceği. | ||
13 | Organizasyon İçinde Çalışan Motivasyonunun Rolünü Anlamak: Motivasyon Nedir, Yöneticiye Faydaları, Organizasyona Faydaları | ||
14 | Motivasyonun İhtiyaç Teorileri: İhtiyaçlar Hiyerarşisi, ERG Teorisi, İki Faktör Teorisi, Başarı, Güç ve Bağlılık | ||
15 | Motivasyonun Süreç Kuramları: Eşitlik, beklenti ve hedef belirleme | ||
16 | Final |
Ümit Arklan Ümit Arklan, Erdem Taşdemir, Kurum İçi Halkla İlişkiler, Litera Türk Men, L. R., & Bowen, S. (2017). Excellence in Internal Communication Management. Business Expert Press, New York. Çalışma Yaşamında Motivasyon, Aşkın Keser, Umuttepe Yayınları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 5 | 10 |
Makale Kritik Etme | 3 | 10 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 21 | 21 |
Okuma | 3 | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 5 |