Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203095212020 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Günümüzde iletişim çabalarının bütünleştirilmesi ve senkronize olması gerektiğinin önemi vurgulanmaktadır. Bu ders ile pazarlama iletişimi konuları irdelenmektedir. Bu süreçte ölçümlenebilir amaçlar ortaya koymanın önemi ve yöntemleri açıklanmaktadır.
Prof.Dr. Nilay Başok
1 | Bütünleşik pazarlama iletişiminin temel ilkelerini değerlendirebilme |
2 | BPİ yaklaşımının altında yatan faktörleri inceleyebilme |
3 | İletişim öğe ve faaliyetlerinin BPİ yaklaşımına nasıl katkıda bulunduğunu tanımlayabilme |
4 | BPİ kampanya ve programlarının planlama ve uygulama süreçlerini İnceleyebilme |
5 | Verilen okumalar doğrultusunda bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyası uygulamalarını analiz edebilme |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Bu ders kapsamında öncelikle Pazarlama ve Pazarlama İletişimi, Pazarlama ve Pazarlama İletişiminin Tarihsel Gelişim Süreci ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Özellikleri ele alınacak olup, bütünleşik Pazarlama İletişimi Planlama Modelleri, ölçme Kavramı ve Pazarlama İletişiminde Ölçümlemenin Önemi, ölçümleme Teorilerinin Gelişimi, yeni Ölçümleme Yaklaşımlarını Ortaya Çıkaran Nedenler, yeni Teknolojilerin Ölçüm Kuralları Üzerindeki Etkisi ve Veri Tabanları, geleneksel Pazarlama İletişimi Ölçümleme Yöntemleri, Bütünleşik Pazarlama İletişimi Ölçümleme süreci , Pazarlama ve Marka İletişimine Yapılan Yatırımların Geri Dönüşümün Ölçümlenmesi Sürecinin Değerlendirilmesi konuları aktarılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Ders Programına Genel Bakış | ||
2 | Pazarlamada BPİ'nin rolü | ||
3 | BPİ'nin temel ilkeleri | ||
4 | Pazarlama iletişiminde BPİ yaklaşımı | ||
5 | BPİ karması I: Halkla İlişkiler ve Reklam | ||
6 | BPİ karması II: Satış tutundurma, doğrudan pazarlama, kişisel satış | ||
7 | BPİ yaklaşımında yeni medyanın rolü ve etkisi | ||
8 | Arasınav (Vize) | ||
9 | BPİ ve Etik | ||
10 | BPİ Kampanya Planlaması | ||
11 | BPİ'de Ölçme ve Değerlendirme | ||
12 | Marka İletişimi ve BPİ İlişkisi | ||
13 | BPİ Projelerinden örnek olay incelemeleri | ||
14 | Ödev sunumları ve örnek olay tartışmaları | ||
15 | Ödev sunumları ve örnek olay tartışmaları | ||
16 | Final |
Yurdakul Başok, Nilay, Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Ölçümleme Süreci, , Nobel Yayınları Ankara 2006. Kadıbeşegil, Salim, Halkla İlişkilere Nereden Başlamalı?, Mediacat Yayınları, 2001 Demir, Filiz Otay, “Halkla İlişkilerde Ölçümleme ve Değerlendirme”,vYayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003. Gürgen, Haluk, Halkla İlişkiler Ortam ve Araçları, A.Ü. Yayınları, Eskişehir, 2000. Peltekoğlu, Filiz Balta, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Basım Dağıtım, İstanbul, 1998. Pritchitt, Jimm, Halkla İlişkilerde Değerleme: Profesyonel Sorumluluk , Altın Kitap sayı:11, Rota Yayınları 1998. Halkla İlişkiler Araştırmaları, Altın Kitap Sayı, 10, Rota Yayınları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Makale Kritik Etme | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 28 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 28 | 28 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 |