GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203095212020 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Günümüzde iletişim çabalarının bütünleştirilmesi ve senkronize olması gerektiğinin önemi vurgulanmaktadır. Bu ders ile pazarlama iletişimi konuları irdelenmektedir. Bu süreçte ölçümlenebilir amaçlar ortaya koymanın önemi ve yöntemleri açıklanmaktadır.


Prof.Dr. Nilay Başok


1 Bütünleşik pazarlama iletişiminin temel ilkelerini değerlendirebilme
2 BPİ yaklaşımının altında yatan faktörleri inceleyebilme
3 İletişim öğe ve faaliyetlerinin BPİ yaklaşımına nasıl katkıda bulunduğunu tanımlayabilme
4 BPİ kampanya ve programlarının planlama ve uygulama süreçlerini İnceleyebilme
5 Verilen okumalar doğrultusunda bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyası uygulamalarını analiz edebilme

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Bu ders kapsamında öncelikle Pazarlama ve Pazarlama İletişimi, Pazarlama ve Pazarlama İletişiminin Tarihsel Gelişim Süreci ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Özellikleri ele alınacak olup, bütünleşik Pazarlama İletişimi Planlama Modelleri, ölçme Kavramı ve Pazarlama İletişiminde Ölçümlemenin Önemi, ölçümleme Teorilerinin Gelişimi, yeni Ölçümleme Yaklaşımlarını Ortaya Çıkaran Nedenler, yeni Teknolojilerin Ölçüm Kuralları Üzerindeki Etkisi ve Veri Tabanları, geleneksel Pazarlama İletişimi Ölçümleme Yöntemleri, Bütünleşik Pazarlama İletişimi Ölçümleme süreci , Pazarlama ve Marka İletişimine Yapılan Yatırımların Geri Dönüşümün Ölçümlenmesi Sürecinin Değerlendirilmesi konuları aktarılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı ve Ders Programına Genel Bakış
2 Pazarlamada BPİ'nin rolü
3 BPİ'nin temel ilkeleri
4 Pazarlama iletişiminde BPİ yaklaşımı
5 BPİ karması I: Halkla İlişkiler ve Reklam
6 BPİ karması II: Satış tutundurma, doğrudan pazarlama, kişisel satış
7 BPİ yaklaşımında yeni medyanın rolü ve etkisi
8 Arasınav (Vize)
9 BPİ ve Etik
10 BPİ Kampanya Planlaması
11 BPİ'de Ölçme ve Değerlendirme
12 Marka İletişimi ve BPİ İlişkisi
13 BPİ Projelerinden örnek olay incelemeleri
14 Ödev sunumları ve örnek olay tartışmaları
15 Ödev sunumları ve örnek olay tartışmaları
16 Final

Yurdakul Başok, Nilay, Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Ölçümleme Süreci, , Nobel Yayınları Ankara 2006. Kadıbeşegil, Salim, Halkla İlişkilere Nereden Başlamalı?, Mediacat Yayınları, 2001 Demir, Filiz Otay, “Halkla İlişkilerde Ölçümleme ve Değerlendirme”,vYayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003. Gürgen, Haluk, Halkla İlişkiler Ortam ve Araçları, A.Ü. Yayınları, Eskişehir, 2000. Peltekoğlu, Filiz Balta, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Basım Dağıtım, İstanbul, 1998. Pritchitt, Jimm, Halkla İlişkilerde Değerleme: Profesyonel Sorumluluk , Altın Kitap sayı:11, Rota Yayınları 1998. Halkla İlişkiler Araştırmaları, Altın Kitap Sayı, 10, Rota Yayınları


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Makale Kritik Etme 1 30 30
Bireysel Çalışma 1 30 30
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 30 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 28 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 28 28
Ev Ödevi 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5 4
ÖÇ 5 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek